Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  A Girl Walks Home Alone at Night (2014)

InläggPostat: lör mar 21, 2015 11:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Någon annan som ser fram emot denna?
Ser helt fantastisk ut! :D
Kommer till Netflix US den 21:a April

Trailer: https://youtu.be/_YGmTdo3vuY

Citera:
In the Iranian ghost-town Bad City, a place that reeks of death and loneliness, the townspeople are unaware they are being stalked by a lonesome vampire.

Bild

InläggPostat: sön mar 22, 2015 10:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Spänd förväntan på denna, känns som att det kan bli en rätt säregen film! :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån apr 06, 2015 12:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Men eller hur :D
Kan ju gå hur som helst haha ;)

InläggPostat: mån dec 07, 2020 18:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6852Ort: Stockholm Norra
Ska ta och se om det är nån annan här inne som är bekant med A girl walks home alone at night

Inget jag har sett (än så länge, även om man nog måste :D ) men ytterligare en av många titlar jag fått i julklapp/present under åren (när ekonomin har varit sur). Syrran och hennes kille hade den fina smaken att ge mig den brittiska DVD-utgåvan lagom till jul för några år sedan och även om den inte är (geografiskt) iransk (utan inspelad i USA) så är det ju på persiska ("farsi") och med exil-iranier i rollerna.

Bästa vampyrrullen någonsin! för att citera en av recensenterna i The Independent som nämns på omslaget till min Studio Canalutgåva :ymdevil: :mrgreen:

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 15, 2020 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6967Ort: Haddonfield
Ja, det va väl utan någon som helst tvekan det årets bästa film. :)

Satan i helvete vad överraskad jag blev när jag såg denna på en skräckfilms festival i Tyskland när den kom.

I och med att den kom från ett land man knappt visste gjorde film så visste man ju inte ett smack om filmen och i och med att det va på festival och bland de första visningarna så hade jag inte hört ett jota om den.

Men fullsatt salong och tokhyllningar efteråt så visste man att detta skulle bli något i hästväg.

Riktigt, riktigt jävla bra film. 8)

Där har du verkligen något att se fram emot. :ymparty:

InläggPostat: tis dec 15, 2020 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6852Ort: Stockholm Norra
Wow! Stort tack ska du ha AR för att du såg min lilla tråd-uppdatering! :D :x Ja, jag tror knappt jag hade hört om den innan dess men syrran sa nåt om att de vart inne på Scifi-bokhandeln och inhandlat den (såg definitivt intressant ut må jag säga när jag beskådade omslaget 8) )

Jag vet att Iran har minst en känd regissör i form av Abbas Kiarostami (vars drama En smak av körsbär finns med i 1001 filmer du måste se innan du dör) men ja det mer skräck/kultintresserade var jag helt ny på :D Det blir till att se i en nära framtid det här ja!

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
6 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori