Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Undead

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: tor jun 16, 2005 09:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
SDC skrev:
Är det någon som inte gillade den?
Jag tyckte den var rätt kass. För mycket tramsande och ganska tråkig.
Gillar iof Shaun of the Dead och Return of the Living Dead som också tramsar lite. Men detta blev för mycket. Gillade inte storyn, om det nu fanns någon.
Effekterna var riktigt snygga och man satt med ett flin en bra bit in i början. Men när man kommit in en bit i filmen så var man mer uttråkad än road.

Jag håller nog med dig där, började riktigt bra, men spårade ur totalt efter en halvtimmes tid, men folket bakom filmen ska ha beröm för att de gjort filmen på en såpass låg budget.

Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2005 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Spårar ur? Har aldrig varit med om en film med sånt skönt hålligång som Undead, från början till slut. Här spåras det inte ur en sekund!
Det enda som är lite jobbigt med den är att den är så... blå. Allt är blått i den.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2005 14:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Mens skrev:
Spårar ur? Har aldrig varit med om en film med sånt skönt hålligång som Undead, från början till slut. Här spåras det inte ur en sekund!
Det enda som är lite jobbigt med den är att den är så... blå. Allt är blått i den.

Blåa filter finns oftast för att skapa en kall känsla. Det funkar även bra ifall man vill göra en scen som ska utspela sig på natten, med ett blått filter får man intrycket av att det är mörkt.

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor jun 16, 2005 15:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8300Ort: Borås, Sweden
Mens skrev:
Personligen så gillar jag den kalla mörka bilden.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: fre jun 17, 2005 17:30 Svara med citat
Jag såg den här filmen nyss och tyckte den var riktigt bra, inget mästerverk och jag satt inte klistrad vid rutan, men helt klart som underhållning., jag såg den soma ctionfilm och dom sådan fungerar den, för mycket skräck var det ju inte.

InläggPostat: tis jul 26, 2005 10:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Lite roligt nytänkade zombiefilm. Helt klart värd sina pengar, gott om zombieslafs för den som söker det. 3/5

www.strangethings.nu
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Filmen innehåller även en hel del sjuka kommentarer. Absolut inget för dom som är emot svärord.

Tyckte att filmen var helt okej, dock lite mindre bra på vissa ställen. Men allt som allt var det en riktigt fin film som jag också ger 3/5 till.

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 22:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Den var ju helt klart bättre än överskattade "Shaun of the dead"

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
jag blev besviken för jag trodde den var en regelrätt zombierulle men när den försvann ut i rymden med sin sci-fi vändning försvann mitt intresse med 8)
fast slutscenen är lite skön.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
Det är därför jag gillar den...den är tillräckligt annorlunda!

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
inget fel på annorlunda filmer, själv gillar jag House Of The Dead :D

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:09 Svara med citat
Har ju inte sett den ännu...har hört både ris och ros om den rullen...mest ris om jag ska vara ärlig 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:17 Svara med citat
jag misstänkte det 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:19 Svara med citat
Fast som den opartiska jävel man är så får man väl bilda sig en egen uppfattning i vanligt ordning...och hoppas på att den är bättre än de båda praktskandalerna Resident Evil 1 & 2 :)

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
lizzardking skrev:
jag blev besviken för jag trodde den var en regelrätt zombierulle men när den försvann ut i rymden med sin sci-fi vändning försvann mitt intresse med 8)
fast slutscenen är lite skön.

En hybrid-zombie rulle med aussie accent perhaps?

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:22 Svara med citat
The Shape:
det tycker jag du ska göra så är jag kanske inte ensam här inne om att gilla den :wink:

gokudo:
precis den :D

vad tyckte du om den ?

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
lizzardking skrev:
The Shape:
det tycker jag du ska göra så är jag kanske inte ensam här inne om att gilla den :wink:

gokudo:
precis den :D

vad tyckte du om den ?

Jag gillade den. Udda rullar är min femma. Ger den 6/10.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor okt 13, 2005 23:28 Svara med citat
[quote="lizzardking"]The Shape:

Ska ta tag i den biten...kanske drar ner den på DC och klipper den i natt...he he 8)

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 21:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Tror den kostar 130kr på Discshop (med en fin utgåva dessutom). Klart värd att slå till på! :)

Offline Profil
InläggPostat: sön okt 16, 2005 21:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Såg halva för några veckor sen, men sen har jag inte sett klart den..hmm.. Borde ses som ett dåligt betyg, men jag tyckte att den var hyfsad så långt.. Får ta tag i det nån kväll.

InläggPostat: tis dec 13, 2005 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Undead blev aldrig mer än ok.
Sci-fi-vändningen pajade filmen totalt i min mening.
Till skillnad från exempelvis Wild Zero, men den har ju Guitar Wolf.
Fram för mer skitigt zombieelände, helst utan förklaringar.

InläggPostat: mån jan 02, 2006 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön nov 06, 2005 15:41Inlägg: 30Ort: Göteborg
såg den för ganska längesedan genom att jag illegalt laddade hem den *skäms* men jag var extremt sugen på att se den just då, direkt efter jag sett trailern. Men jag vart som en del andra väldigt kluven när jag såg den. Första halvan var riktigt skön och charmig, men det där sci-fi dravlet passade sig inte in nånstans, kan bero på att jag är helt såld på rena zombierullar men men, hursomhelst hittade jag en mycket fin utgåva av filmen för endast 129:- bara för nån vecka sedan och tänkte att jag ger filmen en chans till, med tanke på priset och för att helt enkelt se den med ett lite mer öppet sinne :wink: men till min besvikelse var det nästan långtråkigt att se den igen, förrutom vissa scener som är hur kul somhelst, tyvärr räcker inte dessa scener för att hålla intresset uppe hela filmen tycker jag. Jag ger den iaf godkänt och det är för den sköna dialekten och den underbara humor som finns på sina ställen och för zombiefiskar :D

InläggPostat: mån jan 02, 2006 21:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
Hoppsan, zombiefisken hade jag visst glömt.
Den höjer givetvis betyget ett snäpp eller två. :lol:

InläggPostat: tis jan 03, 2006 15:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor sep 01, 2005 13:05Inlägg: 357Ort: Hippo Island
Är det bara jag som tycker att den är skitbra?

InläggPostat: tis jan 03, 2006 15:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
jag gillar undead oxå :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
159 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori