Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Sjöodjur /Creature-filmer

InläggPostat: ons jun 09, 2004 09:14 Svara med citat
gokudo skrev:
fredzilla skrev:
Citera:
Hmm, bara att det inte slutar med massor av cgi effekter, en hjältinna klädd i leopardskin som kan sparka högt och två stycken välskötta kroppsbyggare som bekämpar det onda monstret spelad av Robert Englund.

Allvarligt, det lät bättre än originalet! :D

Ja, möjligen. Låter som en italiensk rip-off. :D

Exakt! *drägglar* ;)

InläggPostat: ons jun 09, 2004 12:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Om Robert Englund spelar monstret måste filmen vara kul....

InläggPostat: fre jul 09, 2004 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
kom över en kul grej på Ginza...
dubbel dvd innehållandes dessa underbara filmer : Crocodile / Crocodile 2 - Deathroll på ena discen och på den andra : Shark Attack / Shark Attack 2 för endast 99 pesetas !!
satt som en fläskläpp !! :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 09, 2004 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
soorry..blev lite ivrig innan...
den heter Creature feature 2 och är släppt av Hollywood DVD 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 10, 2004 09:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Vän av ordning skrev:
Ja, Anaconda är ganska grym djungelraffel för att vara Hollywood. Skönt med CGI-orm också. Den funkar.

Smaken är verkligen DELAD :lol:

Bhoot skrev:
Revenge of the Creature finns på amerikansk vhs. Hur det är med ett släpp av The Creature Walks Among Us vet jag inte. Skulle tro att den är rätt knepig att finna.

Jag har dom två på MKT fina laserdisc utgåvor. Dom släpptes som en dubbel LD för 10 år sedan och har kalasbra bild och ljud. Dom framtida DVDerna (när och om, dom kommer), får kämpa hårt att komma upp i samma kvalite.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 22, 2004 16:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tor jul 22, 2004 12:18Inlägg: 13
Anaconda hade väl sin charm när den kom ut, jag tycker det är häftigt att ett sådant djur finns i verkligheten, jag tror den nya anacondafilmen blir underhållande.

InläggPostat: tis okt 23, 2007 08:43 Svara med citat
Nu vet jag att det inte bara är jag och jolli som gillar sådana här filmer så vad sägs om att liva upp denna på nytt :D

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 14:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Måste ju liva upp monsterträsket lite här! Kom igen nu!

-------

Tentakel skräck! :D

Bild

År 2005 rapporterades det att Tokyo förstörts i en jordbävning med tiotusentals döda. 2007 hittades en amatörfilm filmad av två amerikaner vid tillfället som visar att det inte var någon jordbävning.

Eric Forsberg (bl.a Snakaes On A Train m.fl) ligger bakom den.

Någon som sett den? Har fått riktigt usel kritik! Laughing
Men det får ju de flesta "creature" filmer så det säger ju inte så mycket liksom...

So. What say ye?

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 14:54 Svara med citat
Play är billigare än discshop på den så detta blir det ett inköp på så småningom.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/4949391/ ... ml?cur=258

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 25, 2008 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8102Ort: Borås, Sweden
Jag har sett Monster och ja den är rätt sunkig alltså. Något som slängts ihop snabbt för att hänga på Cloverfield. Så här får man inte ha för höga förväntningar.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 19:38 Svara med citat
Deepstar Six - klassiker som bör ses!
http://weekend-video.blogspot.com/2009/ ... -1989.html

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 21:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Är Kraken sevärd? Efter att ha läst denna recension känner jag mig lite mer sugen hihi:

http://www.dvdtalk.com/reviews/27078/kr ... -the-deep/

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 22:30 Svara med citat
Helt okej faktiskt :D

Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 22:35 Svara med citat
Ingen annan här inne som diggar Deep blue sea? Jag måste erkänna att jag är faktiskt rätt svag för den filmen... :oops:

InläggPostat: fre jan 16, 2009 22:37 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Första gången jag såg Deep blue sea tyckte jag att den var rätt kass men i och med andra tittningen så har jag insett att den har en viss charm.

/Daydreamer

InläggPostat: fre jan 16, 2009 22:39 Svara med citat
Gäller ju att man ser på den med de rätta glasögonen dock, som med allt annat. :)

InläggPostat: fre jan 16, 2009 22:44 Svara med citat
galningen: Ja, givetvis. Idag fick jag hem Shark In Venice, ska se den i veckan.

/Daydreamer

InläggPostat: fre jan 16, 2009 23:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den är verkligen ingen höjdare.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 16, 2009 23:39 Svara med citat
gokudo: Har inga som helst förväntningar på den...

/Daydreamer

InläggPostat: lör jan 17, 2009 08:28 Svara med citat
viewtopic.php?t=1982&highlight=hajfilmer

Mer hajfilmer här annars, behövs bumpas upp denna :)

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 17, 2009 10:29 Svara med citat
Leviathan - ytterligare ett skönt bidrag till latexmonster genren!
http://weekend-video.blogspot.com/2009/ ... -1989.html

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2009 17:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Up From The Depths (1979)

En resort på Hawaii där vi möter de obligatoriska sitcom karaktärerna och en djuphavsfisk med smak för människokött.

Den filippinska filmkungen Cirio H. Santiagos producerade kalkonrulle inspelad på Filippinerna med sättningarna som är mer hawaiiska än själva Hawaii, dåliga skådespelare, ett par nakna bröst, komedi och en ful gummifisk. Synd att dröjer nästan 50 minuter innan vi får mötta den fulingen!
Hoppas att den här ultradåliga rullen får en DVD-release snart! Rekommenderas till alla som gillar ”dåligfilm”!

60%

Bild

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2009 19:25 Svara med citat
Denna har jag varit efter länge :D
Hittade den i Japan men den visade sig vara OOP där :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 21, 2009 20:57 Svara med citat
Jepp, den är lite HARD TO GET! :D

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 01, 2012 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Kraken i spelaren just precis nu! :)

Bild

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 3
75 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori