Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Wolf Creek

InläggPostat: tis sep 27, 2005 15:31 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Vuus skrev:
Ojoj, nu blev man riktigt sugen på att se den ja!:D
Någon som vet om det blir en svensk biopremiär?

Jag skulle inte våga hoppas på det. Möjligtvis om något företag som typ Scanbox köper rättigheterna och slänger med filmen i någon form av "Midnight movie madness" koncept. Det känns ju nästan redan nu som att man hinner att köpa den på DVD innan den överhuvudtaget hittar hit till lilla Sverige. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 27, 2005 15:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
ok, jag hade ganska svårt att tro det också.. Men man kan ju alltid hoppas! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån sep 27, 2004 10:02Inlägg: 379
Hoppas på något DVD-släpp snart. Eller är det för tidigt tro?
Tänkte om den kanske släpps snart i Australien tex.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 01, 2005 14:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor maj 06, 2004 20:03Inlägg: 533Ort: Strömstad
Den släpps på bio i Australien efter den släpps på bio i England o USA konstigt nog.

InläggPostat: tor okt 13, 2005 13:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Så har man då sett Wolf Creek.
Den var bra, mycket bättre än det mesta skräck som släpps.
En Australiensisk Motorsågsmassakern både i stil och framförallt i musiken som mer eller mindre är en smärre ripoff och där motorsågen bytts ut mot ett jaktgevär.

Som ni nog vet så handlar filmen om tre ungdomar, två tjejer och en surfarkille.
Surfarkillen köper en bil och de tre åker iväg på en resa genom landet.
De stannar till vid en meteoritkrater vid namn Wolf Creek. När de sen ska åka därifrån startar inte deras bil.
En man kommer dit och erbjuder dem hjälp, han drar deras bil bakom sin till hans ställe.

Det negativa med filmen är tyvärr mördaren som spelar över.
Återigen ett försök att härma Motorsågsmassakern.
Och som i Motorsågsmassakern livnär sig Wolf Creek mördaren på att slakta bodskap.

Fotot är handhållen kamera som i The Devils Rejects, men här fungerar det och ger filmen en råare och obehagligare ton och framför allt en närvaro.

Jag rekommenderar starkt filmen och ger den 4 av 5.

PS. Vi svenskar får en liten överraskning i filmen......DS

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
det förekommer en falukorv i filmen :shock: :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
SPOILER

Ja, mördaren blir ihjälslagen med en falukorv...

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
du glömde skriva spoiler :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån okt 31, 2005 14:48 Svara med citat
Hemsidan är nu uppdaterad och omgjord!
http://www.wolfcreekthemovie.com/

Ny trailer + en massa annat.

Offline Profil
InläggPostat: ons nov 23, 2005 16:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
DVDn finns nu att boka på t.ex Play, release 16 januari 2006.

InläggPostat: ons dec 28, 2005 01:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: ons dec 28, 2005 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
hehe såg den igår ;)

InläggPostat: ons dec 28, 2005 10:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Grisen skrev:
Låter lovande! Kommer ni ihåg "Backpacker morden" som filmen är baserad på? De var rätt omskrivna även i Sverige i början av 90-talet. Jag kommer ihåg att jag lekte med tanken att det skulle kunna bli en riktigt läskig film.

Jo, jag tror Discovery Channel har uppmärksammat fallet i ett av deras Crime Night program.

Filmen verkar klart bra, som en skitig nihilstisk skräckis.
Såna filmer har varit populära på sistonde, Haute Tension och Calvaire till exempelt.

InläggPostat: fre dec 30, 2005 17:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Har läst en del recensioner av filmen. Låter inte som att det är någon höjdare, men man ska ju alltid bilda sin egna uppfattning så det blir nog till att se filmen i alla fall. Jag har dock inte så höga förväntningar.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 02, 2006 10:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jun 28, 2004 13:24Inlägg: 450
Jag blev grymt besviken av Wolf Creek, lät hur intressant som helst men sen när man väl såg den så var den inte värst mycket att ha. Tråkig fram till den kommer igång efter halva filmen och även resten är inget speciellt, lite åt tcm-hållet fast vansinnigt mycket sämre. Synd hade verkligen förhoppningar på den här. Skrev en liten recension på den: http://www.evildread.com/western-horror/wolf-creek.html

InläggPostat: ons jan 04, 2006 03:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
väntade mig ingen storslam så blev inte så besviken, en ok bakfylle rulle, alldeles för snäll då det gäller Terror! biten, att den jämförs med texas chainsaw massacre måste la ses som ett skämt enligt mig.

InläggPostat: sön jan 08, 2006 00:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Sjukt bra film tyckte jag, stämmer bra det Krug skriver även om jag inte alls tycker mördaren spelar över.
Jag tycker hans roll är genial, första intrycket är harmlöst, vilket har helt förändrats innan slutet.

Det är inget mycket action i den nej men det här är som sagt skräckfilm
och bra mycket bättre än....tja, ni vet.(kommentar överflödig)

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 23, 2006 23:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Nån som vet ifall R2 utgåvan är oklippt?
IMDB påstår att den är ett par minuter längre.

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 24, 2006 00:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Kan vara PAL/NTSC fenomenet!

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 17, 2006 08:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Wolf Creek släpps som reg 1 den 11/4. Har säkert engelsk text, något som reg 2 släppet inte har. Har lite problem att förstå australienarna ibland.
DVD INFO:
The DVD will be available in rated and unrated versions too, and will include an audio commentary (with director Greg McLean, executive producer Matt Hearn, and actresses Cassandra Magrath and Kestie Morassi), a deleted scene, a making-of-featurette, and trailers. (according to davisdvd.com)

Bild på omslaget:http://img113.imageshack.us/img113/7573/wolf0213063vt.jpg

Wolf Creek ser ut att få svensk biopremiär i Juni.
http://www.bio.nu/film/?id=101036

InläggPostat: lör feb 18, 2006 17:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön okt 09, 2005 15:02Inlägg: 234
Tar man sig förbi denförsta halvan av filmen, är det en brútal och skitig film vi får se som mycket riktigt jämförs med TCM.
Den tiltalar kanske inte Cannibal Holocaust publiken lika mycket som den tilltalar Seven publiken (det är inte slask som gör en film obehaglig)
men jag rekommenderar den:)

InläggPostat: lör feb 18, 2006 19:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Jag gillar att tempot är lugnt i första halvan av filmen för att sen ta en brutal vändning rätt in i helvetet. Det var kontrasterna som gjorde filmen smått obehaglig. Tyckte att den var riktigt bra. Är så jävla trött på PG-13 skräckisar. :evil:

InläggPostat: tis feb 28, 2006 19:23 Svara med citat
Som någon påstod att denna inte skulle tilltala Cannibal Holocaust-publiken lika mycket som den tilltalade Seven-publiken tycker jag bara är skitsnack.
Men det är väl någon som inte vet vad den talar om :?
Slasket i C.H. är mindre än i just Seven eller varför inte Wolf Creek men däremot är obehagskänslan i C.H. bäst av de tre nämnda filmer 8)

Men till saken :

Sett den nu och måste säga att de första tredjedelarna av den inte gav så mycket men sen tog den fart :D
Tråkigt bara att det inte var text på den jag såg då de hade en otrolig förmåga att mumla och ha sig.
Kommer att ses om.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Så vad är domen?

Är reg 2-utgåvan värd att köpa, eller ska man vänta på reg 1 :?:

InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:26 Svara med citat
Inget fel på reg 2 förutom att den saknar textning, fin på alla vis annars 8)

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
100 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori