Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Jul & Nyårsskräckisar

InläggPostat: ons dec 20, 2006 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Vi får väl se när jag väl lyckats slita mig från den här jävla datorn. Har rätt höga förväntningar på den. John Waters lovordade den och den verkar riktigt kul.

InläggPostat: tor dec 21, 2006 01:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Nej du vaultkeeper, vad fel du hade! Christmas Evil var ju en riktig pärla. Handlingen är att en kille tar det hela med jultomten lite för långt. Han spionerar på barn och skriver ner allt de gör i två stora böcker; The good book och The bad book. När julen välkommer så beger han sig ut för att belöna de snälla barnen och straffa de elaka.
Handlingsmässigt påminde det här mig om en mer humoristisk version av Maniac. Män i tomtedräkter förhörs på polisstationer och ska skratta högt, tomten som blir jagad av en lynch mob samt att tomten, Harry, fastnar i skorstenen. Dessa scener fick mig att skratta högt.
Det här är inte heller en slasher, då det enbart begås mord på två ställen i filmen (även om dessa mord är rätt våldsamma). Utan dessa så hade nog filmen inte ens räknas som skräckfilm.. man ska iallafall inte ha förväntningar på en slasher när man ser filmen. då blir man nog besviken. och ett extra plus för slutet. det hade jag inte väntat mig :shock:
Samanfattningsvis: Jag älskade den!

4 av 5 påtända tomtar blir betyget! Nästan värd en femte tomte. får se när jag smält filmen lite mer..

Bild

Next up: Santas Slay!

InläggPostat: tor dec 21, 2006 20:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Såg precis klart Silent Night, Deadly Night. Väldigt underhållande tomteslasher som aldrig blir tråkig. Påhittiga mord och ett schysst soundtrack. Ett plus för J&B-flaskorna som är med! 4 julgranar av 5 möjliga!

BildBildBildBild

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 22, 2006 00:54 Svara med citat
Såg just Santas Slay och den var också enormt bra. Rudolf går på anabola, Tomten är skitförbannad och brottar ner massa människor för att slutligen döda dem på de mest osmakliga sätten. Handlingen är otrolikt pårökt, fejk norskan är skrattretande och musiken gräslig. Högt bodycount och ett enormt underhållningsvärde! Me like! 4/5 julgranar!

BildBildBildBild

Next up: den ondaste julfilmen genom tiderna: Ett Päron Till Farsa Firar Jul, alternativt Silent Nigh Deadly Night del 5.

InläggPostat: fre dec 22, 2006 10:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Har även jag nu sett Santa's Slay. Började helt otroligt, men fortsatte tyvärr inte riktigt så. En hel del kul scener, detta är inte en film man ska ta på allvar, men det känns ändå som att något saknas. Tycker de borde tagit ut svängarna ännu mer, kanske slängt in mer gore? Ja, hur som helst så var det en kul och underhållande film som man absolut bör se om man diggar julskräckisar (och vem gör inte det?) 3 norska julgranar av 5

BildBildBild

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 24, 2006 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Maniac Cop 2 är ett bra exempel annars på skön julfilm.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 24, 2006 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Vi kanske skulle göra en liknande tråd för filmer som utspelas på nyårsafton? Fast jag känner bara till New Year's Evil och Terror Train. :)

InläggPostat: sön dec 24, 2006 15:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Tycker det går lika bra i denna tråden då det är samma helgtid.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån dec 25, 2006 11:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Silent night deadly night 2
Billy(tomten får första filmen)'s bror Ricky ska hämnas på alla som någonsin har gjort Billy någonting ont... utklädd till tomte!
Bild

Sämre än ettan men bättre än trean, det dåliga med den är att första halvan består mest av flashbacks från första filmen, ganska drygt.
3 julgranar av 5 möjliga
BildBildBild

InläggPostat: ons dec 27, 2006 12:07 Svara med citat
Christmas Evil, eller You Better Watch Out som den egentligen heter, var en lagom bra film. Intressant story, och även jag känner Maniac-vibbar från denna. Tyvärr blir det lite segt ibland, och det drar ner betyget. Ett av de sjukaste sluten jag sett!

3 starka tomtar av 5 möjliga
BildBildBild

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 29, 2006 09:30 Svara med citat
Har sett två bottennapp de senaste dagarna:

Silent Night, Deadly Night 2
När ca första halvan av filmen består av tillbakablickar från första filmen så finns det inte mycket som kan rädda en film. Här verkar de inte ens försöka. Huvudrollen spelas av en smått Arnold-liknande pajas som spelar över å det grövsta. Trist och ologisk story. Nej, detta var värdelöst!
To All a Goodnight
Tråkig tomteslasher från terror-Hess. Det enda juliga med den är väl att den utspelar sig under jul (något man knappt märker) och att mördaren har tomtedräkt. Nu var ju versionen jag såg riktigt mörk, och det förstörde väl en del antar jag. Men ljusare bild hade inte räddat denna soppa som inte hade några direkt positiva saker alls.

Båda filmerna får en Bild av 5 möjliga

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 29, 2006 15:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre okt 13, 2006 13:50Inlägg: 453Ort: Stockholm
Julen är visserligen över men några titlar till kan inte skada. 8)

BildBild
BildBild
BildBild

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 29, 2006 15:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: fre okt 13, 2006 13:50Inlägg: 453Ort: Stockholm
En till nyårsskräckis.
Bild

Den här handlar visserligen mer om milleniumskiftet men det är ju en nyårsskräckis också.
Bild

Mest komedi/thriller, men den handlar ju ändå om en seriemördare. Och runt nyåret är det den utspelas också.
Bild

Långsökt, men. Remake av en John Carpenter rulle. J.C. mest känd som skräckfilmsregisör. Och så är det ju nyår också.
Bild

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 29, 2006 20:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Blir att se Terror Train på nyårsafton, en snygg och lite underskattad slasher tycker jag! :)

InläggPostat: lör dec 30, 2006 02:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Har inte sett Terror train och har skaffat den nu och tänker se den på nyårsafton!, ser verkligen fram emot den! :D

InläggPostat: lör dec 30, 2006 09:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
jo, den är okej, fast copperfields långdragna trollkarlslarv är fenomenalt trist. :x

ingen som sagt New Years Evil förresten? Med viss rätt en bortglömd slasher åt skidrow-hållet.

Offline Profil
InläggPostat: tis nov 27, 2007 21:07 Svara med citat
Någon som sett X-Mas Tale från 2005? Verkar givetvis vara en dålig film, men en hundring hit och dit skadar väl inte? eller?

InläggPostat: tis nov 27, 2007 21:24 Svara med citat
X-Mas tale är en helt ok spansk tomteskräckis!

InläggPostat: tis nov 27, 2007 22:08 Svara med citat
Spansk? Då åker den automatiskt med årets tomteslasher beställning. Har e.g inte råd, men vad gör man inte för lite julstämning? :lol:

InläggPostat: tor nov 29, 2007 13:55 Svara med citat
Ja den är spansk med spanskt tal såklart :D

InläggPostat: tis dec 18, 2007 19:59 Svara med citat
Silent Night Deadly Night Skulle sett den förra året, men "hann" inte. Filmen är iaf kul, enkel och rätt blodig. det dricks J&B och har ett härligt Italienskt soundtrack. Lite mer fart på den hade det gärna fått varit, men varför klaga? Det var sjukt underhållande. Stort plus för det sjukt usla skådespeleriet!
BildBildBildBild

Nästa film får väl bli tvåan. Äntligen kanske jag får svar på varför Pazzo håller för ögonen och mumlar "nej nej nej" i tre minuter så fort jag nämner den för honom..

InläggPostat: tis dec 18, 2007 20:09 Svara med citat
Tvåan är inte i närheten så dålig som trean. Gillar ettan väldigt mycket, men tvåan och (speciellt)trean suger verkligen, förstår inte varför det ens finns folk som uppskattar dom. Tvåan kunde varit bra om det inte vore för att första halvan av filmen är flashbacks från ettan, men trean är bara skit rakt igenom. Har även fyran och femman i hyllan men dom har jag inte ens brytt mig om att se.

InläggPostat: tis dec 18, 2007 20:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Tvåan är fantastisk underhållning på alla möjliga felaktiga sätt. Det kan inte bara vara jag som behöver byta underkläder efter den här scenen:
http://youtube.com/watch?v=i7gIpuIVE3k&feature=related

InläggPostat: ons dec 19, 2007 18:13 Svara med citat
Hittade det här för alla som vill bli as-packade när de ser Silent Night Deadly Night 1, fast vi kör med blossas tetra glögg eller J&B istället för den rekommenderade ölen:
http://www.moviecynics.com/item/1031

Det där klippet ur tvåan kommer ge mig mardrömmar. Jag ser nog remaken av Black Christmas istället!

InläggPostat: ons dec 19, 2007 23:45 Svara med citat
Att ingen ännu nämnt Eric Stanze's(han har bara skrivit den i för sig) julskräckis Christmas season massacre, såg den förra julen, absolut att rekommendera för alla som gillar Stanze i alla fall :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 5
118 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori