Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Trådflytt, rubrikflytt, och lite annat smått och gott.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
syntax skrev:
En intresserad, men inte alls insatt, person som sett nån skräckfilm (säg poltergeist) på kanal 5 och som vill prata lite om det vet inte direkt att det hör hemma under US horror.

Det ligger nog en hel del i det!

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Det man kan jobba på är ju att förbättra informationstexten i de olika forumen. Meningen är ju också att "splatter"-delen ska bort, då den egentligen inte följer regionssorteringen som de andra har. Tar dock tid att flytta de trådar som redan är :)

Om man sedan postar helt fel är ju det inte hela världen, trådar går ju att flytta, och det är ju inte dvdforums moderatorer som är moderatorer här ;)

Senast redigerad av david ons maj 05, 2004 22:15, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
david skrev:
Om man sedan postar helt fel är ju inte det hela världen, trådar går ju att flytta, och det är ju inte dvdforums moderatorer som är moderatorer här ;)

Och det tackar vi för!!! :D :D :D

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör mar 27, 2004 11:15Inlägg: 83Ort: Sthlm
david skrev:
Det man kan jobba på är ju att förbättra informationstexten i de olika forumen. Meningen är ju också att "splatter"-delen ska bort, då den egentligen inte följer regionssorteringen som de andra har. Tar dock tid att flytta de trådar som redan är :)

Om man sedan postar helt fel är ju det inte hela världen, trådar går ju att flytta, och det är ju inte dvdforums moderatorer som är moderatorer här ;)

Ja, det är nog på beskrivningarna man ska sätta in stöten..

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons maj 05, 2004 20:20Inlägg: 17Ort: Stockholm
De Rossi skrev:
Välkommen hit föresten Superztygg! :D

Tackar tackar :)

david skrev:
Givetvis kan man skapa en allmän skräckkategori. Dock tror jag den kategorin kommer förvirra många, då det redan finns kategorier uppdelade på var filmerna kommer ifrån.

Skulle man skapa ett forum för Vampyr, Varulvar, Spöken, Troll, Älvor, Seriemördare, osv.. så blir det lätt så många kategorier att ingen vet var de ska posta det.

Du har ju alltid "Tips & Övrigt", Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.

"filmreleteade diskussioner som inte passar i de olika delforumen" :)

Visst vore det väl smart med en kategori som härbärgerar diskussioner som inte är geografiskt bundna. Vill jag disskutera, fråga eller raljera över Giallos så är det gjutet att vända sig till euroavdelningen även om några av dom är inspelade i USA... det köper jag utan vidare. Men vill jag diskutera vampyrfilm, inte någon speciell, utan i största allmänhet, så ska jag inte behöva fundera ens, det borde finnas en plats för det på ett skräckfilmsforum. Jag tycker inte man ska behöva gå utanför avdelningen "Filmdiskussioner" till "Övrigt" och posta i "Tips&övrigt". Är det något som är förvirrande så är det väl just det. Dessutom så vill jag ju att någon ska hitta min post och ta upp diskussionen och jag skulle inte leta efter vampyr, varulvar eller gamla klassiker i "Tips & Övrigt".

Offline Profil
InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:43 Svara med citat
Superztygg skrev:
De Rossi skrev:
Välkommen hit föresten Superztygg! :D

Tackar tackar :)

david skrev:
Givetvis kan man skapa en allmän skräckkategori. Dock tror jag den kategorin kommer förvirra många, då det redan finns kategorier uppdelade på var filmerna kommer ifrån.

Skulle man skapa ett forum för Vampyr, Varulvar, Spöken, Troll, Älvor, Seriemördare, osv.. så blir det lätt så många kategorier att ingen vet var de ska posta det.

Du har ju alltid "Tips & Övrigt", Diskutera t ex tv-program, länktips. filmfestivaler, tidningar och böcker. Samt övriga filmrelaterade diskussioner som inte passar i de olika delforumen. Obs ej off topic.

"filmreleteade diskussioner som inte passar i de olika delforumen" :)

Visst vore det väl smart med en kategori som härbärgerar diskussioner som inte är geografiskt bundna. Vill jag disskutera, fråga eller raljera över Giallos så är det gjutet att vända sig till euroavdelningen även om några av dom är inspelade i USA... det köper jag utan vidare. Men vill jag diskutera vampyrfilm, inte någon speciell, utan i största allmänhet, så ska jag inte behöva fundera ens, det borde finnas en plats för det på ett skräckfilmsforum. Jag tycker inte man ska behöva gå utanför avdelningen "Filmdiskussioner" till "Övrigt" och posta i "Tips&övrigt". Är det något som är förvirrande så är det väl just det. Dessutom så vill jag ju att någon ska hitta min post och ta upp diskussionen och jag skulle inte leta efter vampyr, varulvar eller gamla klassiker i "Tips & Övrigt".

Jag tycker det är perfekt som det är. Titta på våra vänner SweGore (inget ont om dom), men forumet har så många avdelningar att det bara känns krångligt att skriva där.

Behåll det som det är nu, det är underbart.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:46 Svara med citat
fredzilla skrev:
Jag tycker det är perfekt som det är. Titta på våra vänner SweGore (inget ont om dom), men forumet har så många avdelningar att det bara känns krångligt att skriva där.

Skriver under på det, däremot kan ma tydligare förklara vilka filmer som ingår i avdelningarna!

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör mar 27, 2004 11:15Inlägg: 83Ort: Sthlm
Kanske skulle byta namn på "Other Horror" till "Blandad Horror" eventuellt "Blandad Skräck" eller "Misc. Horror". Samt skriva nått i stil med "Här kan man diskutera all möjlig skräckfilm".

Då kan dom som vet att ett inlägg passar bättre i någon annan avdelning posta där. Dom som inte vet var inlägget passar kan alltid känna sig trygg med att posta i "Blandat" och inte behöva oroa sig över att posta fel. Även om det inte gör något egentligen, så kan det verka lite avskräckande att posta om man inte vet vart nått hör hemma.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 22:54 Svara med citat
fredzilla skrev:

Det är sannt som du säger, fler forum kommer nog ställa till mer problem än man har nytta av dom.

InläggPostat: ons maj 05, 2004 23:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons maj 05, 2004 20:20Inlägg: 17Ort: Stockholm
Fredzilla och DeRossi:
Jag är inte ute efter era geografiska avdelningar... :wink: Jag tycker bara att det vore bra med en ( 1 ) ytterligare avdelning (så rörigt kan väl inte det bli) som inte är geografiskt knuten... Behåll alla dom som är, döp om "other horror" till "Rest of the world" och lägg sedan till en avdelning som heter något i stil med "Misc. Horror" med en bra förklarande undertext...

... där jag kan få prata varulvar :D ... snälla :cry:

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 07:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Varulvar kan du få prata i samma diskus som filmen kom ifrån.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 08:05 Svara med citat
Schnaas skrev:

Så du menar att om jag vill prata varulvsfilmer så måste jag prata om en film i taget...

Var tycker du jag ska jag posta om jag vill diskutera Howling, Dog Soldier och Ginger snaps?

InläggPostat: tor maj 06, 2004 08:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Jag tycker själv att Splatteravdelningen är förvirrande.

Det är ju mycket Schnaas där men det är väl Euro egentligen?
Likadant med de svenska filmer som diskuteras där?

Eller är det bara jag? ;)

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 08:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Vän av ordning skrev:

Du är inte ensam... Jag har också tänkt på det...

InläggPostat: tor maj 06, 2004 08:56 Svara med citat
Vän av ordning skrev:

Joda, håller med dig :)

InläggPostat: tor maj 06, 2004 09:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Splatterdelen ska ju bort, eller, trådarna ska flyttas till rätt regionsforum, just för att slippa förvirringen :) Men det är många trådar, och jag har inte full koll på vart allt ska flyttas, så tagit upp det mellan de andra moderatorerna. Smidigast är att inte börja nya trådar där, så det slipper fyllas på med mer info som sedan måste flyttas :)

InläggPostat: tor maj 06, 2004 10:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Kan ni ta bort onödiga rubriker som är "låsta". Jag menar, flera rubriker som handlar om samma sak :?:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Det låter som en väldigt bra idé...

InläggPostat: tor maj 06, 2004 10:37 Svara med citat
Jo, jag kan rensa lite låsta trådar.

InläggPostat: tor maj 06, 2004 12:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
det skulle vara tacksamt eftersom jag själv av misstag skrivit rubriker om ämnen som redan diskuteras :P

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 13:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Superztygg skrev:
Schnaas skrev:

Så du menar att om jag vill prata varulvsfilmer så måste jag prata om en film i taget...

Var tycker du jag ska jag posta om jag vill diskutera Howling, Dog Soldier och Ginger snaps?

Eftersom samtliga filmer kommer ifrån amerika så diskuterar du dom filmerena där..

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 14:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Dog Soldiers är väl från UK iaf?

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 14:35 Svara med citat
Japp, den är brittisk...

InläggPostat: tor maj 06, 2004 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Ginger snaps är från Kanada.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 06, 2004 19:05 Svara med citat
US, UK och Kanada... Stämmer gott mina herrar... fler med lite varulvskunskaper ser jag... :D

Ännu större spridning blire om jag vill prata vampyrfilm... det är väl i princip bara lilla svedala det inte spelats in vampyrfilm i.

... kanske kommer... :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 4
81 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori