Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Djurskräckisar

Gå till sida Föregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 63  Nästa
InläggPostat: sön jun 19, 2011 16:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Riktigt underhållande rulle!

InläggPostat: fre jun 24, 2011 09:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Har sharktopus hemma men har inte hunnit se den än, verkar dock underbar. Senaste sedda inom genren.
Eye of the beast: 8/10
Wyvern: 6,5/10
Lake placid 3: 8,5/10

InläggPostat: mån jul 04, 2011 14:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Sjukt snygg limited JAWS-tischa för er som gillar den filmen

http://www.creepy-tees.com/tshirts/jaws.htm

InläggPostat: mån jul 04, 2011 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
den tröjan hade jag köpt om jag haft stålar... jävlar vad snygg

InläggPostat: tor jul 14, 2011 15:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Mimic får ett dir.cut släpp på BD 8)

Bild

ALL NEW BLU-RAY DISC SPECIAL FEATURES

Video Prologue with director Guillermo del Toro- NEW
Audio commentary with director/co-writer Guillermo Del Toro - NEW
"Reclaiming Mimic" featurette - NEW
"A Leap In Evolution - The Creatures of Mimic" featurette - NEW
"Back Into The Tunnels - Shooting Mimic" featurette - NEW
Deleted scenes - NEW
Storyboard animatics - NEW
Gag reel - NEW
Theatrical Trailer

Citera:
It's amazing to us here at Dread Central that we actually just spelled out the words "Mimic" and "director's cut" in the same headline. Still, it's coming, and when it arrives, it will be in glorious high definition! Read on for all of the details.

From the Press Release: Lionsgate is proud to announce major updates to the September 27th Blu-ray Disc release of Mimic, now to be released as Mimic: The Director's Cut, including newly restored footage, a sound upgrade and the addition of another featurette to the list of never-before-seen special features from director/co-writer Guillermo Del Toro.

Audiences will experience High Definition thrills as Lionsgate debuts Guillermo Del Toro's never-before-seen director's cut of Mimic, available for the very first time anywhere, on 1080P High Definition Blu-ray Disc. This all-new cut of the film, featuring seven minutes of restored footage, introduces subtle character moments that transform Mimic into a film that Del Toro fans and newcomers alike will embrace as the definitive version. Containing new bonus materials created especially for this release, the disc includes audio commentary and a video prologue from Del Toro plus three featurettes -- a look at the creatures from the film, a behind-the-scenes retrospective on the shooting of Mimic and Del Toro discussing his vision of the film and how he completed this version -- as well as deleted scenes, a gag reel and storyboard animatics. Mimic: The Director's Cut stars Academy Award® winner Mira Sorvino (Mighty Aphrodite) and Academy Award® nominee Josh Brolin (No Country for Old Men) along with Jeremy Northam (Showtime's "The Tudors").

Directed by Oscar® nominee Del Toro (Best Writing, Original Screenplay, Pan's Labyrinth, 2006), the Miramax film Mimic: The Director's Cut features a screenplay and screen story by Matthew Robbins and Guillermo Del Toro and is based on the short story by Donald A. Wollheim.

A disease carried by common cockroaches is killing children in Manhattan. In an effort to stop the epidemic, entomologist Susan Tyler (Sorvino) creates a mutant breed of insect that secretes a fluid to kill the roaches. This mutant breed was engineered to die after one generation, but three years later Susan finds out that the species has survived and evolved into a large, gruesome monster that can mimic human form.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 15:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre dec 09, 2005 18:17Inlägg: 3300Ort: Crystal Lake
den ser ut som att man måste äga :)

InläggPostat: tor jul 14, 2011 15:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8300Ort: Borås, Sweden
Underbart! Kommer helt garanterat bli ett köp på den.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Är den bättre än den "vanliga" versionen ?

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 14, 2011 22:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån dec 06, 2010 23:48Inlägg: 956
Gillar inte Mimic särskilt mycket. En sån där som går att se på tv sent en kväll i total avsaknad av annat att se, men inget mer.

InläggPostat: tor jul 14, 2011 22:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Jag har inte några goda minnen av Mimic heller. Men det var några år sedan jag såg den (kanske 13). Får kanske ge den en ny chans.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 09:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Minns den som hygglig, det kanske är dags att se om den.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 15, 2011 10:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Jag tycker den är grymt bra! Uppföljarna däremot lämnar mycket att önska....

