Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Djurskräckisar

Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63  Nästa
InläggPostat: lör okt 22, 2011 16:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Även jag är barnsligt förtjust i dessa filmer. Man ser de inte för skådespeleriet kan man ju säga...
Tafliga cgi effekter, rätt mycket blod och snygga tjejer i rollerna. Mer krävs inte. 8)

InläggPostat: ons feb 08, 2012 00:00 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis mar 17, 2009 13:10Inlägg: 30Ort: Skutskär
Daydreamer skrev:
Har beställt Dinowolf, Swamp Shark och Snowbeast så nu går jag i väntans tider... :D

Dinowolf?

InläggPostat: tor feb 09, 2012 20:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 09, 2012 22:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Haha DinoWolf verkar ju störtskön!..

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 26, 2012 20:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Hahaha! Herregud!!!! Verkar totalt värdelösa! Kanske kan ses med ett par öl innanför västen...! :))

Bild

Trailer; http://www.youtube.com/watch?v=R4yBv4sSKTw&feature=related

Bild

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=uylZTzrMOJM&feature=relmfu

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 28, 2012 20:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Så klockrent med Mega Python vs Gatoroid. I en scen äter ormen upp en människa och i nästa är den helt plötsligt sjukt mycket större och äter upp ett tåg!? :lol:

InläggPostat: sön apr 01, 2012 14:13 Svara med citat
Bild

Modern SBIG film! Haha! Man kan inte annat än skratta & bara åka med :)
Ett plus för att varulven inte är i CGI! Och gillar man perversa varulvar, gillar man den här :wink:

------------------------

Bild

Åh. Herregud. Det här var pinsamt. Och långsamt. Och uselt gjort. CGI'n är terror. Karaktärerna är terror. Utsätt er för det här om ni gillar extremt usel film som känns som en evighet, och där vi knappt får se någon som helst hajaction alls..(förutom typ 1min) Men på något sätt känns den lite underhållande - kanske för att den är japansk så blir det lite charmigt? Kanske du överlever om du ser den som något annat än en hajrulle...

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön apr 01, 2012 15:04 Svara med citat
Kraken i spelaren just precis nu! :)

Bild

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 18, 2012 22:54 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Verkar intressant denna, hajfilmer är ju alltid roliga(för det mesta). Minns att jag läste om den för nåt år sen, var väldigt längesen iaf. Nu har en trailer släppts iaf.

http://www.dreadcentral.com/news/55602/ ... t-3d-swims

InläggPostat: lör maj 19, 2012 09:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8198Ort: Borås, Sweden
Bait tycker jag verkar bra helt klart. Av trailern att dömma så verkar den rätt mörk och lägga fokus på terror/skräck och inte bikinibrudar och humor som så många andra filmer gör.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 20, 2012 09:29 Svara med citat
håller med, säkerligen värd en titt :)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 20, 2012 09:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12038Ort: Skåneland
Jag ser mest framemot att se på Piranha 3DD, Piranhaconda och 2-Headed Sharkattack :)

InläggPostat: fre maj 25, 2012 00:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Det är väldigt synd att det inte görs mer seriösa djurskräckisar nu för tiden. Allt ska ju ha ordet "Mega" i titeln, före vad det nu kan vara för djurart. Om vi tar det mest logiska exemplet, Jaws. Den är ju hur seriös och välgjord som helst. Varför gör ingen något liknande idag? Varför ska det vara hajar gjorda på ful cgi som hoppar i sanden?

De enda jag kan komma på som har varit bra på "sistone" är moderna krokodilfilmer. Primeval och Rouge är möjligen två exempel. Har någon något bra tips på en RIKTIG djurskräckis så att säga? Utan inblandad humor, ultra b:igt skådespel och ful cgi dvs.

Tillägg:

Kan någon uttala sig om hur Prey från 2007 och Primal från 2010 är?

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 25, 2012 10:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12038Ort: Skåneland
Hajfilmer är coola, bara som sagt synd att det nästan alltid är ful cgi i dom :(

InläggPostat: fre maj 25, 2012 15:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8198Ort: Borås, Sweden
ja jag tycker också att det är väldigt synd att det inte görs mer seriös djurskräck nu för tiden.

utan_armar: Primal är ingen djurskräck. Prey från -07 är faktiskt lite mera åt det seriösa hållet och håller okej klass.
Sen tycker jag att Open Water och framför allt Black Water är bra djurskräck där man slipper taskig cgi, dåligt skådespel och tonårshumor. Vill även tipsa om Isolation.

Är det ingen annan än jag som har tröttnat på den här typen av filmer:

http://www.youtube.com/watch?v=fcDaxyLfrNk

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2012 08:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons mar 24, 2004 21:49Inlägg: 2155
Nä du har rätt. Primal går väl mer in under "monster" kanske. Prey, Black Water och Isolation ska kollas upp!

Open Water är riktigt bra. Snacka om obehaglig sits.

Tragiskt att se en så bra skådis som Madsen medverka i ren skit som Piranhaconda. Jag förstår inte hur han kan tacka ja till en sådan film. Det är ju sådant vi har Hasselhoff till! Anaconda 3 \m/

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2012 08:57 Svara med citat
Ja fast Madsen har väl inte varit med i något speciellt bra sedan Tooth & Nail -07. Oh innan dess var det väl Kill Bill filmerna. Men visst. Hasselhoff hade passat bättre/sämre.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 28, 2012 18:10 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
När pengarna tryter och man inte blir erbjuden andra jobb så har man inte mycket till val. Tror inte direkt Madsen vill medverka i filmer som Piranhaconda, men han har nog inte så mycket annat att välja mellan.

InläggPostat: mån maj 28, 2012 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Med tanke på att hans CV är ganska välfyllt (ca 200 titlar enligt IMDB) så känns det som att han måste ha en del pengar undanstoppade :P

InläggPostat: fre jun 01, 2012 01:18 Svara med citat
Allt ni säger stämmer mycket väl men det tragiska faktumet kvarstår.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
En trevlig lite tråd att leta information i men det är väldigt många inlägg så jag skulle vilja underlätta lite för mig för tillfället. Jag håller dock på med en sammanställning av alla djurskräckisar här i tråden men det tar tid så jag undrar:

Jag söker skräck filmer där det förekommer Bläckfiskar och de som jag hittils har hitta är följande (se nedan), men finns det fler? Jag har nämligen bestämt mej för att skriva om dödliga tentakler i tredje nummret av Horrophobic. I nummer två skriver jag om "Killer Bees".

Octopus 1 & 2
Tentacles
Kraken: Tentacles of the Deep
Mega Shark Vs. Giant Octopus
Sharktopus

Funderar även om dessa filmer innehåller någon form av bläckfiskar? The Rift, Leviathan, Deepstar six

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 12:26 Svara med citat
The Beast från -96 är väl bland mina favoriter när det gäller bläckfiskfilmer.

Mina dvdfilmer:
Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6175Ort: Haddonfield
Här är några andra med bläckfiskar:

It Came from Beneath the Sea - Tidig från 1950-talet

Octopus 2: River of Fear - från 2001

The Beast - med William Petersen 1996

I Deepstar six är det INGEN bäckfisk.

I Leviathan tror jag INTE heller det är någon med i.

Här är väl en BRA databas:

http://www.horrormovies.org/database/keywords/Octopus/

Lycka till med Bläckfiskarna. :ymparty:

InläggPostat: tis jul 24, 2012 12:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis dec 20, 2011 07:19Inlägg: 165Ort: Borås
Härlig information, ska kolla upp dessa också. Får nog även bli friterad bläckfisk i helgen för att komma i stämning :))

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 24, 2012 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6175Ort: Haddonfield
Varsegod.

Friterad bläcksprutare är inte dumt. 8)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 62 av 63
1570 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 59, 60, 61, 62, 63  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori