Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Visningsbild.

InläggPostat: tor okt 08, 2009 15:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön maj 24, 2009 18:07Inlägg: 52
Jag vet inte om det är jag som är dum eller vad felet är, men lyckas inte få upp en bild. Vad man än väljer, oavsett om det är korrekt storlek verkar det inte duga. Vad gör jag för fel?

Offline Profil
InläggPostat: tor okt 08, 2009 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Finns iofs en avantar tråd här:

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=19&t=5927

men annars är det dessa kriterier som gäller:

Maximalstorlek; bredd: 80 pixlar, höjd: 80 pixlar, filstorlek: 6.00 KiB.

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: lör okt 10, 2009 00:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön maj 24, 2009 18:07Inlägg: 52
Ah, tack så mycket. Ska kolla upp det.

Mjo, det var jag medveten om.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 31, 2010 19:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: sön jan 31, 2010 19:21Inlägg: 3
Astoon skrev:
Finns iofs en avantar tråd här:

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=19&t=5927

men annars är det dessa kriterier som gäller:

Maximalstorlek; bredd: 80 pixlar, höjd: 80 pixlar, filstorlek: 6.00 KiB.
Får man fråga varför gränsen är satt så lågt? Det behövs i och för sig inte så mycket för 80x80 pixlar, men även om alla nu skulle ha avatarer skulle den totala storleken inte uppgå till mer än 8.06MiB (8.45MB)...

Jag kan ju tillägga att jag var tvungen att hålla på och ändra inställningar och konvertera min avatar till "web format" (.gif) för att kunna klämma in den på 6kB (eller kibibyte om man nu ska vara petnoga).

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 31, 2010 19:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Jag har jpeg på min och det går hur bra som helst att ha den i 80x80 bara man vet hur man ska göra :wink: Välkommen till forumet också :)

Senast redigerad av FearMAL sön jan 31, 2010 20:14, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: sön jan 31, 2010 20:00 Svara med citat
FearMAL skrev:
Jag har jpeg på min och det går hur bra som helst att ha den i 80x80 bara man vet hur man ska göra :wink:
Nu har jag inte varit här i mer än några minuter men min spontana tanke är att de mindre tekniskt begåvade hellre struntar totalt i en avatar än håller på och försöker att fixa till den.

Jag skulle kanske ha kunnat fått ner min till en .jpeg eller .png på 6KiB men vad vet jag, jag kan inte så mycket om datorer.
Hur som helst tycker jag att det är väldigt tråkigt då avataren är en sådan stor del av helhetsupplevelsen, speciellt på internetforum.

Jag tror nog att forumet skulle flyta på rätt bra ändå även om man ökade gränsen till säg 20KiB... :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 31, 2010 20:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12102Ort: Skåneland
Ett tips att få ner filstorleken är att i Photoshop välja save for web när man ska spara bilden, där kan man dra ner kvaliten på bilden, så blir den mindre.

InläggPostat: sön jan 31, 2010 20:27 Svara med citat
Gory-Glory skrev:
Ett tips att få ner filstorleken är att i Photoshop välja save for web när man ska spara bilden, där kan man dra ner kvaliten på bilden, så blir den mindre.
Jo, det var så jag gjorde, men det känns ju rätt fånigt att man ska behöva göra så när det egentligen inte finns något hinder för en högre storleksbegränsning.
Det är dessutom lite halvkomplicerat och jag förmodar att det bara är en bråkdel av medlemmarna här på Skräckfilm som faktiskt har Photoshop/Gimp.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 31, 2010 22:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12102Ort: Skåneland
Ja det är säkert inte alla som har Photoshop osv, precis forumet blir inte överbelastat eller segt om man ha större filstorlek på avatarerna.

InläggPostat: mån feb 01, 2010 09:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Svaret är enkelt, det handlar om bandbredd.

Dock har storleken på bilderna aldrig lyfts som ett problem tidigare under de år forumet funnits på nätet, så det borde inte vara något problem nu heller. Det finns säkerligen massor av användare här på forumet som skulle kunna hjälpa till om man nu inte kan fixa till sin avatar som man vill.

InläggPostat: mån feb 01, 2010 22:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Ja så länge man kan urskilja vad bilden visar så är jag nöjd :)

InläggPostat: mån feb 01, 2010 22:05 Svara med citat
Jag verkligen gillar ditt Scooby-Doo spöke :)

InläggPostat: mån feb 01, 2010 22:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Jag som trodde att det var ett Neomonster from Black Lagoon. :D

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 01, 2010 22:10 Svara med citat
Ja det kanske det är, jag bara tyckte det liknade en utklädd figur från Scooby-Doos värld

InläggPostat: mån feb 01, 2010 23:02 Svara med citat
Jag vet inte vad det är faktiskt, men håller med om att det liknar nått spöke från Scooby Doo. Jag och Ketchman har fastställt att det är en MAL. Men mer om det kan man läsa i Den stora avatar tråden :wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
15 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori