Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Äckligaste & bästa skräckfilmer ni sett?

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Den är ju S/V???

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
gokudo skrev:
Jag menade i den här genren! :wink:

Nix, den är inte B&W. :wink:
Se'n skall jag skåda Nekromantik 2 oxå. :x
O den platsar här. :P

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
SE Mosqito ellr Lolita Vibrator Torture istället! :P

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 02:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Japp, Mosquito (der schänder) är en av dom jag skall se. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 09, 2009 14:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Det var omöjligt att välja ut endast 3 filmer under bästa. Men Behind The Sun skulle kanske ha toppat min lista över de 3 äckligaste filmerna, men jag såg aldrig klart den. Kattscenen var fördjävlig. :(

Äckligaste:
1. Cannibal Holocaust
2. Pig Fucking Movie (endast äcklig)
3. Ebola Syndrome (Även lite rolig iofs)

Bästa:
1. Cannibal Holocaust
2. Evil Dead & Evil Dead 2
3. Halloween
4. The Beyond
5. Deep Red

Sämsta:
1. Ghost lake
2. Howling VI: The freaks
3. Jaws 3

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 13, 2009 17:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Äckligaste:

1. August Undergrounds Mordum (nekropedofili, nekrofili, kannibalism könsstymping, incest, slakt)

2. Philosophy of a Knife (en film om laboratoriet Unit 731, tänk er Men Behind the sun fast 10 gånger värre)

3. The Pig Fucking Movie (beastiality, djurplågeri och skitätande)

4. Freakshow (ingen hemsk film de första 70 minutrarna, men de sista 10 är förjävla äckliga, barn får sitt huvud sönderslaget, kvinna får tungan utskuren och sina ögon och mun och öron igensydda och sedan flådd levande och sedan får hon sina tår avklippta och såld som ett freak på en freakshow för att leva som "maskkvinnan" resten av sitt liv, fy fan)

5. Pink Flamingos (djurplågeri, incest och kannibalism)

6. Seed (inledningen, FY FAN, djur blir flådda levande på riktigt och man ser alltihopa väldigt detaljerat)

7. Cannibal (kannibalism hämtat ur verkligheten)

8. The Killer is Still Among Us (extremt sadistiska mord hämtade ur verkligheten)

9. Nekromantik (djurplågeri, nekrofili och slakt)

10. Schramm (nekrofili och penistortyr)

Det är de äckligaste filmerna jag kan komma på just nu!

Senast redigerad av vaultkeeper lör jun 13, 2009 22:20, redigerad totalt 4 gånger.

InläggPostat: lör jun 13, 2009 18:20 Svara med citat
Svårt att rösta här:

bästa... svårt

äckligaste.... jag har sett mycket äckligfilm i mitt liv... svårt

sämsta... The Exorcist

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 13, 2009 23:41 Svara med citat
Tycker som Goku..inte lätt detta.. :?

Men, bäst på o vara äckligaste (o vilka jag kommer o tänka på i detta nu):

Cannibal Holocaust
Nekromantik
Salò

Filmer som AU's Mordum o AU's Penance tycker jag inte har samma styrka som dessa tre ovanstående (som är mer än bara en massa äckel o därför gör dom så mycket tyngre). Har svårt o ta dom på allvar. Första AU, däremot, tar man mer på allvar. Men, den går ändå inte upp mot CH & Co. i ren styrka. O den mörka o ondskefulla atmosfären i dom är inte lätt o kopiera.

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 16, 2009 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Ketcham skrev:
Det är bra att det gäller skräckfilm. 8)

Har en känsla av att Centipede Horror är en skräckis som hör till dom "äckligaste" rysarna..

http://www.imdb.com/title/tt0096467/
Såg den nyligen, inget speciellt, The Devil är mycket värre, där spyr dom också insekter fast där följer inälvorna med också ala City of the Living Dead...
Fast den ultimata "äckelfilmen" från Hong Kong är enligt mig Ebola Syndrome!

InläggPostat: tis jun 16, 2009 15:44 Svara med citat
Ja, det var ju synd att Centipede inte var äckligare. :cry:
Folk surrade ju om den som om det var "helvetet på jorden". :lol:

The Devil lever säkert upp till "worm-puking nightmare". :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 08, 2009 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons jul 08, 2009 14:49Inlägg: 1
Det läskigaste jag sett såg jag för några år sen. När jag var en liten knodd. Det var någon kortfilm tror jag, minns tyvärr inte namnet på den. Det klassiska, ett gäng ungdomar åker iväg och ska bada, i vattnet finns det någon himla gegga som äter upp dem en efter en. Idag ter sig ju den filmen som lite..tja, löjlig. Men jag badade inte i sjöar på vääldigt länge och jag blir fortfarande tveksam om jag ser någon flytande gegga på ytan.

Är de någon som har sett den kanske?

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 08, 2009 15:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Låter som en episod ur Creepshow 2

Välkommen till galenskapen :)

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 08, 2009 15:19 Svara med citat
Japp, skulle kunna vara episoden från Creepshow 2.

Välkommen till sinneshospitalet! :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 08, 2009 20:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
The raft från Creepshow 2 låter det som, ja :twisted:

InläggPostat: tor jul 09, 2009 09:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
OOoooh! Den såg jag också på nån halvdassig VHS-kopia när jag var liten grabb. Blev också lite nojjig av att simma ut till flotten sen :D

Tack för den nostalgitrippen!

InläggPostat: tor jul 09, 2009 10:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
haha den såg jag också på VHS när jag var riktigt liten, nu kom minnena tillbaka :)

InläggPostat: tor jul 09, 2009 10:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Huh! Ja den är riktigt äcklig - än dag har jag svårt för t.ex sjögräs som flyter omkring *ryser* Minns jag o några polare kallade den för "oljefläcken" *s*

Måste ses om snart! Avsnittet med liftaren är på samma om jag inte minns helt fel - måste kolla. Minns den som rätt äcklig också...

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 09, 2009 12:45 Svara med citat
Liten var jag inte när den kom ut, men scenen med flotten är en av mina favoriter. :ymdevil:

Kanske är det en Greenpeace-protest? :wink: :mrgreen:

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 11, 2009 15:16 Svara med citat
Unspeakable från 2000 är en rätt så grisig film också
http://www.imdb.com/title/tt0259077/

InläggPostat: ons jul 22, 2009 17:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Om jag ska nämna de "äckligaste", most disturbing filmerna jag sett, så får det bli något sådant här:

August Underground: Mordrum
Riktigt jävla sjuk och vidrig. Minns en scen med långhåriga snubben och en magsäck allra mest, tillsammans med badkarsscenen.

Cannibal Holocaust
Har sett den så många gånger nu, men första gången var omskakande. Kannibaler, autentiska djurmord och en något tveksam abort.

Nekromantik 1 & 2
Väldigt ruff film om nekrofili. Många minnesvärda (?) scener. Slutet har ni hört om förut. Tvåan innehåller också några snaskiga inslag. Även personporträtten får en att fyllas av obehag.

Schramm
Skildring av en sjuk seriemördare. Men det är inte just mordscenerna som är otäcka, det är hela atmosfären. Minns torso-barbaran bland annat, rätt genialt skildrat. Och ångestladdat.

Saló aka The 120 Days of Sodom
Otäck och vidrig. Tyckte inte att den var direkt så brutal som folk hade sagt, men visst är den otrevlig. Människor i hundkoppel, bajsätning etc.

Terror Firmer
Visst, den är sjukt rolig också. Det är ju Troma. Men jag som tittare äcklades iallafall av mycket. Ron Jeremys roll, t.ex.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 23, 2009 06:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Håller faktiskt med om Terror firmer, jag tycker åtminstone att den är äckligare än "The raft" från Creepshow 2 (som jag iofs finner bättre). :p

InläggPostat: tor jul 23, 2009 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 19:08, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 23, 2009 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Just det, Flowers of Flesh and Blood! Den hade jag glömt. Jävligt kass film egentligen, tvekar på om man ens kan kalla den för film. Men visst, mycket gore. Mycket gore till ingen nytta.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 23, 2009 21:18 Svara med citat
Japp, det ska inte bara vara en massa snask. Måste finnas med en vettig handling ju.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 23, 2009 22:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 19:08, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
163 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori