Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Avatarregler

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
InläggPostat: ons jul 26, 2006 14:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Tobbe666 skrev:
Haiylund skrev:
Nä, men ganska tjatig! :|

Håller med, samt vill ge Haiylund en eloge för sin fina bannertext - Please don't worry there'll be no fuss she was... nobody's nothing
When he awoke the sea was calm and another day passes like a dream
- från världen kanske bästa skiva !

Tack!
Definitivt en av världens bästa skivor! :D

InläggPostat: tor jul 27, 2006 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
admin skrev:
Max storleken är 80 x 80 pixels och det gäller även för länkade avatars. Inga religösa eller politiska symboler som avatar. Dessutom så undanbedes stora banners i signaturen.

Kan ni inte höja max storleken till typ mer pixlar? :|

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: lör sep 16, 2006 09:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Tänkt lägga upp en bild från min digitalkamera som avatar men den ä för står (filen)! Hur gör jag för att få den mindre? De funkade på msn så ja trodde de skulle funka här!
Tacksam för hjälp!

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 16, 2006 10:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Evil Gus skrev:
Tänkt lägga upp en bild från min digitalkamera som avatar men den ä för står (filen)! Hur gör jag för att få den mindre? De funkade på msn så ja trodde de skulle funka här!
Tacksam för hjälp!

Öppna filen i valfritt bildbehandlings program (Photoshop eller liknande), förminska och eller/beskär till rätt storlek.
Spara som som Gif eller Tiff.

InläggPostat: lör sep 16, 2006 10:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Inglorious:
Tack för hjälpen, men tyvärr funka det inte! Förmiskade i photoshop till 80*60 men den säger fortfarande att den är för stor! Så jag struntar i bild, inte hella världen :)

Offline Profil
InläggPostat: lör sep 16, 2006 11:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Evil Gus:
Pixelstorleken är bara halva jobbet. Det viktigaste är som Bastarden mycket riktigt påpekar att spara bilden som Gif. Välj "Save As..." (inte "Save") och sedan Gif. Ibland kan bilden vara för stor ändå men det är bara att minska pixelstorleken ytterligare.
Lycka till :wink: .

InläggPostat: mån sep 18, 2006 23:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
hehe. jag erbjuder härmed min egenhändigt ihopsnickrade avatar till stöd för filmcensur. Var så god, sprid, använd, ladda hem. 8)

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 19, 2006 11:58 Svara med citat
Fan, när jag väljer att spara i gif så förlorar bilden en del av färgsättningen! Suck, har bara lyckats få ner bilden i cirka 9 kb (måste ju ner till 6 kb) utan att behöva använda värdelösa gif! Och de bilder som man kan ta från forumet fungerar ju inte :x !

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 19, 2006 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Gör den i jpg istället :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 19, 2006 14:45 Svara med citat
testat i jpg oxå, funkar fortfarande inte (filen 9 men måste ju ner till 6). Fan, lägger ner det här projekt nu :x

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 19, 2006 18:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Evil Gus skrev:
testat i jpg oxå, funkar fortfarande inte (filen 9 men måste ju ner till 6). Fan, lägger ner det här projekt nu :x

men du kan ju använda den här! jag bjussar ju. :(

Bild

Offline Profil
InläggPostat: tis sep 19, 2006 19:03 Svara med citat
Bazzoni:
hehe, tack för erbjudandet men jag vill nog ha någon annan avatar om jag nu ska ha någon (man klarar sig ju utan, det är ju inte hela världen).

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 02, 2006 23:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån aug 07, 2006 10:11Inlägg: 312Ort: Stockholm
måste gå off topic lite

alltså vad fan är det för fel med min ava? har säkert EN MILJON gånger valt en ava från galleriet och sen så visas skiten inte! :evil:

kan det vara fel på datorn eller?

InläggPostat: fre nov 03, 2006 00:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
När du laddar upp den, verkar det funka då? eller står det att den är förstor eller nått sånt? För isånna fall kan det hjälpa att byta format på den o så. Pröva det. Om allt verkar funka men sen inget syns ändå så vet jag inte vad det kan va för fel...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 01:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Rob Bottin skrev:
måste gå off topic lite

alltså vad fan är det för fel med min ava? har säkert EN MILJON gånger valt en ava från galleriet och sen så visas skiten inte! :evil:

Är det från forumets egna galleri? För det verkar inte funka ordentligt om man väljer en bild därifrån.

InläggPostat: fre nov 03, 2006 01:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån aug 07, 2006 10:11Inlägg: 312Ort: Stockholm
Damien skrev:
Rob Bottin skrev:
måste gå off topic lite

Är det från forumets egna galleri? För det verkar inte funka ordentligt om man väljer en bild därifrån.

Japp det är från galleriet som är helt cp. Får damp på skiten snart.

InläggPostat: fre nov 03, 2006 01:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
Fixa en egen bild istället, funkar bättre.

InläggPostat: fre nov 03, 2006 01:28 Svara med citat
Då säger den hela tiden att den är för stor lr bred :evil:

FUCK!

InläggPostat: ons sep 12, 2007 16:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 19, 2007 12:01Inlägg: 126
Skulle precis varför jag inte får någon bild ifrån gallerian att fungera. men efter att ha läst här lite verkar det som att det är en del problem med dom bilderna ? Får försöka att fixa en egen med dom kraven som finns då :?

InläggPostat: ons sep 12, 2007 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: sön aug 19, 2007 12:01Inlägg: 126
JoeL431 skrev:
Skulle precis varför jag inte får någon bild ifrån gallerian att fungera. men efter att ha läst här lite verkar det som att det är en del problem med dom bilderna ? Får försöka att fixa en egen med dom kraven som finns då :?

Jag fixade en bild på Freddy (som ni ser) tils vidare. Han funkar ju alltid. En riktig favvo bland dessa 80-tals mördare :twisted: .

InläggPostat: sön apr 06, 2008 12:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Har ett ganska vanligt problem här på forumet. Vill byta avatarbild, men kan inte få ner den till 6 kb utan att bilden blir så liten att man knappt kan se den. Några tips?

Edit: Lyckades fixa, struntsamma. Behövde bara skära ner bilden lite grann så blev den under 6kb. Hell yeah.

InläggPostat: sön apr 06, 2008 13:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12102Ort: Skåneland
Ett annat tips som jag använde mig är i Photoshop när ni ska spara bilden så välj save for web där kommer det upp en ruta med allt om bilden, där kan ni dra ner kvalitéen på bilden, när det är klart så sparas det en kopia på bilden, orginalbilden ligger kvar osparad och kan mixtas mer med om nu kopian fortfarande skulle vara för stor, kan ser bildkvaliteén direkt om den skulle råka bli grynig om man drar ner kvaliteén förmycket, bara att testa sig fram. Jag gjorde min avatar så.

InläggPostat: mån feb 09, 2009 17:23 Svara med citat
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: sön feb 08, 2009 16:24Inlägg: 190
En sak måste jag faktiskt undra, varför får man bara ha så små bilder? :? Är det för att sidan inte ska sega eller?

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 09, 2009 17:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Skulle tro att det är nå't så'nt.

Offline Profil
InläggPostat: tis feb 10, 2009 16:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Fulci rules skrev:
En sak måste jag faktiskt undra, varför får man bara ha så små bilder? :? Är det för att sidan inte ska sega eller?

Mja, det beror delvis på det, sedan handlar det om bandbredd, och även lite om designaspekt där man måste sätta gränsen någonstans.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 8
182 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori