Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Recension: Feed

InläggPostat: lör jul 22, 2006 22:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
En polis vid Interpols avdelning i australien för sjuka saker på internet (som den tyske kannibalen som fick kontakt med ett villigt offer via en sajt för människor med fetisch för kannibalism och åt upp delar av honom) intresserar sig för gainer/feeder fenomenet och bestämmer sig för att undersöka en specifik gainer och hennes feeder då han misstänker att mannen (feedern) har en vadslagning på sin sajt om hur tung kvinnan kan bli innan hon dör. Polisen beger sig utan sin chefs medgivande till usa för att undersöka saken.

Filmen känns som ett misslyckande, stämningen förstördes av dåligt skådespeleriet (med undantag) som inte fick någon hjälp av dialogen (med vissa undantag). Dock ska fotografen och redigeraren ha en eloge för ett väl genomfört arbete.

1 av 5

//krug

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 23, 2006 07:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Var den så jävla dålig? Har annars fått väldigt bra kritik. Är ändå väldigt sugen på att se den. 8)

InläggPostat: sön jul 23, 2006 08:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Polare har denna och tyckte den var sådär, sen gav han den en andra chans och då var den bättre.
Såpass bra så att han inte vill sälja den nu till mig :cry:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön jul 23, 2006 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Ja tyvärr.

Offline Profil
InläggPostat: fre okt 13, 2006 09:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Någon som vet om där är någon skillnad på det engelska reg 2 och reg 1 släppet på denna ?
Denna hamnar också snart i varukorgen.

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 18, 2007 17:05 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jan 17, 2007 23:50Inlägg: 11Ort: Borås
Så farlig var den väl inte? Knappast en Polanski om man säger så, men klart underhållande och de använde rent utav "riktiga" program då de sökte efter fetischtyperna. Inga CSI-effekter med spexiga animationer och BLIPP-ljud (okejdå, några). Sen ett ganska intressant tema, då jag bara för ett tag sen såg en dokumentär om fenomenet. En trea säger jag.

InläggPostat: fre mar 02, 2007 19:27 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tis sep 19, 2006 13:18Inlägg: 32Ort: Huddinge
filmen isig var väl inte så hemskt dålig, men alltså den dras ner ifrån 2 till 1, p.g.a den otroligt värdelöst dåligt spelande polisen, han är ju hemsk..i övrigt så är filmen ganska intressant och man är ivrig att se hur det ska gå för den enorma tjejen, som jag verkligen inte fattar kan gå med på att göda upp sig sådär..
och mördaren, "the feeder", Michael Carter spelar annars ganska bra o övertygande..
filmen i helhet måste jag säga 2/5..för jag kan inte riktigt hålla med om det här med "klart underhållande", för den blev allt så pass seg ibland att just det sega knäckte själva underhållningen.

tog bort dina quotar här med!/lk

InläggPostat: fre mar 09, 2007 05:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre mar 09, 2007 04:16Inlägg: 4Ort: Uppsala
Nämen hallåj! Nu är ni allt ute och fylleragglar i forumjungeln folk!

Läget är ju som följer...denna film är GULD! Jag menar kom igen feta brudar, tvångsmatning och lite allehanda snusk allt inbakat i en lagom icke-trovärdig
story.
Den var ju najs som fan...kanske inte någon Seven men fin ändå kanske en 4/5 eller så...

Så nu vet ni hur det ligger till med saker och ting!

Just me in my world of enemies
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 09, 2007 08:03 Svara med citat
Någon 4:a är det definitivt inte men gillar man överviktiga damer som blir tvångsmatade så kan jag förstå intresset i den. Själv fann jag den godkänd med ett skönt slut och sen vet väl alla att Resurrection är bättre än Seven.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 09, 2007 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre mar 09, 2007 04:16Inlägg: 4Ort: Uppsala
Hmm, det var ju ett okänt faktum för mig.

Jag får då ta och se Resurrection...Christopher Lambert...kan han verkligen vara bra?

Han är ju...lite...vad är ordet...träig tycker jag.

Vart kan man få tag i Resurrection så billigt som möjligt?

Just me in my world of enemies
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
10 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori