Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Äckligaste & bästa skräckfilmer ni sett?

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: lör jun 06, 2009 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Ketcham skrev:
Kan tillägga att jag gärna skulle få skallen mosad av läckra dr alban. :P Christopher George fick ju det.

Det kan jag väl ställa upp med om du kommer till Köping

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 06, 2009 20:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
alban jag gillar inte att du gör om meningarna när du quotar :evil: Så här stod det faktiskt!!!
Ketcham skrev:
Kan tillägga att jag gärna skulle få skallen mosad av läckra FearMAL & dr alban. :P Christopher George fick ju det.

InläggPostat: lör jun 06, 2009 20:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Du får väl vara med då ;)

En äcklig film är annars Sex and Zen

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 06, 2009 21:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Tunnisar, ni har inte vad som krävs för o mosa min jävla skalle! :))

Har inte sett denna (ännu), men det ska vara en jävligt yucky rysare från Belgien:

(Lucker the) Necrophagus

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 06, 2009 21:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
...se hellre Svinet (Pig Fucking Movie) som SWE-X recenserar så hjärtligt på filmsamling.se just nu.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör jun 06, 2009 21:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Synd bara att den är svartvit..har svårt för svartvita rullar.

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 09:09 Svara med citat
Jag som trodde att du var old school?

Pinsamt att avvisa en film pga att den är svartvit

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 13:10 Svara med citat
Du tycker det är "pinsamt", Doktorn. Jag gillar helt enkelt inte o titta på svartvita rullar. O det gör mig inte mindre "old school". Det är en smaksak, kort o gott. 8)

Dessutom så skulle det vara betydligt mer yucky om den var i färg. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 13:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
OT: Det är inget fel på S/V filmer ... de flesta mästerverk är ju filmade i S/V.
Tetsuo, Branded To Kill, Eraserhead, 7 samurajerna, Yojimbo, Black Sunday, La donna del lago, Libido osv. :wink:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 13:49 Svara med citat
Jag tycker bara att det är synd att du missar massa film pga att du inte gillar svartvit film men det är som sagt upp till dig

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 14:09 Svara med citat
Det jag inte känner till lider jag inte av, på ett ungefär.

Exempelvis har jag klassikern Night of the Living Dead i en färgversion.
Visst har jag den i svartvitt original oxå, på samma skiva, men..
Jo, jag vet att puristerna nu sliter av sitt hår, men jag kan icke gå emot mig själv. :ymparty:

Kan ju kanske se Pig Fucking Movie i färg (om det finns en så'n version). :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
P.F.M - en film jag inte kommer att se - fy fan. Djurplågeri, grisk*****nde o skitätande.... Hur kan man kalla det "konst" - eller ett nöje att se? :-t

Spelar ingen roll om det är "fejk" eller inte. Kommer inte att se den.. %-(

-----------

Ska se Scrapbook i dagarna :) Ska bli spännande, har inte sett den än....sägs vara riktigt jobbig. 8)

Girl Next Door är nog den tyngsta filmen jag sett so far.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 17:47 Svara med citat
Ingen som tvingar dig heller.
Den kan inte bli värre än en film med Julia Roberts. :ymdevil:

Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 17:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Är fullt medveten att ingen tvingar mig, var bara tvungen säga det... :mrgreen:

Jo, tror ta mig fan att jag hellre skulle se Pretty Woman! :ymdevil:

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 07, 2009 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Ketcham skrev:
Synd bara att den är svartvit..har svårt för svartvita rullar.

Samma här faktiskt :lol:

InläggPostat: sön jun 07, 2009 21:17 Svara med citat
Finns 2 riktigt bra s/v filmer - Nosferatu (ett rent jävla mästerverk!) & N.o.T.L.D.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 08, 2009 07:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Nu gäller topicen skräckfilm och inte Hollywood och Pretty Woman!

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån jun 08, 2009 14:30 Svara med citat
Det är bra att det gäller skräckfilm. 8)

Har en känsla av att Centipede Horror är en skräckis som hör till dom "äckligaste" rysarna..

http://www.imdb.com/title/tt0096467/

"The Centipede Horror has it all, and in huge super-sized servings. Well We were simply blown right out of our seats by this one.

We could only watch about the first four minutes of this movie, we stopped watching after the arrival of the titular vile hellspawn arthropods had devoured a dog's face off, while alive. This film is disgusting beyond belief. The plot might have been good if we were not forced to witness one graphic disgusting scene after another. This film is hateful of all things and fits right in with the sick super bowl half time show. Will it ever end. Perhaps we are wimps, but this movie is quite disturbing and not what we personally like to see. I'm sure it has appeal to those who are more jaded to the violence to which we have sadly become accustomed, and to each his own but I just could not wish this film upon anyone. You have been warned
."

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 01:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Jahaja. Nu blev man ju intresserad av den filmen...

Såna där recensioner motverkar ju sitt syfte! ;)

InläggPostat: tis jun 09, 2009 01:59 Svara med citat
Vilken av dem?
om du menar The Centipede Horror .. så den är skit typisk HK jokes och inte mycket att komma med!

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:04 Svara med citat
Denna kanske?

Från imdb:

Worm-puking nightmare.

"The Devil" is a typical example of early 80's gross Hong Kong horror.A loving family's world is turned upside down when a stranger named Chao arrives and ends up marrying into the family.He has conned them all because he is not the kind and caring person he at first appears to be,in fact he is a ruthless devil intent on stealing everything the family has.The cruelty gets out of control and results in the death of one of the family elders.Finally the forces of dark sorcery are called upon to attempt to exact a violent revenge.This absolutely revolting horror film is definitely not for the easily offended.Bodies are ripped open to show the insect covered entrails within,blood squirts,kung-fu ghosts attack,tons of maggots are regurgitated amidst waves of green bile,faces are bashed in and many more.The death scene of the man who threatened Chao at his wedding has to be seen to be believed.He throws up live worms,centipedes and snakes,amidst slime and blood and is burned alive by some town people.The special effects by Cheng Yu Feng are surprisingly effective and the cast is pretty good.Overall,if you like bizarre Asian horror films you can't go wrong with "The Devil".7 out of 10.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:07 Svara med citat
Ketch när slutar du bläddra i massa böcker och börjar skåda filmer istället! :D

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:08 Svara med citat
BTW; jag har haft min period på alla HK filmer i mitten på 90-talet..... vissa är bra -... vissa suger!

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:12 Svara med citat
gokudo skrev:
Ketch när slutar du bläddra i massa böcker och börjar skåda filmer istället! :D

Såg en film för en liten stund se'n. :wink:
Har ett gäng euroskräckisar o.d. kvar o se
hemma o ett mindre gäng poliziotteschi. 8)

O "äckliga" filmer har jag oxå! :ymdevil:
Ex. Nekromantik. Ska bli kul o återse den.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:17 Svara med citat
Jag menade i den här genren! :wink:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 7
163 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori