Författare |
Meddelande |
|
W.C.Woxlin
|
Postat: tis okt 30, 2012 20:50 |
|
|
Newbie Blev medlem: mån mar 16, 2009 19:23Inlägg: 7
|
Vet ni några "bra" skräckfilmer som kommer från Afrika?
Jag har väldigt dålig koll på skräckfilmer från den kontinenten... Det är väl bara den sydafrikanska The Demon (1979) som jag sett och undrar om det finns några fler "guldkorn".
|
|
|
Pazzo
|
Postat: tis okt 30, 2012 21:19 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
|
Sydafrikanska The Dead som kom häromåret var en rätt schysst zombierulle.
|
|
|
phantasmagoria
|
Postat: ons okt 31, 2012 21:57 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
|
The Dead är riktigt bra
_________________ / Millan
"How do you kill something that's already dead?!"
Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd! WSPA |
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: ons okt 31, 2012 22:22 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
|
_________________ Only God Can Judge Me |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons aug 05, 2020 21:38 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2522
|
Har sett ett gäng filmer som åtminstone är inspelade i Sydafrika: Return of the Family Man Slash Headhunter House of Usher Masque of the Red Death (av Alan Birkinshaw) Buried Alived (1989) Finns det inga fler? Hmm..OK.. Och en torde nog vara från Sydafrika, t.o.m: The DemonO en vara gjord av en sydafrikan: HardwareMen, det är väl allt..tror jag. Se'n finns det en notorisk nigeriansk zombieskräckis!: Witch-Doctor of the Living Deadhttps://www.imdb.com/title/tt3311734/O det låter på folk som sett den att den mer el. mindre gör Ed Woods filmer till blockbusters! 
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
Gory-Glory
|
Postat: ons okt 21, 2020 14:33 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12311Ort: Skåneland
|
_________________ Only God Can Judge Me |
|
|
|
hatchet
|
Postat: ons okt 21, 2020 14:50 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2522
|
Har följande släpp  :
_________________ - Apprehensions? - Yeah, it's scary. He organized the project, got it under way. - That he did. - And then, for no reason, abandoned everything. Slaughtered his mistress and - And there he was, researching suicide. The times we have to live in. Taxi! |
|
|
|
jolli
|
Postat: ons okt 21, 2020 15:19 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8708Ort: Borås, Sweden
|
The Dead som ni nämnde fick ju även en uppföljare.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
Argento Rules
|
Postat: ons okt 28, 2020 13:33 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
|
Gory-Glory skrev: Bra där G-G. Hellgate är så in i helvetes bra.
_________________ There can only be one - Argento Rules |
|
|
|
Alexander
|
Postat: mån nov 30, 2020 11:52 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6852Ort: Stockholm Norra
|
Apropå Hell Gate röstar jag omslagsmässigt på den utgåva som hatchet har, ser mest stämningsmässigt ut En klassiker från tidigt 90-tal (dvs när ni pratar Sydafrika) är väl annars Dust Devil? Brittisk-sydafrikansk & inspelad i Namibia & Sydafrika? hatchet skrev: Se'n finns det en notorisk nigeriansk zombieskräckis!: Witch-Doctor of the Living Deadhttps://www.imdb.com/title/tt3311734/O det låter på folk som sett den att den mer el. mindre gör Ed Woods filmer till blockbusters!   Haha! Och jag och mina kompisar som garvarde arslet av oss för ett par år sedan när vi tittade på Dunyayi kurtaran adam ("The man who saved the world" eller "Turkiska StarWars) " Plan 9 from outer space & Manos-hands of fate kan slänga sig i väggen! Låt turkarna ta hand om titeln "Sämsta filmen nånsin (som är så dålig att den är bra")! sa vi då. Kan det vara så att den här(!) faktiskt tar priset?
_________________ Banan-avatarer blir till politik
This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war! Joe Pilato Day of the Dead Youre all muscles and no brains are you boy?! Bobby Rhodes Demons 2
FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin |
|
|
|
|