Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Förslag till det bättre, del 1: Länkar

InläggPostat: fre aug 05, 2011 13:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Ja, det kan knappast bara vara jag som stör sig på folk som skriver i tråden "senaste sedda filmen" lite om filmen för att sen länkar till sin blogg eller dyl för resten av recensionen. Det tycker jag är jäkligt dåligt. Om man inte orkar/vill skriva hela recensionen i tråden så kan man lika gärna skippa det.
Jag ska inte behöva gå in på en annan sida (för att få upp deras views) för läsa vad dom tycker.

InläggPostat: fre aug 05, 2011 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Håller med

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 13:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Förstår precis. Jag brukar försöka skriva ner en kort sammanfattning av vad jag tycker, för att sedan länka till recensionen. Då får folk iallafall se vad jag tycker, men samtidigt en möjlighet till att läsa recensionen.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 15:01 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Har också tänkt på det. Får nog säga att jag håller med lite.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 17:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Är med NIN på den. Själv skriver jag lite vad filmen handlar om och sedan vad jag tyckte för att avsluta med ett betyg. Alla kanske inte orkar skriva allt det, men lite vad man tycker om den är väl inte för mycket begärt :)

Ett tips för de som kör med blogg är att kopiera en del av texten och lägga in här på forumet och sedan om någon vill läsa mer så finns det på bloggen... öh precis som Pazzo redan har skrivit :lol:

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 17:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Men är det då svårt att kopiera hela texten? så man slipper gå in på en blogg för att läsa vad som står

Annans är det väl bara att ge fan i att skriva och bara slänga upp en länkjävel

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 18:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Är väl inget att hetsa upp sig över?
Jag kommer nog fortsätta köra på mitt sätt. Ska försöka få med mer av vad jag tycker, så att man kan se det redan i mitt inlägg. Gillar man inte länken kan man bara skippa den :)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Trist att det är så mycket gnäll numera.

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 05, 2011 22:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Jepp och bara skitsaker det gnälls på.

InläggPostat: lör aug 06, 2011 12:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Pazzo skrev:
Är väl inget att hetsa upp sig över?
Jag kommer nog fortsätta köra på mitt sätt. Ska försöka få med mer av vad jag tycker, så att man kan se det redan i mitt inlägg. Gillar man inte länken kan man bara skippa den :)

Bra, då ska jag göra samma med ALLA svar jag ger i olika trådar. Där hälften av svaret är på en annan sida. Jag antar det också bör vara okej då. 8)

InläggPostat: lör aug 06, 2011 13:33 Svara med citat
Men herregud, är ju verkligen inte samma sak, nu är du bara löjlig...
Är det verkligen så irriterande?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 14:57 Svara med citat
Ni vet väl att 95% av forumets medlemmar inte läser bloggar för att citera A.R

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 17:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Hur fan orkar ni gnälla över skit som detta?!!
Som gnälliga pensionärer som är missnöjda med allt ffs! Pinsamt!

InläggPostat: lör aug 06, 2011 17:21 Svara med citat
Lika mycket som du orkar gnälla om det ;)

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 18:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8245Ort: Borås, Sweden
Ok. Förslaget har kommit fram och vi på forumet har tagit till oss. Det är alltså okej att lämna länk till blogg i "senast sedda film" tråden så länge man även skriver ner en kort recension i tråden. Men detta får inte gå överstyr och att det bara ploppar upp massa länkar överallt. Detta är ett eget forum och där jag anser att man ska kunna läsa och diskutera skräck och kultfilmer och inte länkas vidare till andra bloggar hela tiden. "Blogg" tråden kan användas till detta.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 21:05 Svara med citat
Väl talat, jolli. Ska försöka skriva ut mer vad jag tycker, kanske till och med bjussa på ett betyg (vilket jag gör ungefär 50/50) så att det inte bara blir en länk, för det håller jag med om känns snålt och trist.
Då kan diskussionen kanske sluta där, så att vi slipper fler personliga påhopp som ovan.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 21:24 Svara med citat
Känns fint att det är skillnad på folk och folk

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 21:51 Svara med citat
Vad menar du då? Det är knappast så att vi tillåter personliga påhopp här överhuvudtaget, det är oacceptabelt oavsett vem som gör det. Verkar som att du fått någon fix idé om att vi särbehandlar folk här?

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 06, 2011 21:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ibland tror jag seriöst att en del bara vill prvocera fram bråk. Ignorera tror jag är bästa medicinen mot de som vill se att det ska tjafsas o bråkas här. Så det kan gnällas lite till...

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 07, 2011 14:39 Svara med citat
Pazzo skrev:
Men herregud, är ju verkligen inte samma sak, nu är du bara löjlig...
Är det verkligen så irriterande?

Det är precis samma sak. Och det är jäkligt irriterande, ja.

InläggPostat: sön aug 07, 2011 14:41 Svara med citat
Pazzo skrev:
Väl talat, jolli. Ska försöka skriva ut mer vad jag tycker, kanske till och med bjussa på ett betyg (vilket jag gör ungefär 50/50) så att det inte bara blir en länk, för det håller jag med om känns snålt och trist.
Då kan diskussionen kanske sluta där, så att vi slipper fler personliga påhopp som ovan.

Du ska så klart skriva ALLR i recensionen och inte låta en del vara i bloggen. Annars kan du lika gärna skippa att posta, jag är INTE intresserad att gå in på din blogg för läsa försättningen.
Vart är det personliga påhopp?

InläggPostat: sön aug 07, 2011 14:42 Svara med citat
phantasmagoria skrev:
Ibland tror jag seriöst att en del bara vill prvocera fram bråk. Ignorera tror jag är bästa medicinen mot de som vill se att det ska tjafsas o bråkas här. Så det kan gnällas lite till...

Vilka då och hur då menar du?

InläggPostat: sön aug 07, 2011 15:10 Svara med citat
Att reta sig på sådana petitesser, är ju bara att ignorera sådant man finner irriterande i stället för att röra upp en massa bråk? Inte som att de gjort något som går emot några regler - inga skrivna i alla fall.

WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön aug 07, 2011 15:34 Svara med citat
Det är snarare du som retar upp dig. Jag startar en tråd om en sak som är på forumet, vilket denna delen är till för, att ha en direktkontakt med dom som driver forumet.
Om du inte är intresserad av det, så kanske du skulle slippa sprida dålig stämning via diverse inlägg?

Jag läser inte i en tidning för att varannan artiekl behöva gå till en annan tidning för att läsa resten. Samma med ett forum. Om man inte kan posta hela inlägg utan vill promota sin blogg så kanske man borde skippa inlägget och göra bloggpromotandet i bloggtråden.

InläggPostat: sön aug 07, 2011 15:40 Svara med citat
Varför tog du åt dig? :o

Hur som helst, finns värre sakar än att klicka på en länk för att läsa om ev. filmrecensioner.

WSPA
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
52 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori