Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Mammoth (2006)

InläggPostat: mån apr 23, 2007 17:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG

InläggPostat: mån apr 23, 2007 19:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre jan 28, 2005 23:26Inlägg: 2836Ort: Pendlar mellan Silent Hill och Vice City
Mammutar ser man inte ofta i skräckfilmer. Det var verkligen på tiden att en sådan görs. :D 8)

InläggPostat: fre apr 27, 2007 13:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tor jan 20, 2005 22:42Inlägg: 380Ort: Stockholm
Filmen var faktiskt underhållande. Bra skådespelare och handlingen flyter på bra. Den hitills bästa Sci-fi channel filmen jag sett.

Storyn och effekterna sög dock som vanligt vad gäller de flesta Sci-fi channel filmerna, en dåligt datoranimerad "zombie" Mammut, som med hjälp av aliens återuppstått och dyker upp lite här och där. Inspelad i Rumänien (och det syns lite väl ofta), men ska utspela sig i en liten stad i USA. Lägg märke till att de rumänska statisterna, med ett undantag (och då är det dåligt synkat), aldrig säger något i bild... Rätt smart för att slippa dålig synk (se Beck filmerna...)

Men bortsett från det så är det en rolig liten film.

Ps. Affischen ovan ljuger rätt bra....Ds.

/Krug

Offline Profil
InläggPostat: lör apr 28, 2007 08:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Vad har hänt med Tom Skerrit :shock:
Först Alien!
Sedan Poltergeist 3!
Och nu Mammoth :shock: :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis maj 22, 2007 01:30 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: sön maj 20, 2007 02:05Inlägg: 18Ort: Gordon Liu's basement
Mammoth var faktiskt helt ok, visst dåliga effekter men har sett mycket sämre.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 16, 2007 02:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8383Ort: Borås, Sweden
krug skrev:
Filmen var faktiskt underhållande. Bra skådespelare och handlingen flyter på bra. Den hitills bästa Sci-fi channel filmen jag sett.

Storyn och effekterna sög dock som vanligt vad gäller de flesta Sci-fi channel filmerna, en dåligt datoranimerad "zombie" Mammut, som med hjälp av aliens återuppstått och dyker upp lite här och där. Inspelad i Rumänien (och det syns lite väl ofta), men ska utspela sig i en liten stad i USA. Lägg märke till att de rumänska statisterna, med ett undantag (och då är det dåligt synkat), aldrig säger något i bild... Rätt smart för att slippa dålig synk (se Beck filmerna...)

Men bortsett från det så är det en rolig liten film.

Ps. Affischen ovan ljuger rätt bra....Ds.

/Krug

Bra skådespelare och handling flyter på, med storyn sög!!? :? Får inte ihop det riktigt! :)
personligen så gillade jag inte filmen alls. Fast den satt på den där barnsliga charmen. Halvkul sci-fi komedi.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 14, 2008 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons okt 10, 2007 17:37Inlägg: 5Ort: Göteborg
jag såg precis Mammoth, och jag tycker filmen är riktigt kass.

tråkig sci fi komedi, som aldrig blir bra.

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 15, 2008 09:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Den här har jag missat helt o hållet! Ser hysteriskt ut! :lol:

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 05, 2008 10:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Mammut-skräck? Får väl ta och titta in den här även om jag brukar avsky SCI-FI Channel-filmerna. Konstigt nog misslyckas de i stort sett jämt.

Finns det någon trailer??

InläggPostat: fre sep 05, 2008 14:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6532Ort: Haddonfield
Jag köpte den på svensk DVD igår för 29 kr, det måste den väl ändå vara värd. :D

InläggPostat: fre sep 05, 2008 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8383Ort: Borås, Sweden
Ja gillar du filmer som "Älskling jag krympte barnen" och liknande så blir du nog nöjd.

Offline Profil
InläggPostat: fre sep 05, 2008 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Nu kommer du här och ska vara "sur gubbe" igen, jolli :wink: :D
Och jag som tänkt att beställa denna och allt :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 05, 2008 18:27 Svara med citat
asså du gillar inte"Älskling jag krympte barnen"! :D Jo köp du den, du finner den säkert underhållande.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
13 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori