Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Jul & Nyårsskräckisar

InläggPostat: tor dec 20, 2007 13:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
har den filmen. ska se om jag hinner se den innan ajag åker hem till föräldrana (antar att dom INTE vill se den=))

InläggPostat: tor dec 20, 2007 18:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Top 5 quotes from Silent night deadly night 2:
http://youtube.com/watch?v=k4rwCPzcvbA&feature=related

5. Fuck off, doc!
4. You turn to get paranoid when everyone around you is dead
3. Red car, good point
2. sounded like a squirrel getting it's nuts squeezed
1. Garbage Day!!!

InläggPostat: fre dec 21, 2007 11:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Black Christmas (Remake) Dumt underhållande. Tyckte faktiskt om den, även om det är en standrad slasher som man sett 20 gg förut. Snyggt foto och kul julstämning. En bra film!
BildBildBild

X.mas Tale
Okej spansk julskräckis. Väldigt barnvänlig, fast med avbrutna naglar och andra äckel scener. Handlingen kretsar kring en bunt ungar som hittar en rånare utklädd till jultomten i ett hål (jag märker hur märkligt det låter nu när jag skriver det...) och beslutar sig för att ha henne kvar där och pressa henne på pengar.
Stort plus för alla referenser till europeisk kvalitetsfilm, som en av ungarnas Tombs of the Blind Dead affisch och en del Fulci referenser.
Stort, stort minus för att ingen av äckel ungarna blir grovt massakrerade framför kameran med diverse tillhyggen. Ett annat minus är den totala avsaknaden av julstämning. Den utspelar sig i Spanien, men EN jävla julstjärna eller krims-krams kunde man väl kostat på sig? Trist...
Filmen är kort (70 min) och blir därför aldrig tråkig. Två julpalmer blir därför betyget
BildBild

Silent Night Deadly Night 2
Ja, jag vet inte vart vi ska börja. Antagligen genom att säga att det är omöjligt att försämra denna film. Varje bildruta är fylld med fel, varje sekund är helt sjukt. Det är inte friskt någonstans! Dialogen är hemsk. Musiken är avskyvärd. Skådespelet är utan tvekan det sämsta någonsin. Att de första 40 min innehåller tillbakablickar är helt sjukt. Hur fan kunde de komma undan med det? Allvarligt? Vem tyckte det var en bra idé? Efter det så hoppar vi fram i tiden då Ricky (huvudpersonen) är hos ett familje hem. Där är han ca 11-12 år. Fem år senare dör hans styvpappa, då har Ricky åldrats till 35 på hans begravning! Hur gick det till? Antar att han teamat ihop sig med Jason från Fredagen den 13:e del 2... Resten av filmen handlar mest om att Ricky går omkring och rycker på ögonbrynen och spelar över. Idiotiska repliker, som "It was my first time, and I thought it was her first too" efter han har haft sex med en tjej, tillhör vanligheterna. Hur fan fick han till det med en så pass snygg tjej är över mitt förstånd men med tanke på att hennes ex gör ett bejublat inhopp i filmen så hade hon nog inte allt för höga krav på sina killar.
Ingen vidare julstämning i filmen, men de firar garbage day i alla fall. Alltid något..
Filmen får en jultomte knockout och fem julstrumpor som hänger i bakgrunden också! Den toppar min lista över de märkligaste filmerna jag någonsin sett. Givetvis gav jag den en femma på filmtipset=)
Bild
Äh, vi ger den en fångvaktare som Ricky, av någon anledning hatar, också!
Bild
happy garabage day everyone!!!!

InläggPostat: sön dec 23, 2007 11:41 Svara med citat
Nu har jag även sett Silent Night Deadly Night 5. Det kändes som en våldsamare version av en Disney film.. Svårt att se vilken målgrupp den riktade sig till... Och twisten mot slutet var fan det sämsta jag någonsin sett. Men den var okej, helt utan julkänsla, men sämsta julskräckisen jag sett.
BildBild
Så det var alla julskräckisar för iår. Nu vet jag inte vad som finns kvar att köpa på dvd...

InläggPostat: sön dec 23, 2007 11:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Har du sett Santas slay?

InläggPostat: sön dec 23, 2007 11:53 Svara med citat
Ja, den såg jag förra året. Den gillade jag verkligen!

InläggPostat: sön dec 23, 2007 12:03 Svara med citat
Dubbelpack med Psyhco santa och Satan clause:
http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=6488148

InläggPostat: sön dec 23, 2007 12:07 Svara med citat
GULD!! nästa års jul är räddad!
tack vaultkeeper!

InläggPostat: sön dec 23, 2007 12:28 Svara med citat

InläggPostat: sön dec 23, 2007 12:32 Svara med citat

InläggPostat: sön dec 23, 2007 16:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Black Christmas, Silent night Deadly night och Santas slay blir det till imorgon. Bör jag räkna med någon mer?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 23, 2007 17:36 Svara med citat
Imorgon ska jag se:
Santas slay, Black christmas(orginalet), Christmas evil, Dont open till christmas, Silent night, deadly night och Silent night, deadly night 5. Och på nyårsafton blir det Bloody new year, New years evil och Terror train 8)

InläggPostat: tor dec 18, 2008 12:31 Svara med citat
Nytt år, nya filmer.
Jag började med att se Jack Frost. Filmen handling är enkel; seriemördaren Jack Frost ska avrättas, men transporten till fängelset krockar med en kemikaliebil. Jack Frosts DNA blandas med snön(!) och vips så har vi världshistoriens första mördar-snögubbe. Givetvis så väljer Jack Frost att terrorisera närmsta stad, som inte har haft ett mord, någonsin. Kaos och korkade karaktärer som gör helt störda saker följer. Bäst är familjen som just har fått sin son halshuggen av Jack Frost. Mamman sitter och myser framför granen, pappan muttrar lite och dottern vill ligga med sin kille istället för att fira jul med de i familjen som fortfarande lever! Filmen är givetvis gjord på löjligt låg budget. Specialeffekterna ser sjukt billiga ut, skådespeleriet är riktigt uselt, men allt är gjort med glimten i ögat. Ofta är det hur kul som helst, som när Jack Frost smälter sig själv och kryper ner i ett bad där han sedan fryser till is. Eller när han kastar istappar på folk. Eller när han backar över en polis. Allt gjort med en stor portion galghumor. Tyvärr tappar filmen lite mot slutet och känns lite för lång för sitt eget bästa. Annars var det här grymt kul, ser fram emot uppföljaren nästa år! Tre förbannade snögubbar blir betyget!
Missa inte! http://uk.youtube.com/watch?v=ATMHIlXTUU4
BildBildBild

Sen såg jag japanska The Present. Handlingen greppade jag aldrig riktigt men den handlade typ om att jultomten har blivit vred på oss bortskämda människor och bestämmer sig för att ta tillbaka de presenter som han gett oss. Efter inledande 20 minuterna, som var en plåga att se, så gnistade filmen till och blev sjukt blodig, då tomten skär bort ben på folk, sliter bort naglar och fingrar samt börjar gojsa i tjejers hjärnor. Ungefär som valfri Saw film alltså, fast med jultomten. Mot slutet blir filmen dock en enda stor röra och jag vettefan vad som hände i slutet. Försökte de göra en Bunuel? Sevärd, kunde ha blivit mycket bättre med bara lite bättre manus. Betyget blir ändå tre granar. Dock inte speciellt utsmyckade...
BildBildBild

InläggPostat: fre dec 19, 2008 15:32 Svara med citat
Silent Night Deadly Night 4 avnjöts(???) igår hemma hos Pazzo och filmen var ren skit som inte borde fått gjorts. Fattade inte logiken. Fattade inte ens handlingen. Vad har insekter med jul att göra? Varför självantänder människor? Varför vill alla ligga med huvudkaraktären Varför såg jag ens klart eländet? Inte ens Yuznas sedvanliga kladd räddar filmen. Inte ens Clint Howard i en idiotroll hjälper filmen att ens bli sevärd
Lägsta möjliga betyg utdelas härmed:
Bild

InläggPostat: fre dec 19, 2008 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
And All Through The House fr Tales From The Crypt är en trevlig liten kortfilm! 8)

Bild

Bild

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre dec 19, 2008 19:02 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Fick hem Don´t Open Till Christmas idag. Den ska tydligen vara en riktig kalkon, ska bli spännande att se :)

InläggPostat: fre dec 19, 2008 19:51 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Butcher: Jag har också den hemma, sparar den till självaste julafton... :D

/Daydreamer

InläggPostat: sön dec 21, 2008 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Följer traditionen. Natten till julafton i år så blir det:

X-mas Tale
Don't open 'til Christmas
Silent night, Deadly night part 2
Jack Frost

8) Är det någon mer som planerar ett litet marathon med horror-countdown?

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 21, 2008 18:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Funderar på nå'n film jag med, har inte bestämt vilka än - eller om det blir natten till julafton, eller julaftonsmorgon :)

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 03:29 Svara med citat
Ska som sagt se

X-mas Tale
Silent night, Deadly night part 2
Jack Frost

och har sett

Silent night-1:an
Santas slay
Black Christmas (originalet)
Christmas Evil

... och jag vill ha en till film tills imorgon, på jultema givetvis. Vilken bör jag se? (förutom don't open 'til christmas)... Tips tack!

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 08:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Ett Päron Till Farsa Firar Jul :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 08:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Tjuren Ferdinand (djurskräck så in i bomben!)

Karl-Bertil Johnsson (de förlorade julklapparnas kommunist-stalker)

Kan du vissla Johanna? (denna fasa; orden sviker mig!)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 10:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
mamoulian: Du glömmer väl såklart inte Musses husvagn? :wink:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 13:43 Svara med citat
Sett 1:a filmen med jultema, redan igår natt m. 2st vänner.

Grinch

Har denna juliga utgåva 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

http://www.amazon.com/Grinch-Interactive-Playset-Full-Screen/dp/B00005LOUR/ref=sr_1_11?ie=UTF8&s=dvd&qid=1230035918&sr=1-11
[/img]

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 23, 2008 14:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Ska traditionsenligt se Black Christmas ikväll!
Blir ju ingen julstämmning utan mordet med enhörningen. 8)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 5
117 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori