Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Trubbel...

Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
InläggPostat: mån jul 27, 2009 15:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Från början var det mer snack om skräckfilm men ju fler medlemmar så har det blivit mer snack om annat,

Fattar egentligen inte varför jag hänger här för jag kollar knappt på skräck

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 27, 2009 15:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Ja, det är ju ett exempel, Doc. Du ser nästan aldrig på skräck, säger du.

O detta forum kanske är för stort för sitt eget bästa?
Ja, för o kalla sig ett "skräckfilmsforum".

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 27, 2009 15:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det kan ligga nåt i det du säger, forumet kanske är för stort för dom riktiga fansen

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 27, 2009 15:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Ja, det är åtminstone så det känns.

Offline Profil
InläggPostat: mån jul 27, 2009 15:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Ketcham skrev:
(PS.
Enda genuina skräckfilmsforumet jag känner till är DarkDisc-forumet,
där det så gott som uteslutande handlar om o verkligen snackas skräckfilm o.d.)

haha yeah right :mrgreen:
Som essmoll konstaterade så är 1/3 av trådarna om skräckfilm & 2/3 av trådarna OT-ämnen

Det som binder samman alla (nästan) här är att vi gillar skräckfilm. Sen hur många trådar som är om skräckfilm eller inte är ju helt upp till oss medlemmar. Hellre intressanta diskussioner om allt möjligt än att folk skulle känna sej tvingade att bara skapa skräckfilmstrådar & det hade lett till att forumet blev helt dött istället.

InläggPostat: mån jul 27, 2009 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Japp, det här forumet var (är) främst tänkt som en mötesplats för skräck- och kultfilm fantaster.
Numera ser jag inte så mycket skräck själv, tittar mer på kult- och skräpfilm och det finns en schyst sektion för denna underbara genre.
Men jag stör mig faktiskt lite på när folk börjar starta i Cultfilmsavdelningen trådar om kommande HW-filmer och blockbusters som har ingenting med ämnet att göra. Det finns ju alltid en Off-topic eller T&Ö kategori att diskutera sådant.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån jul 27, 2009 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
när de kommer trådar som känns helt fel och inlägg som ni stör er på. Anmäl dessa direkt så är de enklare för mig o mina kollegor att se detta så vi kan göra något åt dem.

Det finns redan många medlemmar som rapporterar inlägg och trådar och det uppskattas som fan ska ni veta.

InläggPostat: mån jul 27, 2009 18:25 Svara med citat
rogerxy skrev:
Det som binder samman alla (nästan) här är att vi gillar skräckfilm. Sen hur många trådar som är om skräckfilm eller inte är ju helt upp till oss medlemmar. Hellre intressanta diskussioner om allt möjligt än att folk skulle känna sej tvingade att bara skapa skräckfilmstrådar & det hade lett till att forumet blev helt dött istället.

Man kan ha väldigt intressanta samtal om bara skräckfilm o dylikt oxå.
Om är alla är tillräckligt intresserade så dör forumet inte ut, för det finns
mycket o surra om, som kretsar kring skräckfilm. Detta forum
verkar vara mer mainstream än hardcore. Det behöver i sig inte
vara nå't negativt, men då läggs fokus mer på annat än själva kärnan.

(Jag själv är en av dom få på alla (svenska) filmforum som enbart tittar på o gillar skräckfilm, förresten)

(
rogerxy skrev:
haha yeah right :mrgreen:
Som essmoll konstaterade så är 1/3 av trådarna om skräckfilm & 2/3 av trådarna OT-ämnen

Det forumet verkar ha fler som är inbitna skräckfilmsentusiaster
o det snackas mer om skräckfilm o liknande där än på dom
flesta andra skräckfilmsforum, av det jag känner till)

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 03, 2009 10:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Off-topic diskussioner är till för att vara just off-topic. Det ska inte bli och kommer aldrig bli den större delen av forumet.

Anledningen att mycket inlägg hamnar just där är för det finns trådar som är relativt oseriösa och korta. Tex. chat-inläggen (som står för 1/3 av off-topic). Jag tycker fortfarande att det stora fokuset är ganska uppenbart på detta forum, det handlar om skräck, och det följs relativt bra.

Är det så att det börjar spåra ur mer och mer, ja, då kanske man får börja stänga ner off-topicdelen, men just nu känns det inte som det behövs..

Om trådar hamnar på villovägar, tex. blockbusters som nämndes tidigare. Rapportera detta precis som Andi sa, så flyttar vi rätt dem.

InläggPostat: mån aug 03, 2009 11:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
edit. fel tråd

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 10, 2009 14:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Är det ingen annonsering på nåt sätt när det tillkommer nya moderator? Jag bara såg att två användares namn plötsligt var gröna

InläggPostat: mån aug 10, 2009 14:54 Svara med citat
Det har blivit riktigt grönt här inne.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 11, 2009 11:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Vi har väl varit lite dåliga på annonsera den nya gröna strategin här :) Får bli bättre med det!

InläggPostat: tis feb 02, 2010 15:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: lör apr 11, 2009 21:45Inlägg: 2927
Är det någon annan än jag som inte kan gå in på "Kontrollpanelen" står bara Allmänt fel? :?

InläggPostat: tis feb 02, 2010 16:05 Svara med citat
Samma för mig

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 02, 2010 16:20 Svara med citat
Mm, hade lite diskproblem på serversidan, men de är nu lösta.

Hoppas inte det var nere allt för länge :)

InläggPostat: tis feb 02, 2010 16:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 21:13, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 22, 2010 09:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Det här är väl inget "trubbel" direkt men jag börjar tröttna på att få mail så fort nån skriver nya inlägg/svarar mig, trots att jag har "Meddela mig vid svar som standard" inställd på Nej får jag mail efter mail efter mail......

Vad göra? Jag påpekade det för ett par år sedan tom, då hände inget

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis feb 23, 2010 11:06 Svara med citat
Alexander skrev:
Det här är väl inget "trubbel" direkt men jag börjar tröttna på att få mail så fort nån skriver nya inlägg/svarar mig, trots att jag har "Meddela mig vid svar som standard" inställd på Nej får jag mail efter mail efter mail......

Vad göra? Jag påpekade det för ett par år sedan tom, då hände inget

Några specifika inlägg som du får detta från?

InläggPostat: ons mar 03, 2010 22:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Efter att ha tittat igenom Översikt--->hantera bevakningar verkar jag äntligen ha hittat roten! Av nån anledning har jag 16-17 sidor med trådar "bevakade" (visst att jag skrivit i trådarna, men har inget minne av att de har "bevakats"?

Jaja, bara att kryssa bort tråd efter tråd då

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2010 11:01 Svara med citat
:)

InläggPostat: tis mar 30, 2010 02:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis apr 17, 2007 09:42Inlägg: 2573
Cenobite skrev:
Det skickade formuläret var felaktigt. Försök skicka det igen.

Det meddelandet får jag oxå fram hela tiden... asdrygt!

En annan skum grej som hände mig när jag var inloggad imorse:

"Skräckfilmer utgivna i HD
[ Gå till sida: 1 ... 6, 7, 8 ] 192 AndiOne 7306
mån mar 29, 2010 08:40 dstvs77"

Med andra ord skulle användaren dstvs77 ha skrivit ett inlägg i den angivna tråden vid den tidpunkten, men det gjorde han aldrig!
Skapligt skumt.

InläggPostat: tor maj 27, 2010 11:43 Svara med citat
Går ju för 17 inte o rösta på nå't i omröstningsavdelningen :jason: :

Det skickade formuläret var felaktigt. Försök skicka det igen.

Kan ni mods o/el. admins göra nå't åt det här problemet? 8-x

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 27, 2010 12:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Har uppmärksammat detta nu, får se vad admin säger.

InläggPostat: tor maj 27, 2010 12:37 Svara med citat
Sjukt synd om det inte går o rösta. :cry:

Nu är det bara o hålla tummarna. :ymparty:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 6 av 7
159 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: