Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Vad sägs om att göra en FAQ?

InläggPostat: sön jan 29, 2006 15:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Typ:

Q: Är Argentoboxen från Atlantic Klippt?
A: Nej

Q: Är morden i Cannibal Holocaust på riktigt?
A: Nej. De dödar djur på riktigt men som vanligt är det skådespelare och specialeffekter annars.

Vad sägs om att ha en FAQ klistrad i något (eller alla) forum?

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 15:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Vän av ordning skrev:
Typ:

A: Nej. De dödar djur på riktigt men som vanligt är det skådespelare och specialeffekter annars.

Jättebra idé. Börjar själv bli väldigt trött på dessa frågor som hela tiden dyker upp i trådarna.
Vi borde kanske också göra en nybörjar gudie för de som vill börja kolla på giallo/P.A/Euro-Crime/Asiatiskfilm, med nybörjartips.

InläggPostat: sön jan 29, 2006 15:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Låter kanon!
Fast ska jag om jag undrar något fråga i tråden då, så svarar den som vet? Eller hur är det tänkt?

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
F: Är det här HoH-släppet värt 19:-?
S: NEEEEJ!!!!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 16:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fantastiska ideér! :)

InläggPostat: sön jan 29, 2006 16:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Appropå absolut ingenting, så tycker jag att vi/du/någon/jag ska samanställa en ordlista som förklarar svåra, men vanligt förekommande ord här på forumet, mest som en kul grej, men det kan även vara ganska bra för nykomlingarna.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 16:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Vuus skrev:
Låter kanon!
Fast ska jag om jag undrar något fråga i tråden då, så svarar den som vet? Eller hur är det tänkt?

Är det en FAQ ska frågan redan finnas besvarad i den. :)

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 16:32 Svara med citat
Mens skrev:
Appropå absolut ingenting, så tycker jag att vi/du/någon/jag ska samanställa en ordlista som förklarar svåra, men vanligt förekommande ord här på forumet, mest som en kul grej, men det kan även vara ganska bra för nykomlingarna.

Absolut! Det borde vara med i FAQn.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 17:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
Mens skrev:

DET låter vettigt! Förklara Spoiler bland annat! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 17:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis mar 08, 2005 08:22Inlägg: 2515Ort: Karlstad.
Vuus skrev:
Mens skrev:

DET låter vettigt! Förklara Spoiler bland annat! :wink:

Ja, spoiler, floater, gialli, gore och dts.

FILMER

SKIVOR

Öh... Tillbaks här ett tag.
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 29, 2006 18:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Och en förklaring till hur sökfunktionen fungerar framför allt :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 31, 2006 02:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
edit!

Senast redigerad av gokudo tis jan 31, 2006 10:05, redigerad totalt 1 gång.

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis jan 31, 2006 06:27 Svara med citat
Q: Varför finns det tre versioner (minst) av George Romero's Dawn of the Dead?
A: Det finns en europeisk version, en auktoriserad version och en version hopklippt för Cannesfestivalen. European Cut är editerad av Dario Argento och det är meningen att den ska passa europeiska tittare bättre, den sattes ihop av Dario Argento. Theatrical Cut är filmen som George Romero vill ha den (och borde rättmätligen benämnas Director's Cut). Den längre versionen av filmen som säljs under namnet Director's Cut är i själva verket en längre version av filmen som klipptes ihop av Romero för att visas på Cannes filmfestival innan den hade riktig premiär. Efter Cannesvisningen fortsatte Romero trimma filmen tills han fick fram den version vi idag känner som Theatrical Cut, den långa versionen av filmen borde alltså kallas Cannes Cut och definitivt inte Director's Cut eftersom Romero tycker att den färdigklippta versionen av filmen, Theatrical Cut, är den definitiva.

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 31, 2006 19:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
God idé. Tycker ni att det vore bäst att ha en FAQ för varje sektion? Man skulle kunna ha en var för Euro, Asian, och US iaf. I "other" är det för lite aktivitet för en FAQ än så länge tror jag, och "Cult" spänner kanske över ett lite för brett område.

Sen kanske man skulle komplettera med en klistrad "rekommendationer/favoriter"-tråd i varje sektion, så slipper man alla "ge mig tips"-trådar. Alla får göra en post var i tråden, som bara får innehålla filmtips - inget spam från Lizzardking mao! :wink:

InläggPostat: tis jan 31, 2006 19:35 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
OndSaft skrev:
God idé. Tycker ni att det vore bäst att ha en FAQ för varje sektion? Man skulle kunna ha en var för Euro, Asian, och US iaf. I "other" är det för lite aktivitet för en FAQ än så länge tror jag, och "Cult" spänner kanske över ett lite för brett område.

Sen kanske man skulle komplettera med en klistrad "rekommendationer/favoriter"-tråd i varje sektion, så slipper man alla "ge mig tips"-trådar. Alla får göra en post var i tråden, som bara får innehålla filmtips - inget spam från Lizzardking mao! :wink:

:shock: :oops:

Damn you, OndSaft, nu vågar jag ju knappt skriva något ju :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis jan 31, 2006 22:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
I put teh OND in ond saft! :)

InläggPostat: tor feb 02, 2006 23:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Mycket bra idéer! Jag gillar idéen med en FAQ för varje sektion, då man enkelt kan se en övergripande del för just den sektionens vanligaste frågor.

Tips på kända filmer kan också vara bra.

Skulle vi ha en FAQ för allt, tror jag den skulle bli enorm med tanke på alla bra saker som skulle kunna vara med i den!

InläggPostat: fre feb 03, 2006 17:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor sep 09, 2004 16:52Inlägg: 913Ort: Rauland, Norway
Støtter forslaget, virker lurt!

The user formerly known as The New York Ripper
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 15, 2006 18:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Vän av ordning skrev:
Typ:

Låter superbra!

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 15, 2006 21:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Ok eftersom det inte har kommit nån FAQ ännu (eller?) så ställer jag denna frågan här. Vad betyder egentligen kvasigiallo? är det typ när det är en giallo som är lika mycket vanlig skräck som giallo... alltså typ "halvgiallo" eller?

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 15, 2006 22:22 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
smulan skrev:
Ok eftersom det inte har kommit nån FAQ ännu (eller?) så ställer jag denna frågan här. Vad betyder egentligen kvasigiallo? är det typ när det är en giallo som är lika mycket vanlig skräck som giallo... alltså typ "halvgiallo" eller?

Kvasi- betyder antingen "falsk", "oäkta" eller "halv", "lite grann", beroende på vilket sammanhang...

Ett ord man använder på liknande sätt är pseudo- som bara lär betyda "falsk" eller "osann, oäkta"...

Sen får väl varochen lägga ihop hur de vill.

Antagligen kan det ligga mer komplicerade språkliga betydelser bakom...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: mån mar 13, 2006 17:35 Svara med citat
hmm, ja hur blir det med FAQ:en? Eller har jag bara missat den? :P

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:12 Svara med citat
Vuus skrev:

Vad sägs om denna Vuus!
FAQ U :lol: :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 14:22 Svara med citat
lizzardking skrev:
Vuus skrev:

Vad sägs om denna Vuus!
FAQ U :lol: :wink:

FAQtiskt lite roligt där! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: ons mar 15, 2006 10:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Snart kortslutning i hjärnan: 2 extremt dåliga/bra ordvitsar på rad....

System Overload...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
38 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd