Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Trådflytt, rubrikflytt, och lite annat smått och gott.

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: sön mar 28, 2004 15:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Eftersom forumet växer mer och mer, och inläggen bara strömmar på så finns det lite enklare sätt att sätta upp diskussionerna kanske?

Kom gärna med egna förslag hur ni skulle vilja ha det, vad som saknas, allt från funktioner till rubriker.

Redan flyttat Polls till övrigt, då den egentligen enbart är till för att sköta just polls. Kanske ska man ha en egen för Quiz? Det är ju egentligen med Polls att göra?

En spoilerfunktion kanske man skulle ta och bygga också. Iofs tror jag inte vi har några direkta problem med sådant.

Och nej, inget ska bli som dvdforum. :twisted:

InläggPostat: sön mar 28, 2004 16:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör mar 27, 2004 11:15Inlägg: 83Ort: Sthlm
Tror att det finns en risk med att skapa för många olika forum. Risken är att det blir låg aktivitet i vissa av dem och att det till slut leder till att folk slutar läsa och skriva där.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2004 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Jo, det tror jag också. Därför kanske man kan få in "splatter"-forumet i någon av de forum som delar upp det på kontinent, och sedan även lägga till alternativ film på cult-film eller så.

Måste finnas smidigare sätt att göra det på tycker jag :)

InläggPostat: sön mar 28, 2004 16:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör mar 27, 2004 11:15Inlägg: 83Ort: Sthlm
Ja, alla de andra forumen verkar bra uppdelade. Det är möjligen om man skulle göra något nytt eller ta bort något av filmforumen. Får tänka igenom det ordentligt och höra vad dom gamla stammisarna tycker. Det är ju viktigt att inte ändra något som inte har stöd bland dom som faktiskt använder forumet.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2004 16:25 Svara med citat
Precis! Därav, frågan om tankar och kommentarer på hur man skulle kunna göra :)

InläggPostat: sön mar 28, 2004 16:31 Svara med citat
you're way ahead of me :)

Om man får lite olika förslag kan man ju till och med ordna omröstningar.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2004 17:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Tycker att det är rätt bra som det är, men visst kan man lägga en egen för mina och Gokudos Quizar! :wink: :lol:

InläggPostat: sön mar 28, 2004 17:53 Svara med citat
Tänkte att ni ändå postar så många quizes så de kanske förtjänar en egen kategori? Under Polls så är de ju liiiite felplacerade :)

Den största förändringen/frågan är väl hur man vill göra med "Splatter"-forumet som finns. Det är ju egentligen det enda genere-forumet som existerar, och det var inte så konstigt att det fanns under splatterforum.com. Fast det kanske går att sätta ihop med något av de andra delforumen?

Dagens filmdiskussionslistor:
Splatter, Euro Horror, Asian Horror, US Horror, Other Horror, Cult film

En tanke:
Euro Horror, Asian Horror, US Horror, Other Horror, Cult/Alternative film

Och splatter flyttar man alltså till resp, kontinent :)

InläggPostat: sön mar 28, 2004 18:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Independent horror kanske kunde vara nåt, nåt för alla tyska amatör splatter t ex Schnaas, Ittenbach, Rose osv och även svenska lågbudget filmer typ Killermood. Bara en tanke...

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2004 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Ja det låter okej för mig med en egen quiz-avdlning!!! :lol:

Och visst får splatterfilmerna gärna flytta in under respektive kategorier för min del iaf! Men för säkerhets skull borde man kanske göra en poll angående detta!?

InläggPostat: sön mar 28, 2004 18:23 Svara med citat
Fredrik skrev:
Independent horror kanske kunde vara nåt, nåt för alla tyska amatör splatter t ex Schnaas, Ittenbach, Rose osv och även svenska lågbudget filmer typ Killermood. Bara en tanke...

Låter bra! Bara att få alla att nappa på det! :wink:

InläggPostat: sön mar 28, 2004 18:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
De Rossi skrev:
Fredrik skrev:

Tycker också att det låter bra.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2004 19:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
SDC skrev:
De Rossi skrev:
Fredrik skrev:

Tycker också att det låter bra.

Nu behöver ju inte "independent" bara handla om amatör splatter. Utan även om andra mer seriösa amatörfilmer.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 28, 2004 19:22 Svara med citat
Jepp, men splatter kan juh oftast räknas som indie eftersom många är egenfinansierade osv... Independent kan bli en betydligt bredare tråd än splatter och det tycker jag är bara bra!

InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons maj 05, 2004 20:20Inlägg: 17Ort: Stockholm
I'm in.... Kanoonforum... märkligt att jag missat detta. I tråden om nedläggning så ser jag att det var nära att det aldrig blivit av med mig här... men det löste sig ju, och jag hittade hit just via Skräckfilm.org.

Till min stora glädje ser jag att trevliga bekantskaper från dvdforum.nu hänger här... :D

Jag har en liten ide vad gäller kategoriseringen. Jag tror att för många kategorier gör forumet oöverskådligt... Kan man inte ha en avdelning om skräckfilm i stort som heter t.ex. just "Skräckfilm" som man kan skriva i, och i den har man sedan subavdelningar för smalare genrer. Jag som älskar Varulvsfilmer och inte har något emot att drista dom med någon ikasinnad vet inte i vilken tråd jag ska posta. Hade det funnits en subavdelning med varulvsdiskutioner hade jag kunnat posta där annars i huvudtråden "Skräckfilm". Hoppas ni fattar vad jag menar. varulvsfilmer finns ju från hela världen lixom.

Om man inte vill ha en Huvudavdelning för diverse skräckfilm så kan man väl ge All den skräckfilm som inte platsar under någon geografisk avdelning en tråd... typ Varulvar/Vampyrer... m.fl.

Även en hel del andra kategorier skulle behöva få plats någonstans.
Klassiker
Creature/Djur
Satan
Spöken/Demoner
plus massor av andra...

Tjo flöjt... I'll be back

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:42 Svara med citat
Du har en poäng. Tror att uppdelningen kan verka lite förvirrande, speciellt för nya skräckfilmsfanns som inte är jätteinsatta och exempelvis vet vad euro horror är. Sen finns det ju som du säger en del saker där det inte är självklart vart man ska posta.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:47 Svara med citat
Egentligen så är forumet rätt enkelt indelat, vill du disskutera varulvsfilmer från Europa så gör man det under eurohorror... Är det däremot Amerikanska så öppnar man en tråd under U.S Horror...

Men visst, en allmän skräckdiskussion vore väl inte fel! :)

InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:49 Svara med citat
Problemet är att det postas så otroligt många inlägg här, så en kategori som bara skulle heta "Skräckfilm" skulle få så många inlägg så ingen skulle ha tid att leta igenom den.

Underkategorier är jättebra, problemet med dem är att det lätt blir för många, och samtidigt är det svårt att välja just vilka underkategorier man ska välja. Skräckfilm är så otroligt brett, så den bästa lösningen har varit att just kategorisera filmerna ifrån var de kommer.

Givetvis går allt att ändra på, alla förslag uppskattas!

InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:52 Svara med citat
david skrev:
Problemet är att det postas så otroligt många inlägg här, så en kategori som bara skulle heta "Skräckfilm" skulle få så många inlägg så ingen skulle ha tid att leta igenom den.

Underkategorier är jättebra, problemet med dem är att det lätt blir för många, och samtidigt är det svårt att välja just vilka underkategorier man ska välja. Skräckfilm är så otroligt brett, så den bästa lösningen har varit att just kategorisera filmerna ifrån var de kommer.

Givetvis går allt att ändra på, alla förslag uppskattas!

Tror oxå att det skulle bli kaotiskt med bara en skräckfilmstråd... Ty det postas en hel del dagligen! Personligen tycker jag att det nuvarande upplägget är perfekt!

InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Välkommen! Trevligt med en ny engagerad medlem. Det har diskuterats mycket kors och tvärs om forumsindelningen. Det jobbiga med en större omfördelning är ju att flytta alla de redan existerande trådarna.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 21:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons maj 05, 2004 20:20Inlägg: 17Ort: Stockholm
De Rossi skrev:
Egentligen så är forumet rätt enkelt indelat, vill du disskutera varulvsfilmer från Europa så gör man det under eurohorror... Är det däremot Amerikanska så öppnar man en tråd under U.S Horror...

Men visst, en allmän skräckdiskussion vore väl inte fel! :)

Visst är det väl så... men om jag vill prata om vilken film som är bäst av tre bra varulvsrullar... Howling, Dog Soldier eller Ginger snaps... ja då får jag problem. Kategorierna i ett forum bör ju vara till för att underlätta inte begränsa. Personligen så känner jag mig mera bekväm, i dom flesta fall, med att diskutera utifrån vad filmen handlar om än var den är inspelad. Med det säger jag inte att dom geografiska avdelningarna inte ska finnas, men det ena utesluter väl inte det andra.

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:00 Svara med citat
OndSaft skrev:
Välkommen! Trevligt med en ny engagerad medlem. Det har diskuterats mycket kors och tvärs om forumsindelningen. Det jobbiga med en större omfördelning är ju att flytta alla de redan existerande trådarna.

Behåll dom som är nu... lägg bara till några ytterligare avdelningar samt en som täcker det som inte får plats någon annanstans

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:02 Svara med citat
Nä det har du rätt i, man kan slänga in en allmän skräckkategori där man kan disskutera helt fritt oberoende av nationalitet på filmen...

Men personligen tycker jag att exempelvis Eurohorror kategorin (som står mig närmast) är lysnade och jag kommer att främja för att den skall bevaras! :wink:

Välkommen hit föresten Superztygg! :D

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:06 Svara med citat
Givetvis kan man skapa en allmän skräckkategori. Dock tror jag den kategorin kommer förvirra många, då det redan finns kategorier uppdelade på var filmerna kommer ifrån.

Skulle man skapa ett forum för Vampyr, Varulvar, Spöken, Troll, Älvor, Seriemördare, osv.. så blir det lätt så många kategorier att ingen vet var de ska posta det.

Du har ju alltid "Tips & Övrigt", Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.

"filmreleteade diskussioner som inte passar i de olika delforumen" :)

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:08 Svara med citat
Jag tycker också att forumsindelningen är bra som den är nu. Men jag tycker att det saknas en kategori. Skräckfilm i allmänhet eller eventuellt ett "newbe" forum. Naturligtvis kan man tolka "Other horror" som den kattegorin, men då kanske man skulle skriva lite mer i idess beskrivning.

En intresserad, men inte alls insatt, person som sett nån skräckfilm (säg poltergeist) på kanal 5 och som vill prata lite om det vet inte direkt att det hör hemma under US horror.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
81 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori