Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Rogue

InläggPostat: mån apr 21, 2008 10:47 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Ett klipp från filmen. Ville inte kolla men kunde inte stå emot :) Ser bra ut det här...

http://www.bloody-disgusting.com/news/11997

InläggPostat: tis apr 22, 2008 06:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Intervju med Greg McLean inför den stundande amerikanska biopremiären (25/4):

http://fangoria.com/fearful_feature.php?id=6377

"-I love people’s reaction to the surprise head and the maggots and worms crawling over it. It’s gross!“ After a burst of laughter, McLean promises to never flinch from including such images in future films: “That’s what it’s all about. They’re the fun shots!"

Bild

InläggPostat: tis apr 22, 2008 07:38 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Kikade på klippet, verkar riktigt bra! :D

/Daydreamer

InläggPostat: tis jun 03, 2008 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Inget experiment, inget supersmart monster. Ingen "cool" snabbsnackande hjälte. Inga badguys. Dvs ingen apdålig sci-fi channel produktion.

Rekommenderas kallblodigt!

Jag ger denna pärla 4 Genor av 5.

/Krugodile

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 04, 2008 01:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
Krug: Det låter ju vädigt bra, så detta är den krokodil film vi alla väntat på? :)

InläggPostat: ons jun 11, 2008 10:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Tycker inte den här var nåt vidare, tyvärr. Alltför segt tempo och för lite krokodilaction för en sån här film.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: ons jun 11, 2008 12:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag älskar krokodilfilmer och creaturefilmer överhuvudtaget som utspelar sig vatten. Måste införskaffas!

InläggPostat: tor jun 26, 2008 09:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
Jag tyckte att det här var en av de bättre creaturefeaturerullarna jag sett på flera år. Snygg, spännande och väldigt välgjord. Inget nytt under julgranen egentligen, men så oerhört välgjort. Till och med flickvännen gillade den och hon är inte direkt någon monsterfilmsdiggare!

Min recension här: http://tentaclatron.blogspot.com/2008/06/rogue-2007.html

Att filmen sen har några av de snyggaste filmaffischerna jag sett på länge hjälper ju bara till! :)

InläggPostat: tor jun 26, 2008 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Den här ska ses SNARAST! :D

Och ja, en av de absolut snyggaste filmpostrarna på evigheter! 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 29, 2008 12:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Otroligt tråkig och fruktansvärt seg film! Fina effekter och modeller men det var också allt.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 29, 2008 15:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8383Ort: Borås, Sweden
Ajdå.. Nu blir jag lite orolig. Denna filmen har jag ju verkligen sett fram emot. Hoppas att Rouge är en av få filmer där vi inte tycker samma. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 29, 2008 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag hoppas det med. Blev besviken här. Vackra miljöer men det är samma persongalleri som alltid, samma dårar och precis samma sak. inget fel i det men här är det bara såååå tråkigt....
Men det är vad jag tycker så ge den en chans, åtminstone för effekternas skull :D

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 01:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
Lyssna inte på Lizzy :).
Filmen är fantastiskt bra på alla sätt och vis, otroligt vackert foto mm.
Men visst räknar du med action non stop är det inte filmen för dig, det dröjer länge innan le croc överhuvudtaget syns.
Men för min del gjorde det inget, det känns som man tittar på en vacker naturfilm med något extra. Cgi´n är något av det bästa och snyggaste jag sett! och för ovanlighetens skull en krokodil (trots sin storlek) som rör sig naturtroget, bara det gör den värd en titt :)

InläggPostat: mån jun 30, 2008 07:14 Svara med citat
Visst är det vackert och man sitter bara och inväntar Bo Landin ska komma i sina gulliga shorts men det är så förbaskat tråååkigt! Och då spelar det ingen roll vem man lyssnar på.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 07:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Jag tycker den var riktigt trevlig jag! :D

Vackert foto, snygga effekter & skön stämning :)

HElt klart sevärd.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 10:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag är sugen att se denna film. Även om vissa säger att den är seg och långtråkig.

Jag älskar krokodilfilmer, överhuvudtaget gillar jag Nature v/s humans filmer. Man kan inte få för många sånna filmer.

InläggPostat: mån jun 30, 2008 14:04 Svara med citat
Lizzy: Alla kanske inte har en koncentrationsförmåga som en fyraåring +ler+
Vissa kanske kan njuta av vackra omgivningar och inte behöver ha slakt var 5 min :)

Skämt åsido, visst den har en väldigt lugn start som vissa kanske finner tråkigt, jag gjorde det inte.
Det är en av dom mest realistiska filmer just i denna subgenre.
Jag älskar även alla högtempo mer fåniga varianter men jag tyckte detta var en trevlig omväxling.

InläggPostat: mån jun 30, 2008 15:06 Svara med citat
Jag behöver inte slakt i en film var femte minut för att en film ska vara bra. Det räcker att det händer något emellanåt och inte som i denna det kryper sakta framåt. Är en film tråkig så är den det. Sen spelar det ingen roll hur vacker, kladdig eller nyskapande den nu må vara. Segt är segt och det kan inget ändra på.

Och sen skulle jag uppskatta att inte bli hänvisad till som vissa. Det är rakare att skriva mitt namn direkt.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 15:22 Svara med citat
Ehrm - läs hennes inlägg igen Lizzy >> "Vissa kanske kan njuta av vackra omgivningar och inte behöver ha slakt var 5 min" - dvs vissa är de som gillar denna typ av creature rullar som du finner sega o tråkiga. :)

Så inga sura miner nu! ;)

Wiiih! En till tjej på forumet - nu är vi 3st som huserar! *bjuder upp Isa till cheerleaderdans* ;) 8)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 15:28 Svara med citat
Och om du läser inlägget ovanför hennes så kanske du ser samma sak en gång till där.

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 15:34 Svara med citat
Jaha - trodde det var henne du skrev det till...sorry... :oops: Förstod inte att det var Giallo det var menat till...

*klappar försiktigt på ormkungen*

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8383Ort: Borås, Sweden
Han menar inte Giallos inlägg utan Isa_Decadents tidigare inlägg. Fast detta spelar väl ingen roll. Glada miner iaf 8)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 30, 2008 20:44 Svara med citat
Bla bla bla. :lol: Nog om detta - låt oss snacka Rogue ist ;)

Snyggare croc har man sällan skådat 8)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 02, 2008 15:54 Svara med citat
Lizzy, Har jag missat något här nu? när jag talade till och om dig hänvisade jag till ditt nick, vad mer kan jag göra?
Ordet vissa hänvisade till mig själv bla, eftersom jag gillade filmen...

phantasmagoria: Hej hej +ler+ Har funnits här i år och dar, bara inte speciellt aktiv skrivare :)

InläggPostat: ons jul 02, 2008 22:36 Svara med citat
Jolli: Jo det var uppenbart att han menade giallo med tanke på att jag enbart använde "vissa" en gång och giallo skrev det precis ovanför mig med kommentaren till vad Lizzy tyckte om filmen, jag tittade inte så noga innan.

Yeah yeah, whatever, åter till filmen oavsett om du gillar den eller inte :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
82 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori