Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Jul & Nyårsskräckisar

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
InläggPostat: lör dec 09, 2006 01:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Nu är julen snart här så jag tänkte det var dags att slänga upp en tråd där vi snackar om våra favorit skräckfilmer som utspelas under julen. :)

Black Christmas - If this movie doesn't make your skin crawl... It's On Too Tight! 8)
Bild

Silent Night Deadly Night - Som ett litet barn blir lilla Billy vittne till när hans föräldrar blir mördade av en galning utklädd till Jultomten. Denna händelse traumatiserar honom djupt och gör att han i vuxen ålder flippar ut totalt och röjer runt på julafton iklädd tomtedräkt och hugger ihjäl folk. Ruskigt bra och blodig som fan. :D
Bild

Tales from the Crypt - Den bästa delen i denna antologi utspelas just på julafton där Joan Collins får besök av en mordgalen tomte.
Bild

InläggPostat: lör dec 09, 2006 02:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Dont open till christmas
En man smyger omkring vid juletid och hugger ihjäl alla han ser som är utklädda till tomtar, riktigt bra och blodig film!
Bild

InläggPostat: lör dec 09, 2006 03:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
Black Christmas är ju Hands down vinnaren, och om man nu snackar slashers så jollar ju Just before dawn in i oklippt skick.

InläggPostat: lör dec 09, 2006 04:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Christmas Evil - Den unge Harry får se sin mor och tomten umgås intimt under julgranen och får en shock. Denna traumatiska upplevelse ska följa honom genom livet och när han blir äldre blir han besatt av att sortera ut de goda barnen från de onda, ge julklappar till de goda och straffa de onda.

Bild

80-tal, slasher...det säger väl allt. Samt att den har fått bra betyg och omdömmen om man tittar lite runt på nätet.

Offline Profil
InläggPostat: lör dec 09, 2006 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8106Ort: Borås, Sweden
Finns ju Santas Slay också från 2005.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 10, 2006 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Sen finns ju komedin Ett Päron till Farsa Firar Jul där Chevy Chase tar på sig en hockeymask a la Jason när han sågar sönder en gran. :)

InläggPostat: sön dec 10, 2006 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Sen har vi ju Satan claus från 1996 :twisted: 8)

En galen tomemördare som springer omkring på New yorks gator, letandes efter kroppsdelar att dekorera julgranen med

Bild

http://www.imdb.com/title/tt0117553/

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 10, 2006 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
Jack Frost (1996)
En seriemördare dör, muterar, och kommer tillbaka som en snögubbe för att hämnas på sheriffen som satte dit honom.

Bild

Ja, vad kan man säga? Jag tycker den har fått mycket lite väl mycket oförtjänt kritik. Personligen tycker jag den är rätt kul att se och den är bra tidsfördriv.

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 11, 2006 08:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre okt 13, 2006 13:50Inlägg: 453Ort: Stockholm
Får inte glömma denna. :D

Bild

Ingen jul är fullständig utan Jack Skellington. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 11, 2006 11:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8106Ort: Borås, Sweden
Och sen så har vi även uppföljaren Jack Frost 2 - Revenge of the mutant killer snowman från 2000.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 11, 2006 17:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön mar 19, 2006 18:37Inlägg: 768Ort: Umeå
The Nightmare Before Christmas har jag sett en gång och det gör jag aldrig igen. Den var riktigt dålig. Förstår inte vad folk ser i den?

Stolt medlem i A Non Supporting HoH Generation
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 11, 2006 18:15 Svara med citat
Bild
Gremlins - En söt Gizmo tvingas slåss mot en massa mordiska Gremlins. Och allt detta på självaste julafton. :o

InläggPostat: mån dec 11, 2006 21:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Enligt mig är Gremlins mer barnfilm/äventyr än skräck, och gillar inte heller The nightmare before christmas så mycket heller faktiskt, fattar inte vad som är så jävla bra med den.
Min absoluta favoritjulskräckfilm är nog Silent night deadly night :)

InläggPostat: tis dec 12, 2006 14:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
nightmare before christmas är ju underbar! mysigare film får man leta efter.

Satan claus verkade intressant, men den får nog vänta tills nästa år, då jag fortdfande inte sett de julskräckisar jag köpt i år (Black Christmas, Silent Night Deadly Night 1+2, Christmas Evil och Santas Slay). lite julstämning 2007 vill man ju också ha!

InläggPostat: tis dec 12, 2006 17:42 Svara med citat
Har samlat ihop mig dessa(Har inte sett dom ännu): Santas slay, To all a good night, Black christmas, Christmas season massacre.
Ska bli en skön jul :twisted:

InläggPostat: tis dec 12, 2006 20:08 Svara med citat
vaultkeeper: Gremlins riktar sig visserligen till en yngre publik, men den innehåller monster och ett skräcktema så jag tycker att det är en skräckfilm. :)

InläggPostat: ons dec 13, 2006 08:37 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Ett par filmfavoriter har dykt upp i den här tråden.... :D

De är "Silent Night Deadly Night", "Black Christmas" (den är så fruktansvärt bra) och "The Nightmare Before Christmas".

Man kanske skulle ha en liten filmkväll till julhelgen... :D

/Daydreamer

InläggPostat: ons dec 13, 2006 13:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön jan 04, 2004 21:07Inlägg: 818Ort: Stockholm
Nu vicker jag av lite från skräcktemat, men en film som framåt slutet har rejält med julstämning är "Edward Scissorhands"... och sen får vi inte glömma "Bad Santa"!

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 17, 2006 06:32 Svara med citat
To All a Goodnight - En galning utklädd till jultomten smyger i juletid runt på ett college och dödar studenter. Det lite ovanliga med denna slasher är att den är regisserad av den gamla terrorgubben David Hess.
Bild

InläggPostat: sön dec 17, 2006 11:30 Svara med citat
Happy Hamster skrev:
Det lite ovanliga med denna slasher är att den är regisserad av den gamla terrorgubben David Hess.
Den vore dubbelt så bättre om David Hess hade spelat tomten också 8)

InläggPostat: tis dec 19, 2006 23:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Får införskaffa mig Silent Night Deadly Night och Jack Frost innan jul känner jag! :) kollade runt på några sidor, men det verkar inte va helt lätt å få tag i dom?

..lite ot jag vet ;)

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 20, 2006 01:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
kolla ebay eller amazons bg avdelning, men du lär inte få dom innan jul i såfall.

Har just sett Black Christmas som var en guldrulle! Stämningfull och riktigt obehaglig. Bra skådespeleri och regin var strålande! Slutet kunde inte ha varit bättre.
Den får 5 av 5 möjliga julgranar!
BildBildBildBildBild

Imorgon ger jag mig på Christmas Evil. Den verkar minst sagt aningen sjukare..

InläggPostat: ons dec 20, 2006 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
Så sant så.. lite för ivrig när jag skrev inlägget! :oops:

Kan det verkligen va så illa att man måste leta bland begangat för att få sig en härligt blodig jul!? :?

Offline Profil
InläggPostat: ons dec 20, 2006 18:45 Svara med citat
hur det är med Jack Frost vet jag inte men Silent Night är inte i tryck längre. Jag fick köpa den på amazon iaf. sen finns det ju sidor som man kan ladda ner filmerna på om du är inne på sånt.

InläggPostat: ons dec 20, 2006 19:11 Svara med citat
The Prize Fighter Inferno skrev:

Imorgon ger jag mig på Christmas Evil. Den verkar minst sagt aningen sjukare..
Christmas evil är skitkass och tråkig, händer i stort sett ingenting i den filmen. Lätt den sämsta tomteslasher jag sett.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 5
117 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori