Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Trådar som spårar ur

InläggPostat: tor maj 27, 2004 11:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 03, 2004 03:59Inlägg: 471Ort: Malmö
Dags för lite smågnäll.
Är detbara jag som tycker det är lite irriterande med trådar som HELT spårar ur? När man kollar in på en intressant tråd om en intressant film, och så får man kryssa sig fram mellan hundra inlägg av typen:

"tycker ja med"
"gör du?"
"jodu"
"blablabla"

Alltså jag tycker det är skönt att forumet har en ganska lös och ledig stämning. Men det finns ju en offtopic-avdelning där rena umgänges-diskussioner kanske kunde föras. Det blir så himla svårt att hitta den relevanta fakta man kanske är ute efter om en viss film eller regissör om varrenda tråd liksom proppas med massa mer eller mindre relevanta sidodiskussioner.
Min känsla är att det blir mer och mer så, och varefter forumet växer lär det till slut bli rätt jobbigt.

Sådär, lite reflexioner från mig.
Skulle vara intressant att höra vad andra tycker om detta. Är jag helt ute och cyklar? Om det bara är jag som tycker såhär, då är det ju bara mitt eget personliga problem och no big deal.
Vad har moderatorerna att säga?

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 11:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Håller med helt, Fast jag vet att jag är duktig på att spåra ut en del.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 11:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Håller med och spårar själv lätt ut.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 11:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Håller också med. Tycker att det är jobbigt.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 11:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
visst kan det vara jäkligt jobbigt, fast jag är själv rätt duktig på att spåra ur.. Men trådar blir lätt av den här typen på forumet:
" :D "
" 8) "
Jag med
Citera:
Jag med

:D :D :D

känns lite onödigt ibland

InläggPostat: tor maj 27, 2004 13:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Väldigt onödigt.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Ja, trådar tenderar på att bli aningens off-topic, och det är ju egentligen bara något man kan tänka på. Att det finns en off-topic, och använda sig av den.

InläggPostat: tor maj 27, 2004 14:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
för det mesta finns det ju en lugn person som säger till de flamsiga att återgå till ämnet :wink:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Har försökt att dra ner på urspårandet! Men ibland drar det iväg! Men just poster med ja, nja, eller korta ordstötar tar onödig plats! :wink:

Jag tar åt mig av kritiken och hoppas att alla andra oxå gör det! :)

InläggPostat: tor maj 27, 2004 19:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
De Rossi skrev:
Har försökt att dra ner på urspårandet! Men ibland drar det iväg! Men just poster med ja, nja, eller korta ordstötar tar onödig plats! :wink:

Jag tar åt mig av kritiken och hoppas att alla andra oxå gör det! :)

Icke! :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2004 21:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons okt 15, 2003 15:17Inlägg: 2089
jag försöker att inte spåra ur alltför mkt, och om jag gör det lite försöker jag samtidigt på något vis få med något i inlägget som faktiskt tillför något till tråden.
en hel tråd med posts där folk säger "det är nog en bra film.." och inget mer blir inte så väldigt rolig läsning faktiskt.
visst får man vara fåordig (gärna helt tyst, utan namn och moral men med många vapen :wink: ) men man kan ju ändå försöka tillföra ämnet något.

InläggPostat: fre maj 28, 2004 00:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Håller med. Det är en sak om det bli off topic om någon liknade film eller dyl men när det är 10 medelande om trams så är det trist.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 07:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har en förkärlek till att spårra ut titt som tätt... Det bara blir så... Ska väl försöka skärpa mej i framtiden...

InläggPostat: fre maj 28, 2004 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Japp, vi får alla skärpa till oss. Känns som vissa bara vill få mer inlägg men inlägg sm "gör det" eller "kul". Men ingen är oskyldig. Vi kan förbättra oss lätt tror jag.

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Hehe ni vet vilka ni är, notoriska spamare, ELLER?

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 19:56 Svara med citat
gokudo skrev:
Hehe ni vet vilka ni är, notoriska spamare, ELLER?

JAg är skyldig.. jag är duktig på att spamma.... tyvärr
:|

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 28, 2004 20:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
men schnaas är ju den stora spammaren numero uno! :lol:

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 29, 2004 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons nov 19, 2003 14:32Inlägg: 402
Finns det ingen möjlighet att ta bort den info om hur många inlägg man gjort som finns under avataren? Om forumet var tomt på den informationen så kan det nog lugna ner sig lite, det är ju ändå bara 3-4 personer som konsekvent skall ha inlägg i varenda tråd.

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 29, 2004 16:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Jag tror iofs inte att d är antalet inlägg som är problemet, utan att man är ovan med forumets uppbyggnad och använder den som en chatt.... Detta skulle lätt avhjälpas med en chatt... Så finns det möjlighet så är det kanske nåt att tänka på! :)

InläggPostat: sön maj 30, 2004 01:38 Svara med citat
De Rossi skrev:
Jag tror iofs inte att d är antalet inlägg som är problemet, utan att man är ovan med forumets uppbyggnad och använder den som en chatt.... Detta skulle lätt avhjälpas med en chatt... Så finns det möjlighet så är det kanske nåt att tänka på! :)

men det finns ju vissa som använder PM som chatt. Zombieface som mejlbombade mej säkert 10-15 gånger om att byta Cannibal holocaust mot Blade in the dark. Man blir trött efter ett tag :)

Bloggar ju smått också

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 01:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons nov 12, 2003 23:17Inlägg: 2880
just att diskussioner glider ifrån grundämnet stör mig inte så mycket så länge det handlar om film, eller vad det nu kan tänkas vara, som är någorlunda relevant i sammanhanget. det är när det blir massa djupa one-liners inlägg av typen "jag håller med" och nästa person "jag också" eller bara en smiley som det blir extremt tröttsamt i längden. dessutom borde frågan "är den blodig då?" förbjudas omgående :wink:.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 02:25 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: lör okt 18, 2003 17:12Inlägg: 1933
Jag tycker också att ämnen ska få gå lite OT eftersom såna diskussioner kan bli riktigt intressanta. Man bygger ju bara vidare på det som sagts tidigare.
OT: Peter Neal: Har också funderat på att använda precis den där Moz-linen du har. Den är klockren! :D

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 10:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Det finns ju dock #splatter.se på EFNet om man vill chatta. Dock är dock ett underskattat ord och borde dock användas mer. Dock.

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 10:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 09, 2004 10:56Inlägg: 4705Ort: Vadstena
Peter Neal skrev:
dessutom borde frågan "är den blodig då?" förbjudas omgående :wink:.

Undrar vem som känner sig träffad :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön maj 30, 2004 13:41 Svara med citat
Adam Gäfvert skrev:
Peter Neal skrev:
dessutom borde frågan "är den blodig då?" förbjudas omgående :wink:.

Undrar vem som känner sig träffad :wink:

Jag.. men vad fan de måste man väl få fråga.?

Man kan ju försöka få med allt i samma medeelande. iställer för att typ

''är den bra''

sedan i nästa

''är den blodig''

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
40 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter: