Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Rating system på filmer?

InläggPostat: ons aug 19, 2009 11:22 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 13, 2009 11:18Inlägg: 138Ort: Helltown
Om jag tolkar TS rätt så är det som eftersöks en samling med betyg på filmer men bara baserat av användare här? För att på så vis få en mer "rättvis"/likriktad bedömning, då de som betygsätter hamnar inom samma intressegrupp.

Har själv lekt med tanken att sätta upp en site där man enkelt kan bokföra vilka filmer man ser. Vet inte om något sånt finns redan, har inte gjort någon riktig undersökning. Men genom att låta medlemmar vara med i olika grupper kan man på så vis få ut en lista över vilka filmer som en viss intressegrupp gillar. Måste tillägga att allt detta är i tankestadiet och om det överhuvudtaget kommer längre än så är inte säkert.

Jag dock gillar ideen, som ny medlem här har jag använt sökfunktionen ganska mycket för att kunna hitta info om vissa filmer, men det handlar mer om sånt som jag ser finns att handla och sen söker jag mer info om vad detta forum tycker om filmen. Det vore schysst att kunna få fram okända guldkorn utan att behöva skapa en ny tråd i stil med "Jag gillar Cannibal Holocaust, vad borde jag se sen." Sen ligger det kanske i tiden att man skall ha allting serverat utan att behöva göra jobbet själv. :)

Offline Profil
InläggPostat: ons aug 19, 2009 15:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
iopop,

Exakt! :)

Jag borde bli utvecklingskonsult - alla verkar uppskatta idén .. (fast kanske inte den som behöver göra allt slit :wink: )

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 20, 2009 13:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8247Ort: Borås, Sweden
filmtipset.se finns ju och den använder jag mig en del av själv. Där betygsätter man bla filmer man sett och kan på så vis också bli tipsad om filmen man kan gilla ut efter vad man verkar ha för smak.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 20, 2009 16:01 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: tor aug 13, 2009 11:18Inlägg: 138Ort: Helltown
Se där, visste väl att någon tänkt på sånt innan en själv...

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 20, 2009 17:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 19:14, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 21, 2009 08:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Det är väl lite "annorlunda" att ha regionsindelning, men jag håller med faktiskt.

Angående filmtipset så kanske jag har fördomar, men det känns som att medelåldern på användare där är betydligt högre än de som hänger på det här forumet? Nuförtiden åtminstone. Resultatet för filmerna skulle därmed kunna skiljas åt rejält... vilket är positivt!

InläggPostat: fre aug 21, 2009 13:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Filmtipset är en sjysst site som jag använder sporadiskt. Men medlemmarna där är mer av filmvetenskap-typen. Sådana som hyllar kanoniserade filmer unisont. Och det är även mest såna filmer som alla tycker är bra som man får rekommenderade.

Angående regionuppdelning: Saken är väl den att det finns så många genres att det skulle bli sjukt många delforum. Dessutom är ju skräckfilmens genres ganska bundna till regioner, så det följer liksom med lite. Det är ett lätt sätt att få struktur på forumet eftersom det oftast inte är absolut vilken region filmer kommer ifrån (vissa internationella samproduktioner kan vara knepiga). Genrer däremot är mer en subjektiv uppfattning, och många filmer skulle bli svårplacerade.

InläggPostat: fre aug 21, 2009 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 06, 2006 12:07Inlägg: 213Ort: Uppsala
En uppdelning i genre skulle säkert ge upphov till massa tvetydigheter, även om tanken är helt rätt.

Ang filmtipset, så känns det som att ett rating system här kommer att ge en mer "korrekt" bild av betygen eftersom vi är så nischade här. dvs ett litet; vetenskap mot vetskap .. ja ni förstår :)

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 23, 2009 11:20 Svara med citat
*bump* \m/

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 23, 2009 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8247Ort: Borås, Sweden
Ett betygsystem från 1-10 känns mest logiskt tycker jag. Man ser ju även att de som använder sig av 1-5 ofta använder sig av 0,5 vilket innebär att även de egentligen använder sig av en skala till 10. Har jag inte rätt?

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 23, 2009 16:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Kör på 1 - 10

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: ons sep 23, 2009 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
jolli skrev:
ofta använder sig av 0,5 vilket innebär att även de egentligen använder sig av en skala till 10. Har jag inte rätt?

Korrekt, men jag kör med mitt 0-5-stuk (ser trevligare ut
o jag har vant mig vid det) så kan resten köra med 1-10
om dom vill. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: ons sep 23, 2009 22:59 Svara med citat
Bra ketch! Du låter som en politiskt korrekt svensk :D

1 - 10 kör vi på! \m/

/Richard Ku.klinski
Offline Profil
InläggPostat: fre sep 25, 2009 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Äsch, det var så lite så. :ymblushing:

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 19, 2011 00:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre mar 18, 2011 13:04Inlägg: 40Ort: Uppsala
Å hej!

Nu försöker vi igen. Denna tråden halvdog för längesedan.
Är det bara jag som tycker iden med rating system på skräckfilmer gjord i gammal hederlig 1-10 rating system.

Så kan vi rösta och se hur vår lista blir. Dessutom kan den fungera som en guldgruva när man inte vet vilken film man ska ge sig i kast med att se härnäst :D

InläggPostat: lör mar 19, 2011 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Skulle vara skit kul! :D

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
41 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori