Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Varulvsfilmer sökes

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa
InläggPostat: sön feb 05, 2006 14:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
(Tusan, håller jag på att bli senil - hittar ingen enskild "Howling-tråd" :shock:)

Undrar om nån sett svenska utgåvan av Howling -- VARULVEN -- om den är bildmässigt jämförbar med den gamla amerikanska... Nån som vet?

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 05, 2006 14:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
mamoulian skrev:
(Tusan, håller jag på att bli senil - hittar ingen enskild "Howling-tråd" :shock:)

Undrar om nån sett svenska utgåvan av Howling -- VARULVEN -- om den är bildmässigt jämförbar med den gamla amerikanska... Nån som vet?

Jag har den svenska utgåvan men har inte sett den amerikanska, funderar dock på att beställa den från Axelmusic nästa vecka så kan jag återkomma med jämnförelse. Jag tycker att bilden är bra men det är ju möjligt att den amerikanska är bättre.

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: sön feb 05, 2006 18:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
MGM släppte tre stycken S.E släpp på The Howling, The Fog och Escape From New York.
Jag har alla tre och det är mycket fina utgåvor dem.
Jag har ej sett dem svenska släppen men det kan vara att bilden är klarare än på reg 1:orna på grund av att pal är snabbare än ntsc.

Och S.e utgåvorna är ju säkert bättre än de första MGM-släppen.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 06, 2006 20:07 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: lör feb 21, 2004 13:02Inlägg: 68
Näsblod:

Ang.Wolfen så tycker jag nog att den hamnar på den övre halvan av
varulvs listan!
Inte för att jag är överförtjust eller har sett alltför många men den har
klart sin charm!
Sitter på ett uk vhs ex i widescreen!

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag rekommenderar Bad Moon.
Lysande film :D

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
lizzardking skrev:

den har jag oöppnat i hyllan :D
ska bli spännande och se

InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
lizzardking skrev:

Hahahaha!!! Jättekul! :lol: :lol: :lol:

InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:35 Svara med citat
Skitskön film :P
Jag gillar den som fan :D

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
lizzardking skrev:
Skitskön film :P
Jag gillar den som fan :D

Jaha, du var seriös :lol:
Jag hatade filmen. Nu var det ett bra tag sedan jag såg den, så jag kan ju ha ändrat uppfattning.

InläggPostat: tis feb 07, 2006 14:47 Svara med citat
Se för guds skull omden, underbart gore och slafs :D
Inte mycket till story men det kan kvitta :P

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 15:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
lizzardking skrev:
Se för guds skull omden, underbart gore och slafs :D
Inte mycket till story men det kan kvitta :P

tack lizzie för tipset :)
tänkte se den med mina föräldrar ikväll....
och då hade det blivit liv om det hade varit mkt slafs ;)
dom gillar inte gore och slafs....

InläggPostat: tis feb 07, 2006 19:45 Svara med citat
Klart du ska se den med dem, min vän :D

Kommer dem att uppskatta :P

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 07, 2006 19:46 Svara med citat
lizzardking skrev:
Klart du ska se den med dem, min vän :D

Kommer dem att uppskatta :P

ska se den själv inatt :)

InläggPostat: tis feb 21, 2006 15:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Gillar man sagor (typ Röluvan å vargen) så kan In the Company of Wolves kanske vara nåt.
Själv tyckte jag den var alldeles för seeeeeg. Fast drömscenen på bröllopsfesten var en höjdare.

Och så vill jag liksom Skald ovan varna för Darkwolf. Den är verkligen en av de sämsta filmer jag har sett. Kane Hodder utan hockeymask=dum idé.

InläggPostat: tor mar 02, 2006 06:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: ons jul 28, 2004 16:55Inlägg: 937Ort: Midian
Ganska länge sedan jag startade den här tråden nu. Har skaffat de flesta filmer som nämnts och alla har sin charm. Bad moon är faktiskt riktigt bra enligt mig. Men jag är alltid på jakt efter flera eftersom just varulvar är bland det läskigaste som finns. :shock:

InläggPostat: tor mar 02, 2006 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
smulan skrev:
mamoulian skrev:

Jag har den svenska utgåvan men har inte sett den amerikanska, funderar dock på att beställa den från Axelmusic nästa vecka så kan jag återkomma med jämnförelse. Jag tycker att bilden är bra men det är ju möjligt att den amerikanska är bättre.

Efter att ha tagit itu med FOG gjorde jag slag i saken att försöka jämföra lite mellan MGMs SE av HOWLING och det svenska släppet VARULVEN (varulvar?)-- Tror inte att bilden är så mycket sämre eller bättre på den ena eller andra... Däremot verkar det dom om den svenska är mörkare än den amerikanska. Frågan är om man ska ha den där lilla kusliga stämningen där man inte ser allt under hela varulvsmetamorfosen. Är MGM för ljus eller den svenska för mörk?

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 18:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Jadå. Eftersom jag tycker denna filmen (The Howling) är dett mästerverk kommer jag inom sin tid skaffa mig många utgåvor, gärna så feta som möjligt men har ännu inte skaffat den amerkanska. Jag tycker bilden är helt ok på det svenska släppet!

Och visst är den konstigt med "Varulven" och "Varulvar"... eller vad det nu är det står i början av filmen...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 18:25 Svara med citat
Finns en fin utgåva på reg 1 på just The Howling, smulan :D

Som vanligt så är det svenskarna som inte kan översätta ordentligt bara :lol:

Enligt mig hade det låtit bättre med Ylet :P

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 18:29 Svara med citat
Menar du denna eller finns det nån finare? Nån box finns va? typ Tin...

http://www.axelmusic.com/productDetails/027616888471

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 18:54 Svara med citat
Det är den, ja.
Ingen aning om det finns en tin på den men det kommer nog snart en annars ska du se :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 18:59 Svara med citat
Ok, hade som sagt tänkt o beställa den men pengarna räckte ej. Den är ju dock ganska billig och det är ju ingen frakt så det blir nog snart!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 19:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Hur är det med de svenska utgåvorna av Howling-filmerna? De går ju att hitta dröser av "1 för 59-2 för 99" av de på ICA, Expert mm....

kanske står längre bak :oops:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 19:16 Svara med citat
Hmm detta undrar jag med, har bara ettan... vill ha resten...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 02, 2006 19:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Hittills har jag inte vågat mig på att köpa nån av uppföljarna, de verkar så sanslöst B.

Det finns så många andra filmer jag borde hinna se först, känns det som.
Vänligen någon rätta mig om jag har fel. :?

InläggPostat: tor mar 02, 2006 21:15 Svara med citat
smulan skrev:
Menar du denna eller finns det nån finare? Nån box finns va? typ Tin...

http://www.axelmusic.com/productDetails/027616888471

Jo, det är den och den är fin... Läste nånstans bara att den kanske var för mycket kontrast i bilden, så att man såg för mycket... Ibland kan det ju vara lite mysigare med mörkare bild... och ibland inte...:wink:

The Collection
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 9
212 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: