Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Diskussionsfrämjande inlägg sökes

InläggPostat: fre nov 26, 2010 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: fre mar 05, 2004 22:42Inlägg: 1229
Alltså, nu är det inte så att jag är för att det ska vara hur stelt som helst på ett forum även om jag föredrar ordning och reda (och det tror jag ingen har kunnat undvika att märka vid det här laget). Men är inte själva tanken med ett diskussionsforum att det ska innehålla diskussioner? Att inläggen som skrivs i de olika trådarna ska främja diskussion eller tillföra något?

Därför skulle jag vilja be alla att tänka efter lite hur Ni postar Era inlägg. Ställ Er gärna några kontrollfrågor innan Ni trycker på ”skickaknappen”!

• Är mitt inlägg relevant i just den tråden där jag håller på att posta det?

• Tillför det diskussionen som pågår något?

• Är det ett diskussionsfrämjande inlägg?

• Innehåller mitt inlägg nedvärderande kommentarer om t.ex. olika företeelser eller offentliga personer? Det måste jag kanske inte ha med eftersom jag vet att det finns de som tar illa upp?

• Svarar jag på en fråga som ställs eller är jag bara ute efter att fälla små lustiga kommentarer eller tala om för omvärlden att just den filmen som efterfrågas redan står i den egna hyllan?

• Är det säkert att andra förstår vad jag menar bara för at jag själv gör det om jag uttrycker mig kryptiskt?

Ja, som intelligenta människor förstår Ni säkert vad jag menar, det är lite sunt förnuft egentligen bara. Sånt som de flesta av oss borde ha fått med modersmjölken.

Mina primära bloggar:
Fanatisk Film|Magnifik Musik|Bedårande Böcker
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 26, 2010 13:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 15, 2005 09:12Inlägg: 476Ort: Halmstad
Skulle finnas som popup innan man postar!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
2 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori