Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  La llorona (Guatemala/Frankrike)

InläggPostat: tor jan 07, 2021 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6852Ort: Stockholm Norra
Skräckfilm tar ju sig ju många olika uttryck och denna verkade ganska lovande när jag läste om den. Men en och annan kommentar pekar på att det är mer drama snarare än skräck (trots att det tydligen finns övernaturliga skräck-element inblandade i denna)

An aging paranoid war criminal, protected by his faithful wife, faces death while being haunted by the ghosts of his past.

La llorona IMDB
Trailer

Central/Latinamerika är ett väldigt outforskat område i min (skräckfilms)värld och jag hittade mest Brasilien, Mexiko & Argentina när jag kollade runt på forumet, ingenting om guatemalansk skräck (eller jo GG firar landets nationaldag på något sätt såklart 8) :lol: )

Nån som har en kommentar att lägga möjligen?

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8708Ort: Borås, Sweden
Jag reagerade först på att den heter som den amerikanska filmen från samma år 2019.
Tycker själv att filmen ser intressant ut. Gällande drama biten är det någonting som jag faktiskt mer och mer föredrar när det blandas in i skräck. Ger ofta mer djup i handlingen. Något jag uppskattar på äldre dar :D

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 07, 2021 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6852Ort: Stockholm Norra
Jo till en början blev jag själv lite förvirrad (kanske en halv sekund :P ) innan jag upptäckte att The curse of La Llorona var en helt annan film (amerikansk och mest inriktad på "jumpscares") :)

Instämmer, är man yngre gillar man kanske mer jumpscares (undantag finns såklart) men när man blir mer vuxen uppskattar man filmer som innehåller drama och (som i det här fallet) visar på att skräck/hemskheter inte enbart handlar om tex mytologiska monster, utan även "historiska ärr" som inte helt har läkt & vikten av att lära av historien.

Sedan gillar jag personligen inslag av folktro också och skulle vara fascinerande att se en film med latinamerikansk sådan :) 8)

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 08, 2021 06:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8708Ort: Borås, Sweden
Kan bara hålla med. Blandar man in folktro ihop med drama och skräck känns handlingen på något sätt mer realistiskt och på så sätt otäckare.
Ska bli kul att se vad denna filmen kan bjuda på. Gillar trailern.

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 08, 2021 22:57 Svara med citat
OK jolli om du tar dig an den här rullen så väntar vi såklart på ett omdöme och om vilket eventuellt avtryck den har gjort på dig :) Kul att du fann trailern lovande :D

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 09, 2021 08:20 Svara med citat
Ja vi får se när man kan få tag i filmen. Wanted listan är som alltid lång! :)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
6 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori