Författare |
Meddelande |
|
Tobbe666
|
Postat: tor jun 16, 2005 09:40 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
|
SDC skrev: Är det någon som inte gillade den? Jag tyckte den var rätt kass. För mycket tramsande och ganska tråkig. Gillar iof Shaun of the Dead och Return of the Living Dead som också tramsar lite. Men detta blev för mycket. Gillade inte storyn, om det nu fanns någon. Effekterna var riktigt snygga och man satt med ett flin en bra bit in i början. Men när man kommit in en bit i filmen så var man mer uttråkad än road.
Jag håller nog med dig där, började riktigt bra, men spårade ur totalt efter en halvtimmes tid, men folket bakom filmen ska ha beröm för att de gjort filmen på en såpass låg budget.
|
|
|
Mens
|
Postat: tor jun 16, 2005 09:43 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
|
Spårar ur? Har aldrig varit med om en film med sånt skönt hålligång som Undead, från början till slut. Här spåras det inte ur en sekund!
Det enda som är lite jobbigt med den är att den är så... blå. Allt är blått i den.
_________________ Klicka för mina...:
FILMER
SKIVOR
Öh... Tillbaks här ett tag. |
|
|
|
Adam Gäfvert
|
Postat: tor jun 16, 2005 14:16 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
|
Mens skrev: Spårar ur? Har aldrig varit med om en film med sånt skönt hålligång som Undead, från början till slut. Här spåras det inte ur en sekund! Det enda som är lite jobbigt med den är att den är så... blå. Allt är blått i den.
Blåa filter finns oftast för att skapa en kall känsla. Det funkar även bra ifall man vill göra en scen som ska utspela sig på natten, med ett blått filter får man intrycket av att det är mörkt.
|
|
|
jolli
|
Postat: tor jun 16, 2005 15:53 |
|
|
Moderator Blev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8717Ort: Borås, Sweden
|
Mens skrev: Spårar ur? Har aldrig varit med om en film med sånt skönt hålligång som Undead, från början till slut. Här spåras det inte ur en sekund! Det enda som är lite jobbigt med den är att den är så... blå. Allt är blått i den. Personligen så gillar jag den kalla mörka bilden.
_________________ Don`t look he`ll see you. Don`t breathe he`ll hear you. Don`t move you’r Dead. |
|
|
|
Äldre_herre
|
Postat: fre jun 17, 2005 17:30 |
|
|
|
Jag såg den här filmen nyss och tyckte den var riktigt bra, inget mästerverk och jag satt inte klistrad vid rutan, men helt klart som underhållning., jag såg den soma ctionfilm och dom sådan fungerar den, för mycket skräck var det ju inte.
|
|
|
Adam Gäfvert
|
Postat: tis jul 26, 2005 10:00 |
|
|
Goremeister Blev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
|
Lite roligt nytänkade zombiefilm. Helt klart värd sina pengar, gott om zombieslafs för den som söker det. 3/5
|
|
|
Fiskarn
|
Postat: tor okt 13, 2005 20:03 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
|
Filmen innehåller även en hel del sjuka kommentarer. Absolut inget för dom som är emot svärord.
Tyckte att filmen var helt okej, dock lite mindre bra på vissa ställen. Men allt som allt var det en riktigt fin film som jag också ger 3/5 till.
|
|
|
The Shape
|
Postat: tor okt 13, 2005 22:34 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: sön nov 16, 2003 00:06Inlägg: 2038Ort: Carlstad
|
Den var ju helt klart bättre än överskattade "Shaun of the dead"
_________________ Evil on two legs
DVD's
Vrid ringarna till max, så de bildar ordet flax! |
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:04 |
|
|
King of Splatter Blev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
|
jag blev besviken för jag trodde den var en regelrätt zombierulle men när den försvann ut i rymden med sin sci-fi vändning försvann mitt intresse med
fast slutscenen är lite skön.
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
Bring Me The Blogg Of lizzardking |
|
|
|
The Shape
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:06 |
|
|
|
Det är därför jag gillar den...den är tillräckligt annorlunda!
DVD's
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:08 |
|
|
|
inget fel på annorlunda filmer, själv gillar jag House Of The Dead
_________________ If you're going to become true dodgeballers, then you've got to learn the five d's of dodgeball: dodge, duck, dip, dive and dodge!
|
|
|
The Shape
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:09 |
|
|
|
Har ju inte sett den ännu...har hört både ris och ros om den rullen...mest ris om jag ska vara ärlig
DVD's
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:17 |
|
|
|
jag misstänkte det
|
|
|
The Shape
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:19 |
|
|
|
Fast som den opartiska jävel man är så får man väl bilda sig en egen uppfattning i vanligt ordning...och hoppas på att den är bättre än de båda praktskandalerna Resident Evil 1 & 2
DVD's
|
|
|
gokudo
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:19 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
lizzardking skrev: jag blev besviken för jag trodde den var en regelrätt zombierulle men när den försvann ut i rymden med sin sci-fi vändning försvann mitt intresse med fast slutscenen är lite skön.
En hybrid-zombie rulle med aussie accent perhaps?
|
|
|
lizzardking
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:22 |
|
|
|
The Shape:
det tycker jag du ska göra så är jag kanske inte ensam här inne om att gilla den
gokudo:
precis den
vad tyckte du om den ?
|
|
|
gokudo
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:24 |
|
|
Shinjuku Drifter Blev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
|
lizzardking skrev: The Shape: det tycker jag du ska göra så är jag kanske inte ensam här inne om att gilla den gokudo: precis den vad tyckte du om den ?
Jag gillade den. Udda rullar är min femma. Ger den 6/10.
|
|
|
The Shape
|
Postat: tor okt 13, 2005 23:28 |
|
|
|
[quote="lizzardking"]The Shape:
det tycker jag du ska göra så är jag kanske inte ensam här inne om att gilla den
Ska ta tag i den biten...kanske drar ner den på DC och klipper den i natt...he he
DVD's
|
|
|
Fiskarn
|
Postat: sön okt 16, 2005 21:52 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
|
Tror den kostar 130kr på Discshop (med en fin utgåva dessutom). Klart värd att slå till på!
|
|
|
Grisen
|
Postat: sön okt 16, 2005 21:58 |
|
|
Gorehound Blev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
|
Såg halva för några veckor sen, men sen har jag inte sett klart den..hmm.. Borde ses som ett dåligt betyg, men jag tyckte att den var hyfsad så långt.. Får ta tag i det nån kväll.
|
|
|
rageman
|
Postat: tis dec 13, 2005 13:07 |
|
|
Gorehound Blev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
|
Undead blev aldrig mer än ok.
Sci-fi-vändningen pajade filmen totalt i min mening.
Till skillnad från exempelvis Wild Zero, men den har ju Guitar Wolf.
Fram för mer skitigt zombieelände, helst utan förklaringar.
|
|
|
beneath
|
Postat: mån jan 02, 2006 20:05 |
|
|
Newbie Blev medlem: sön nov 06, 2005 15:41Inlägg: 30Ort: Göteborg
|
såg den för ganska längesedan genom att jag illegalt laddade hem den *skäms* men jag var extremt sugen på att se den just då, direkt efter jag sett trailern. Men jag vart som en del andra väldigt kluven när jag såg den. Första halvan var riktigt skön och charmig, men det där sci-fi dravlet passade sig inte in nånstans, kan bero på att jag är helt såld på rena zombierullar men men, hursomhelst hittade jag en mycket fin utgåva av filmen för endast 129:- bara för nån vecka sedan och tänkte att jag ger filmen en chans till, med tanke på priset och för att helt enkelt se den med ett lite mer öppet sinne  men till min besvikelse var det nästan långtråkigt att se den igen, förrutom vissa scener som är hur kul somhelst, tyvärr räcker inte dessa scener för att hålla intresset uppe hela filmen tycker jag. Jag ger den iaf godkänt och det är för den sköna dialekten och den underbara humor som finns på sina ställen och för zombiefiskar
_________________ _____________________
let sleeping corpses lie |
|
|
|
rageman
|
Postat: mån jan 02, 2006 21:38 |
|
|
Gorehound Blev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
|
Hoppsan, zombiefisken hade jag visst glömt.
Den höjer givetvis betyget ett snäpp eller två.
|
|
|
King Hippo
|
Postat: tis jan 03, 2006 15:24 |
|
|
Gore Addict Blev medlem: tor sep 01, 2005 13:05Inlägg: 357Ort: Hippo Island
|
Är det bara jag som tycker att den är skitbra?
_________________ "They are not a logical race, wise one. They go around chopping down trees for tables, when they have perfectly good tummies to eat on. How logical is that?" |
|
|
|
ZombieBoy
|
Postat: tis jan 03, 2006 15:54 |
|
|
Splatter-o-holic Blev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
|
jag gillar undead oxå
_________________ Zombieboy is back in da hood! |
|
|
|
|