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 12:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6335Ort: Haddonfield
Eftersom 95% av filmerna här är små lågbudget filmer så får jag väl presentera en riktig HÖG budget film här.

Efter MEGA succé med Aja's Piranha 3D så kommer här nästa film i 3D.

Med folk inblandade från Hostel, TCM och Final Destination så går den 2 september filmen Shark Night 3D upp.

Med en budget på nästan 30 miljoner Dollar vilket är ENORMA summor för en skräckfilm så borde det väl finnas chans till att denna ska bli lyckad.

Här är trailern:

http://www.iamrogue.com/sharknight3d

Och postern.
Bilagor:
Shark_night_3d_film_poster.jpg
Shark_night_3d_film_poster.jpg [ 31.86 KiB | Visad 1864 gånger ]

InläggPostat: lör jul 16, 2011 15:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Grymt ful och frånstötande poster var det i alla fall!

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 16, 2011 16:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8300Ort: Borås, Sweden
Ruskigt ful poster ja. Men genren brukar väl ofta hålla hyfsad lågbudget och jag vet inte om filmen behöver bli bättre när de kastar in massa pengar i projektet. Men visst, jag älskar djurskräck och kommer helt klar hålla ögonen öppna in för denna även om trailern kändes sådär.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 07, 2011 09:08 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis mar 17, 2009 13:10Inlägg: 30Ort: Skutskär
Jag tror det kan bli en rolig rulle det där. Piranha 3D var ju överraskande underhållande. Men den här får inte göra samma sak som Piranha för det har vi redan sett. Men en budget på 30 miljoner kan ge lite hopp till effekter och kvalité på filmen. Fast även om det är 30 miljoner så kan det bli innehållslöst. Det återstår och se.

InläggPostat: sön aug 07, 2011 14:07 Svara med citat
Håller med dig, till fullo! En enorm budget garanterar inte en toppenfilm :) Men ser fram emot den som fasen!

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 07, 2011 20:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6335Ort: Haddonfield
Lakebeach skrev:
Men en budget på 30 miljoner kan ge lite hopp till effekter och kvalité på filmen. Fast även om det är 30 miljoner så kan det bli innehållslöst. Det återstår och se.

DOLLAR dessutom.

Så budgeten är på drygt 200 miljoner kronor och det kan du då jämnföra med att en normal svensk långfilm kostar allt mellan 10-30 miljoner.

Men som sagt, INTE alla pengar i världen kan rädda en film om den har ett totalt värdelöst manus.

Så vi får se hur den blir. :)

Kul i alla fall att EN av alla dessa filmer får en schyst budget i alla fall.

InläggPostat: mån aug 08, 2011 18:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Kommer att ses, även om jag mer ser fram emot att se Piranha 3DD.
;)

Måste hylla den fruktansvärt originella tagline denna film använder också:
Terror Runs Deep.
Wooow. :shock:

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2011 20:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Såg Monsterwolf i går och nja har ju sett bättre om man säger så men om man är inne på djurskäckisar och inte har något emot att det en hel del humor inblandat också så visst se den :-P Mest cred ska vargen ha för övriga i rollistan var rätt mediokra. Jag ger den dock bara en normal trea av tio i betyg.

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 08, 2011 23:48 Svara med citat
Låter barnsligt underhållande. Har en kompis som köpt den så får nog ta mig hem till honom och se den.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 10, 2011 23:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 14, 2010 12:24Inlägg: 329Ort: Huddinge
Ang. Shark Night: Haha vilken fruktansvärt kasst ljudlagd trailer! Lite väääl mycket impact-ljud kanske.

För övrigt tycker jag synd om amerikanska ungdomar, de framställs konstant så hemskt osympatisk i amerikansk film.

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 17, 2011 19:40 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Vem bryr sig om "Shark Night 3D" när vi får "2 Headed Shark Attack" nästa år
Bilagor:
2_Headed_Shark_Attack-881973157-large.jpg
2_Headed_Shark_Attack-881973157-large.jpg [ 21.33 KiB | Visad 1691 gånger ]

InläggPostat: ons aug 17, 2011 20:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Haha, fantastiskt! :lol:

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons aug 17, 2011 20:51 Svara med citat
Bild

Bild

"Hajhuvudena" & Carmen Electra som ska vara med i filmen :ar!

WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 58 av 63
1570 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 63  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori