Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Sommartid, och felaktig klocka?

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Nu under sommaren så finns det tyvärr inget bra stöd i forumet för att hantera sommartid automatiskt.

Det man antingen kan göra är att ändra i sin profil, och sätta klockan GMT+2 istället för vanliga GMT+1. Då får man fram rätt tid.

Jag har redan ställt om "default"-inställningarna så de är nu under sommaren inställd på GMT+2. (Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid))

Det finns halvtaskiga moduler för att lösa det här automatiskt, men det känns bara dumt att implementera dem, då de säkerligen bara kommer ställa till problem.

Längre fram kommer det dock finnas automatiska lösningar inbyggt i forumet. De finns redan i utvecklingsversioner, så det kommer när det kommer :)

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Tror ingen bryr sig så mycket om vad klockan är här inne på forumet...

InläggPostat: mån mar 29, 2004 14:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Inte jag heller. Men om någon undrade, så har de svaret där :) Själv föredrar jag iofs att klockan visar rätt, annars kan det ju bli lite snurrigt om man måste tänka att forumet hela tiden ligger en timme efter :) eller före, eller efter igen.

InläggPostat: ons mar 31, 2004 17:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Allt som har med att ställa om klockan borde förbjudas, skulle vilja ta en pratstund med den som kom på denna fantastiska grej. Klockomställningen sabbade hela min dagsplanering i söndags :evil:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
4 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori