Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Night of the Bloody Apes

InläggPostat: sön maj 23, 2004 21:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
är det någon som sett denna mexikanska pärla (?) eller är forumet fullt av människor som missat den?
jag tycker det verkar vara en riktigt underhållande skräpfilm med lagom mkt taffligt gore och kvinnliga wrestlingmatcher samt lite stock-footage, bra film alltså.
men har jag fått fel intryck? finns det någon som har sett den?
och finns den på dvd i någon fin utgåva?

InläggPostat: mån maj 24, 2004 04:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
hehe, jag har såklart sett denna, och alla andra filmer :wink:
Jävligt cool rulle gjord av René Cardona. Galen, blood feast gore, make-up som slutar vid nacken, etc. Given i hyllan. Ger den 7 av 10 minst iaf.
Hade den på Grekisk VHS och även den bättre gamla UK nasty VHS'n som var mkt fin. Är släppt på DVD i USA av Something Weird Video med Feast of Flesh. KÖP!

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
haha. Ja detta blir ett köp när jag kommer över den.. :D

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 13:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
En mexikansk klassiker.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 25, 2004 23:00 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons mar 10, 2004 10:23Inlägg: 1591Ort: Malmö
Jag föredrar nog dom lite snällare wrestlingfilmerna, men visst, den är bra. Den pilska apan dyker även upp i wrestlingeposet Las luchadoras contra el robot asesino, dock utan sexualbestialiska drag.

InläggPostat: ons maj 26, 2004 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Den skulle man nog se....

InläggPostat: ons maj 26, 2004 12:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
hur är DVD utgåvan då? något att hänga i julgranen? (jag är hård och kör på den termen även nu under sommaren, försök slå det om ni kan)

känner att jag borde börja utforska mexikanska genre-filmer ytterligare, och högst på listan är väl just denna och kanske någon av Santos-filmerna.
Du har väl förstås sett dem också, NIN? :wink:

InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
metmask skrev:
känner att jag borde börja utforska mexikanska genre-filmer ytterligare, och högst på listan är väl just denna och kanske någon av Santos-filmerna.
Du har väl förstås sett dem också, NIN? :wink:

Nej, tyvärr. Men det lär inte dröja eftersom det finns DVD versioner av dessa nu.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 26, 2004 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Man kan ju alltid hoppas....

InläggPostat: ons aug 25, 2004 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12116Ort: Skåneland
Klart att jag har sett Night of the Bloody Apes :)
Helt okej mexikansk film från 1968
Jag har den på danska Vipco Strong Uncut Version

InläggPostat: ons aug 25, 2004 15:14 Svara med citat
Haft Night of the bloody apes hemma en vecka nu utan ens kollat bilden :oops:
Får ta och se om den under helgen.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 25, 2004 15:36 Svara med citat
NIN skrev:
Haft Night of the bloody apes hemma en vecka nu utan ens kollat bilden :oops:
Får ta och se om den under helgen.

ha, jag slår det utan att blinka, har haft den hemma i snart två månader utan att titta på den. :)

InläggPostat: ons aug 25, 2004 16:01 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 02, 2004 04:10Inlägg: 346
Sjalvklart ager man den, ens dvd samling ar inte komplett utan den :D Tyvarr har jag inte Something Weird verisionen utan den betydligt sammre "Beverly Wilshire" utavan, den ar atminstonde oklippt.

For ovrigt ar den en nyinspelning pa en tidigare, mindre gorefylld mexikansk rulle. Fan, bor 4 timmars bilfard ifran mexico men har inte varit dar annu, fy skam.

Andra Mex. filmer som kan rekomenderas ar Brainiac (kultigt varre), Curse of the Crying Woman (typ som Italiensk tidig gotisk skrackfilm, klara M.Bava vibbar), Night of a 1000 Cats ar ett sant dara "guilty pleasure". Gillar absolut Mexikansk skrackfilm.

Mina Filmer
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 12:46 Svara med citat
metmask skrev:
ha, jag slår det utan att blinka, har haft den hemma i snart två månader utan att titta på den. :)

hehe, ja, mitt rekord är nog 8-9 år innan jag kollade på filmen. Har för mig att det var en bra film också. :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Är det nån som har Salvation Films dvd'n? Det skryts på omslaget att den är oklippt, men det har jag svårt att tro, vissa scener har ett alltför abrupt slut för att det skall kännas ok.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 26, 2004 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
står såhär på dvdcompare.net

CUTS:
R1 (America) - No cuts
R1 (America) - No cuts
R2 (United Kingdom) - No cuts. 76:58 min (PAL).

Jag skulle dock satsa på Image utgåvan, Läs bara:

R1 America - (Image Entertainment - Something Weird Video) Extras:Outtakes from "Night of the Bloody Apes" (3 min)
"Double bill" theatrical trailer for "Night of the Bloody Apes" and "Feast Of Flesh"
2 TV-spots for "Night of the Bloody Apes"
2 TV-spots for "Feast Of Flesh"
Bonus trailers: "Face Of The Screaming Werewolf", "The Flesh Eaters", "Flesh Feast", "Invasion Of The Flesh Hunters", "Tender Flesh", a "double bill" trailer for "Blood Spattered Bride"/"I Dismember Mama", a "double bill" trailer for "Werewolf In A Girl's Dormitory"/"Corridors Of Blood", a "double bill" trailer for "Carnival Of Blood"/"Curse Of The Headless Horseman", and "Shiver Shudder Show"
Ape- and wrestling-related short subjects: "Gorilla and the Maiden", "Artist´s Paradise", "White Gorilla", and "Ghastly Gallery of Ghoulish Comic Cover Art (Gallery of artwork with radio spots)"Picture format:4:3 Non-Anamorphic NTSC Soundtrack(s):English Dolby Digital 2.0 Dual MonoCase type:Amaray (Keep) CaseNotes:Only in a double feature with "Feast Of Flesh (1967)". This double feature appears also in a "Beauties & Beasts box set", 4-disc set with these double features: "Mighty Gorga/One Million AC/DC", "The Beast that Killed Women/The Monster of Camp Sunshine", plus a bonus fourth disc with trailers from the "Something Weird collection".Easter eggs:Highlight "Special Features" and press either left or right on your DVD controller to highlight one of the masks:
-Pressing "Enter" after going left will give you the trailer for "The Curious Dr. Humpp"
-Pressing "Enter" after going right will give you the "Gorilla Lady" sideshow.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 28, 2006 16:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
metmask skrev:
är det någon som sett denna mexikanska pärla (?) eller är forumet fullt av människor som missat den?
jag tycker det verkar vara en riktigt underhållande skräpfilm med lagom mkt taffligt gore och kvinnliga wrestlingmatcher samt lite stock-footage, bra film alltså.
men har jag fått fel intryck? finns det någon som har sett den?
och finns den på dvd i någon fin utgåva?

Den har legat på min vill-se lista aslänge nu, får bara inte tag i den typ, och har inte orkat leta riktigt hehe...

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Fasen den har jag på gammal köp VHS och det var många år sedan jag såg den. Minns att jag tyckte om den då jag såg den. Kanske ska man se om den?
Kan kanske t om tänka mig att sälja den, om priset är rätt.

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 02, 2006 23:43 Svara med citat
Hellbender skrev:
Fasen den har jag på gammal köp VHS och det var många år sedan jag såg den. Minns att jag tyckte om den då jag såg den. Kanske ska man se om den?

Jag tycker den är ASBRA! 9 av 10! Det är ju sanslös film, med dålig mexikansk wrestling a la 60-tal, galen vetenskapsman, gorilla maskering som slutar vid halsen, cheezy gore, etc. Ett måste! Har something weird DVD'n, men har haft nastyn och grekiska VHS'n innan. Så kolla på den innan du säljer iaf

Offline Profil
InläggPostat: mån apr 03, 2006 09:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
NIN skrev:
Hellbender skrev:

Jag tycker den är ASBRA! 9 av 10! Det är ju sanslös film, med dålig mexikansk wrestling a la 60-tal, galen vetenskapsman, gorilla maskering som slutar vid halsen, cheezy gore, etc. Ett måste! Har something weird DVD'n, men har haft nastyn och grekiska VHS'n innan. Så kolla på den innan du säljer iaf

Jo jag lär väl se den igen isåfall. Tror mitt ex är en köpfilm.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
20 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori