Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Äckligaste & bästa skräckfilmer ni sett?

Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: lör sep 13, 2008 14:51 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: sön aug 31, 2008 09:11Inlägg: 420
Helt utan ordning då:

Äckligaste blir:

Cannibal Holocaust

Philosophy of a knife

The Shining, stämningen :shock:

Bästa:

The Evil Dead

Eraserhead

Suspiria

Sämsta:

Jaws 3

Jaws 4

Friday the 13th part 5

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 10, 2009 01:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag har svårt för såna här listor, det blir för många filmer som stormar runt i huvudet när jag försöker lista dem.

Men bland de äckligaste ligger Bizita Q, Saló och Devil's Experiment. Jag ogillar Bizita Q i allmänhet, den är bara störd. När det gäller Saló så har jag fått för mig att det bakom allt onödigt äckligt (jag gillar äckliga filmer, men de får gärna ha lite behållning bakom) ligger en viss sanning om fascismen och pengars makt. Devil's Experiment tycker jag är riktigt obehaglig, med tanke på verklighetskänslan i bristen på dialog och egentlig handling. Sen kan det vara att jag själv funderar mycket på hurpass mycket en människa står ut med när det gäller tortyr av olika slag.

Bland de bästa ligger Cannibal Holocaust, A Clockwork Orange, Men Behind the Sun, Ju-On och sådär 25 till skulle jag tro.

Sämsta är alldeles för många besvikelser för att räkna upp

InläggPostat: lör jan 10, 2009 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Men Behind the Sun - vill jag ha!

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 10, 2009 21:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Med tanke på djurplågeriet som förekommer i den så bör du nog tänka mer än en gång om du verkligen vill ha den. Vi pratar om en levande katt som kastas in till tusentals hungriga råttor i ett rum. Det är ingen vacker syn.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 10, 2009 23:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jan 08, 2009 16:07Inlägg: 2054Ort: SkogHell
Jag har aldrig sett scenen med katten, någon talade om för mig vad som skulle hända och jag höll för öronen och blundade. Alla tre gångerna jag sett filmen. Det har ingen betydelse för själva storyn och jag klarar mig utan den. Utöver det så är filmen otroligt bra

InläggPostat: sön jan 11, 2009 10:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Åh fy fan! Det visste jag inte... :o :cry:

Men...är väl fejkat - I hope? Får isf göra som Lenkan &T hoppa över den scenen. Har nämligen velat se filmen väldigt länge...

Är sjjukt känslig för djur som far illa /dör - spelar ingen roll om det uppebart fejkat eller ej :cry:
Knappt jag klarade av att se när Godzilla dör i den nyare filmen utan att fälla en tår... :oops:

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 11:04 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
phantasmagoria: Nä, scenen är inte fejkad..
Filmen är väldigt bra men just den där scenen är totalt vidrig!

/Daydreamer

InläggPostat: sön jan 11, 2009 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Saw 3 är lite äcklig och jag brukar inte vara känslig för sånt

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 11:08 Svara med citat
Daydreamer - ok, då tänker jag inte se filmen alls. :?

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 11:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Filmen innehåller även obduktionen av ett riktigt lik av en pojke med. Verkligen en jobbig scen det. Står mer här. Väldigt intressant läsning.
viewtopic.php?t=1984

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 11:20 Svara med citat
Tackar för tipset & infon dagdrömmarn & ödlekungen. :)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 11:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
phantasmagoria skrev:
Är sjjukt känslig för djur som far illa /dör - spelar ingen roll om det uppebart fejkat eller ej :cry:
Knappt jag klarade av att se när Godzilla dör i den nyare filmen utan att fälla en tår... :oops:

Har du sett Uwe Bolls nya, Seed? Om inte så hoppa över inledningen, det är nämligen verkliga bilder av pälsindustrin i början...nåt av det vidrigaste jag sett...

Vet att det är OT........ :oops:

InläggPostat: sön jan 11, 2009 13:19 Svara med citat
Därför jag inte tänker se den filmen heller - -hade ja ändå inte gjort...Uwe Boll..usch.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 11, 2009 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Philosophy of a Knife slår alla nämnda filmer i denna tråden tillsammans, där har ni en riktigt, riktigt hemsk och äcklig film, mycket bra också för den delen
http://www.imdb.com/title/tt0961119/

InläggPostat: sön jan 11, 2009 17:11 Svara med citat
Fulci's City Of The Living Dead har ett par äckliga scener....

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 12, 2009 22:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Cannibal Holocaust, Salò o Nekromantik tycker jag levererar en stämning som man lätt kan rubricera som obehaglig/motbjudande/sjuk.

August Underground's Mordum var bara jobbig o tjatig med
dom där stollarnas eviga gapande, fnittrande o svärande. Det var mest bara infantilt. Långt ifrån styrkan som CH har. O det var inte trovärdigt för fem öre. Man kunde lixom aldrig ta't på allvar.

Vad gäller extrem film så äger CH fortfarande, trots att det nu gått 30 år se'n den gjordes. Salò är tung o likaså Nekromantik, men dom är inte lika bra som CH.

Session 9 tycker jag oxå lyckas med o förmedla en gruvlig stämning.
Lixom Polanskis Hyresgästen.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 12, 2009 23:04 Svara med citat
Är det bara jag som tycker att Nekromantik är otroligt tråkig?

InläggPostat: tis jan 13, 2009 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Tror inte det, Lenkan. :wink:
Har både hört o sett folk som tycker den suger grovt. :lol:

Har inte sett Nekromantik på närmare 20 år, men minns
den mycket väl. Kom över en god kopia för endast 100 spänn
via Gula Tidningen.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Har bara sett Nekromantik 2 och den var verkligen inte bra så jag kommer nog inte att se ettan

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 15:02 Svara med citat
Är inte ens nyfiken på den - inte min typ av film alls... :?

Typ 90% av de jag hört nämna filmen har varit negativa till den - vilket inte låter så bra :lol:

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 15:06 Svara med citat
Samlag med lik kanske man inte går igång på

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 15:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Tycker du inte om att bilda dig en egen uppfattning? :wink:

InläggPostat: tis jan 13, 2009 15:08 Svara med citat
Jag är villig att testa det mesta man även jag har vissa gränser :shock:

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 13, 2009 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Hoppsan... :lol:
Frågan var menad till phanta... :lol:

InläggPostat: tis jan 13, 2009 15:10 Svara med citat
phantasmagoria skrev:
Är inte ens nyfiken på den - inte min typ av film alls... :?

Men, kära Phan då??
Den piggar ju upp 6-livet! :D

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 7
163 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: