Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  efterlysning: Spökfilmer och övernaturliga

InläggPostat: mån jul 04, 2005 16:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån jul 04, 2005 11:50Inlägg: 14Ort: Sverige
utan_armar skrev:
Jag gillade White Noise

En av mina favoriter också!

Men framför allt Rose Red! Jag fattar itne att någon itne har skrivit den här!
Den är iofs 4 timmar lång men man sitter verkligen inne i filmen hela tiden! Om ni inte sett den, hyr, köp den eller gå ut och leta i buskar efter den!

Sen är Darkness en annan spökfilm som ni kan hyra eller köpa...

InläggPostat: mån jul 04, 2005 20:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Picnic at Hanging Rock!
Väldigt vacker och läskig film.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 00:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: ons jul 20, 2005 00:14Inlägg: 107Ort: Buffalo Springfield
Ghost Story ( http://www.imdb.com/title/tt0082449/ ) är en riktigt bra "spökfilm".

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 20, 2005 08:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor jun 02, 2005 11:08Inlägg: 1749Ort: Hisingen
Ghostwatch - Dokumentären som fick läggas ner efter ett program i England.

InläggPostat: lör jul 30, 2005 15:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
En kommande film. "The Widow". Kommer vid årsskiftet.

InläggPostat: sön jul 31, 2005 18:38 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön dec 14, 2003 19:21Inlägg: 181
The Haunted från 1991 är myket bra.
http://www.imdb.com/title/tt0102007/

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 01, 2005 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis mar 08, 2005 22:25Inlägg: 39Ort: Korpilombolo
White Noise tyckte jag var klart kuslig.

The Entity är en av få filmer som verkligen har skrämt mig.

The Changeling är också riktigt bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 02, 2005 06:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
mickemovie skrev:

White Noise är väl inte kuslig????!!!! En film som är hyfsad, men inte är den kuslig tycker jag....

InläggPostat: tis aug 02, 2005 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: tis mar 08, 2005 22:25Inlägg: 39Ort: Korpilombolo
Giallo: När det gäller skräckfilmer så är det väldigt individuellt vad som är kusligt. Jag tycker White Noise är en kuslig film, men det betyder inte automatiskt att du tycker likadant.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 03, 2005 17:12 Svara med citat
mickemovie skrev:
Giallo: När det gäller skräckfilmer så är det väldigt individuellt vad som är kusligt. Jag tycker White Noise är en kuslig film, men det betyder inte automatiskt att du tycker likadant.

Du har så rätt då... Jag tycker inget är kusligt och blir aldrig rädd när jag ser en skräckfilm. Det är säkert tio år sen jag hoppade till när jag såg en skräckfilm senast... Så är det med mej...

InläggPostat: ons aug 03, 2005 17:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 12, 2004 20:34Inlägg: 366Ort: Munkfors
Giallo skrev:
mickemovie skrev:

Du har så rätt då... Jag tycker inget är kusligt och blir aldrig rädd när jag ser en skräckfilm. Det är säkert tio år sen jag hoppade till när jag såg en skräckfilm senast... Så är det med mej...

Men va tråkigt för dig... då går du ju miste om en dimension av upplevelsen man får när man ser en bra skräckfilm.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 03, 2005 19:18 Svara med citat
Skräcktomten skrev:
Giallo skrev:
mickemovie skrev:

Men va tråkigt för dig... då går du ju miste om en dimension av upplevelsen man får när man ser en bra skräckfilm.

Det är inte alls tråkigt för mej. Jag tycker att många skräckfilmer jag ser är spännande och så, men jag blir inte rädd, men för den skull så betyder ju inte det att jag inte tycker att filmen är bra.
Det är väl så när man själv gör skräckfilmer. Man vet när "hoppa till" effekten kommer. Man kan räkna ner, 3,2,1 och sen kommer det. Det stämmer i 8 fall av 10. Men jag älskar skräckfilmer och är den första att hyra en ny film när dom släpps. I kväll ska jag avnjuta Happy Hell Night när jag kommer hem från jobbet! Slutar om en timme ungefär...

InläggPostat: tis sep 13, 2005 20:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Om vi ska prata om filmer med övernaturliga saker här på film så är det två stora titlar som inte har nämnts här och det är följande :

The Exorcist och The Amityville Horror: The Possession.

Det är två filmer som fullkomligt skrämmer skiten ur en, ja, mig åtminstone.
Av de asiatiska filmerna som det nu går 20 på dussinet så är det bara The Eye och A Wicked Ghost som har imponerat på mig.
Tror faktiskt att det var en scen i Ring 2 ( originalet givetvis) som var effektiv med annars är det inget som berör direkt.

Det samma gäller för de nya skräckfilmerna som Hollywood spottar ur sig nu löpande band som inte är något annat än dåliga cgi-filmer på gamla klassiker med mycket lite gemensamt.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 20, 2005 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Gamla svartvita versionen av The Haunting är ju rätt känd, men är det nån som har sett The Innocents som är från samma veva? Är lite nyfiken på den.

Väldigt bra betyg på imdb:

http://www.imdb.com/title/tt0055018/

InläggPostat: tis okt 18, 2005 11:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
Grisen skrev:
Gamla svartvita versionen av The Haunting är ju rätt känd, men är det nån som har sett The Innocents som är från samma veva? Är lite nyfiken på den.

Jag har precis beställt The Innocents då jag såg att den äntligen fått release på dvd, återkommer när jag har sett den.

InläggPostat: tis okt 18, 2005 12:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
weird... dubbelpost.. :oops:

Senast redigerad av Daninsky tor okt 20, 2005 20:25, redigerad totalt 1 gång.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 12:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
mickemovie skrev:

Som du sa alla tycker olika men jag måste hålla med Giallo om att White noise inte va nån höjdare...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 12:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
"The Legend of Hell House" har ju ganska skön stämning

Offline Profil
InläggPostat: tis okt 18, 2005 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Dead Birds hade ett par tillfälle med :D

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 20, 2005 18:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
The Shape skrev:
"The Legend of Hell House" har ju ganska skön stämning

Den är faktiskt riktigt bra, om man bortser från den töntiga "spökdödar-maskinen".

Jag har förövrigt också införskaffat The Innocents, men inte hunnit se den än.

InläggPostat: tor okt 20, 2005 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Måste säga att jag gillar "The Entity" och "The Nesting" också...sköna spökrullar! 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 21, 2005 12:28 Svara med citat
The Entity är bra, och kommer i en nyinspelning snart. Regisserad av självaste Hideo Nakata.

The Nesting har jag inte sett.

InläggPostat: fre okt 21, 2005 14:32 Svara med citat
The Changeling med George C. Scott är en bra rysare annars 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 21, 2005 16:53 Svara med citat
...som det också ska göras re-make på :(

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 31, 2005 20:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Tobbe666 skrev:
Grisen skrev:

Jag har precis beställt The Innocents då jag såg att den äntligen fått release på dvd, återkommer när jag har sett den.

Har du sett den än? Vore kul med en liten kommentar ;) Var det du som sålde den på tradera btw? :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
109 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori