Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Samhain

InläggPostat: tis nov 14, 2006 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Du märker inte att denna är "klippt", utan det handlar om scener som inte kommit med. Ett jävla röj här. Jag skrev om den för någon dag sedan i senast sedda film, kolla där.

Reg 1 - anamorfisk wide + taskigt ljudspår
reg 2 -4:3 + ljudspår.

Bara att välja själv, att reg 2:an har bättre omslag det gör sitt med.
Jag har den på reg 2 och är fullt nöjd.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis nov 21, 2006 11:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8383Ort: Borås, Sweden
Men vad är orginal bildformatet? Och vad är dåligt med ljudet på reg 1 utgåvan? Man kan ju välja både stereo och 5.1.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 22, 2006 21:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Har ej sett den men varit väldigt nära på att beställa ett flertal gånger :)

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 19:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 27, 2006 19:23Inlägg: 142Ort: Visby
jolli skrev:
Eftersom att det inte verkar som att det kommer att släppas någon helt oklippt version, så undrar jag om det ändå är värt att köpa någon av de klippta utgåvor som finns ute? Och isf vilken är bäst? Är filmen slaffsig och funkar även om den är klippt?

jolli,

Du kan hitta R2-versionen på Play.com för ynka £5.99 vilket är överkomligt. Dock stämmer inte längden som de anger där utan filmen är bara drygt 1.18 eller så - om jag minns korrekt.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/146305/E ... oduct.html

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Köp inte dvdn för fan, den är klippt, jävligt klippt.
Leta efter en oklippt bootleg på ebay istället. Dessutom har många av Bootlegsen den enda skilnaden från den officiella dvdn - att bootleg versionen är OKLIPPT, tänk bara på hur mycket ni missar om ni bara ser den officiella dvdn..., det är flera minuter slask bortklippt faktiskt.

InläggPostat: tor nov 30, 2006 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor nov 23, 2006 17:54Inlägg: 109
Jenna Jameson + Splatter låter jävligt :lol: men den ska defenetivt kollas in.

Min profil på discshop
Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 21:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
vaultkeeper skrev:
Köp inte dvdn för fan, den är klippt, jävligt klippt.
Leta efter en oklippt bootleg på ebay istället. Dessutom har många av Bootlegsen den enda skilnaden från den officiella dvdn - att bootleg versionen är OKLIPPT, tänk bara på hur mycket ni missar om ni bara ser den officiella dvdn..., det är flera minuter slask bortklippt faktiskt.

hittar inte nån sån.

har du länk??

InläggPostat: tor nov 30, 2006 21:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
EDIT: AndiOne-regeln

Har funnits på Ebay innan.

InläggPostat: tor nov 30, 2006 23:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8383Ort: Borås, Sweden
Otis B. Driftwood skrev:
jolli skrev:
Eftersom att det inte verkar som att det kommer att släppas någon helt oklippt version, så undrar jag om det ändå är värt att köpa någon av de klippta utgåvor som finns ute? Och isf vilken är bäst? Är filmen slaffsig och funkar även om den är klippt?

jolli,

Du kan hitta R2-versionen på Play.com för ynka £5.99 vilket är överkomligt. Dock stämmer inte längden som de anger där utan filmen är bara drygt 1.18 eller så - om jag minns korrekt.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/146305/E ... oduct.html

Jag har redan köpt reg 1 utgåvan och är nöjd med den. Klippta scener finns med som extra.

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 30, 2006 23:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tor nov 23, 2006 17:54Inlägg: 109
Är den verkligen så farlig? Har inte sett den men vill se den.

Min profil på discshop
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 01, 2006 11:31 Svara med citat
Nej det är den inte. Över hypad slasherfilm.

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 01, 2006 14:13 Svara med citat
johncarpenter skrev:
Är den verkligen så farlig? Har inte sett den men vill se den.
Vadå farlig? :shock: , den bits inte(men det kanske bara är min bootleg som inte bits :wink: )

InläggPostat: fre dec 01, 2006 16:14 Svara med citat
:lol: Fan va klockren!

Nämen asså, jag menade, är den verkligen SÅ hemsk att man måste klippa så brutalt mycket i den?

Min profil på discshop
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 01, 2006 18:24 Svara med citat
Engelsmän och amerikanare ÄR känsliga, dom klipper allt, tex Hills have eyes(2006) och Texas chainsaw massacre - The beginning blev riktigt klippta av amerikansk censur på bio, men självklart släpptes självklart Unrated versionerna på dvd. Men dom gjorde misstaget och inte släppte Samhain oklippt och därför finns den enbart i R-rated versionen. En annan anledning att unrated versionen inte har släppts officiellt ännu kan vara att den har musik av goblin(som dom antagligen inte köpt rättigheterna till) och dom så skulle få problem med rättigheter och sånt skit.
Och filmen(t.o.m den oklippta) är inte mycket värre än vilken slasher som helst.

InläggPostat: tor jan 18, 2007 16:59 Svara med citat
Horsecreek har släppt den:
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... ies&&ref=#

Synd att inte något bättre bolag släppte det svenska släppet.

InläggPostat: lör feb 03, 2007 22:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 28, 2007 20:48Inlägg: 51Ort: Norrköping
Harsjälv sett en version av filmen vet dock inte riktigt vilken ripp det var helt klart köp värd va rdock ingen jätte blodig version jag såg såm derför säker klippt:-) OBs förvänta er inte mer avJenna än ett par utskurna silicon bröst he he:-)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
41 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori