Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Priser i säljes

InläggPostat: sön maj 23, 2004 12:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Jag undrar om det är förbjudet att posta i en säljes annons att killen säljer den för dyrt och man kan köpa billigare ny? Ibland så känns det som vissa utnyttjar att folk inte har sån koll och tjänar pengar på det.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 12:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
NIN skrev:
Jag undrar om det är förbjudet att posta i en säljes annons att killen säljer den för dyrt och man kan köpa billigare ny? Ibland så känns det som vissa utnyttjar att folk inte har sån koll och tjänar pengar på det.

Har för mig att vi harsagt till någon snubbe att filmen fanns billigare ny på ett visst ställe. så jag tror det är okei

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Det beror ju på. Vissa kanske säljer en begagnad film billigare än vad han köpte den för. Det är ju möjligt att den finns billigare om man självimporterar men det tycker jag nästan inte räknas. Men visst, det är fel att ta överpriser. Såg en snubbe på tradera som skulle ha 700kr för en sketen VCD av ringu 0. Han påstod att det var den japanska orginalet och att den var oerhört svår att få tag på. Idiot, för det första är det inte orginalet och för den andra så finns på Ringu orginalet och Ringu 0 släppte i Sverige och är inte alls svåra att få tag i.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Adam Gäfvert skrev:
Det beror ju på. Vissa kanske säljer en begagnad film billigare än vad han köpte den för. Det är ju möjligt att den finns billigare om man självimporterar men det tycker jag nästan inte räknas. Men visst, det är fel att ta överpriser. Såg en snubbe på tradera som skulle ha 700kr för en sketen VCD av ringu 0. Han påstod att det var den japanska orginalet och att den var oerhört svår att få tag på. Idiot, för det första är det inte orginalet och för den andra så finns på Ringu orginalet och Ringu 0 släppte i Sverige och är inte alls svåra att få tag i.

Såg samma Auktion. haha vilken dåre.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 14:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 04, 2004 06:30Inlägg: 2364Ort: Stockholm
Brukar se många såna auktioner på tradera. Till exempel den där boxen med 50 klassiska skräckfilmer var det någon som sålde för 500+ när den finns för 319kr på webhallen ;p

InläggPostat: sön maj 23, 2004 14:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Japp, den boxen har många lurat folk med. Jag skulle påstå att jag har jävligt bra koll på priser eftersom jag sitter mycket och kollar runt. Men man får väll säga till om man ser att någon på vårat forum försöker lura någon.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 14:29 Svara med citat
fast å andra sidan är det ju annan grej med vissa sällsynta och eftertraktade x-rentals...där kan ju vhs-utgåvan (även om den är klippt och ful) vida överstiga priset för en nyutgiven dvd i perfekt ratio och oklippt.

InläggPostat: sön maj 23, 2004 14:39 Svara med citat
Ja absolut. Men det är ju bara riktiga samlare som köper dem för de priserna.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 15:48 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Ja absolut. Men det är ju bara riktiga samlare som köper dem för de priserna.

Jää precis.. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 23, 2004 16:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Jag tycker personligen det är okej att påpeka i en säljes-tråd att nån film finns billigare nånstans. Det vet ju alla ändå att det nästan alltid finns billigare att importera nånstans. Vi har ju en så skön public service-anda här på forumet, att alltid vilja tipsa och vägleda varandra i filmdjungeln.
Sen är det i slutändan upp till köparen om man vill köpa dyrare men slippa importera (tullrisk, visa, väntetid etc).

Men till slut är det ju forum-moderatorerna som bestämmer, men det står ju inget i reglerna så jag antar att det är okej att diskutera priser i säljtrådar.

Vet att det varit tjafs om just detta på videoferox-forumet. Men där sysslar de ju huvudsakligen med x-rentals och rena samlargrejer där många lever för att få till det där "fyndet" så det blir ju lite annorlunda tycker jag.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 08:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Tycker att det är ganska schysst att informera om eventuellt högt pris.
Dom som till största delen skulle åka dit är noviser och det känns mottligt kul att skrämma bort dom från detta forum. Om jag som säljare får samma information så skulle jag självklart sänka priset. Har inga ambitioner att blåsa någon och speciellt inte på ett forum jag besöker varje dag. Bonus med att tillåta att man informera om ett lägre pris skulle hålla "privat försäljare" borta från detta forum.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 08:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Man kan juh påpeka detta för säljaren i ett PM först så får han eller hon chansen att sänka/justera priset!

Men då borde oxå det motsatta gälla, altså om någon inte vet värdet på det han eller hon säljer... Typ om någon säljer Thriller-en grym film på Esselte för 120:- så påpekar man att man nog kan lägga på ett par nollor! :wink:

InläggPostat: mån maj 24, 2004 09:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
De Rossi skrev:
Men då borde oxå det motsatta gälla, altså om någon inte vet värdet på det han eller hon säljer... Typ om någon säljer Thriller-en grym film på Esselte för 120:- så påpekar man att man nog kan lägga på ett par nollor! :wink:

Varför inte. Vi är ju som en liten familj.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 09:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Precis! Så jag ser då inget problem i att vänligt påpeka pris-sättning!

InläggPostat: mån maj 24, 2004 10:41 Svara med citat
Vi som är här varje dag vet ju var vi har varandra. Tror inte någon av användarna som hänger här mest försöker blåsa folk. De som gör det blir väll som sagt inte så omtyckta.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
vi e seriösa handelsmän här på forumet 8)

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 16:03 Svara med citat
Är det någon som vill köpa min Lucio Fulci collection med Beyond och House by the cemetary? Reg 0 och med Fulcis autograf.
Skitfint skick.

Vill gärna ha 2500:- för den. Har fått den värderad till minst det dubbla.

Edit: Har fått en massa PM och tydligen så dog Fulci flera år innan denna utgåva kom ut. Tillägger att det är en promo utgåva.

Edit: Fått fler PM som vill att jag ska lägga upp en bild på filmen. Jag har ingen kamera. Sorry. Ni får lita på mig. Lovar.

Edit: Ok, sluta skicka hotmail till mig nu. Sålt filmen till en japan. Har en utan autograf nu. Dock är omslaget slitet. Någon har "suddat" bort något ser det ut som. Vill ha 10:- för skiten.

Edit: NÄ!!! Det är inte jag som suddat ut en fejkad Fulci autograf. Samma japan köpte även denna. Så ni behöver inte bry er längre. Men om det finns någon SERIÖS som vill ha någon DVD med autograf så kan jag få tag på det mest.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 16:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
:D

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 17:18 Svara med citat
Fy fan.. hade man haft pengar så.. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 17:55 Svara med citat
...skulle man vara ett antal filmer rikare.

Offline Profil
InläggPostat: mån maj 24, 2004 17:55 Svara med citat
dubbelpostade för första gången :wink:

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 26, 2007 01:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Jag tycker det borde vara regel att skriva pris i alla annonser i säljestråden, det är väl det minsta man kan kräva?

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 26, 2007 10:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8226Ort: Borås, Sweden
Pris tycker jag att man ska ha i säljestrådar. Sen tycker jag att man kan sätta ut pris efter vad som finnas att få ta i i sverige om man vill de för alla köper inte från resten av världen där priserna kan skilja. Själv så brukar jag lägga priser efter vad de kostar på axelmusic. Jag brukar inte titta runt på massa asiatiska och amerikanska sidor så mycket själv. Finns ju alltid de som pressar priserna. Jag vill att mina priser ska vara bra för den som köper och skulle aldrig sätta överpris eller försöka lura någon medvetet.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
23 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori