Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Vad sägs om att göra en FAQ?

InläggPostat: ons mar 15, 2006 13:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
We aim to please you know :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons mar 15, 2006 17:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: fre sep 02, 2005 19:54Inlägg: 2360Ort: Plainfield
smulan skrev:
Snart kortslutning i hjärnan: 2 extremt dåliga/bra ordvitsar på rad....

System Overload...

haha, ja det är bara give give som gäller från mig och Lizzie! :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 16, 2006 09:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
:wink: :)

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 23, 2006 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Okej, ska vi ta tag i att göra en (eller flera) FAQ:s? Jag kan åta mig att göra en på eurohorror/gialli/zombies/cannibals typ. Men jag behöver några "dumma" frågor som jag kan svara på... Vad är det ni irriterar er över i dom avdelningarna? Vad är det för frågor som ställs mest osv...

Vad bör absolut finnas med?

InläggPostat: tor mar 23, 2006 23:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Kanske ska ta de ständigt återkommande frågorna om vilken/vilka som är blodigast och om de är klippta eller ej :)

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 24, 2006 10:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Vad betyder gialli och giallo?
Dödas djur på riktigt i cannibalfilmerna?
Finns snuffilmer på riktigt?

3 frågor som kan vara vägledande inom de olika genres.
Man får väl räkna upp de mest kända filmerna.
Vilka zombiefilmer ska man ha?
Vilka cannibalfilmer ska man ha?
Vilka gialli ska man ha?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 24, 2006 14:45 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 25, 2005 23:14Inlägg: 612Ort: Skåne
SDC skrev:
Finns snuffilmer på riktigt?

Man kan även här ta upp mondo och vad det är för skillnad mellan mondo och snuff. I diskussioner om snuff finns på riktigt brukar det vara någon som säger att det finns för dem har sett Faces of Death (en till största delen fejkad mondofilm, så den är egentligen ganska långt ifrån snuff).

Det finns även lite olika definitioner av snuff, vilket kan vara värt att gå in på.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 24, 2006 18:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
SDC skrev:
Vilka gialli ska man ha?

Just sånt är ju väldigt individuellt och subjektivt och bör inte vara med i en FAQ tycker jag.

InläggPostat: mån mar 27, 2006 08:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
persson skrev:
SDC skrev:
Vilka gialli ska man ha?

Just sånt är ju väldigt individuellt och subjektivt och bör inte vara med i en FAQ tycker jag.

Håller med. Men jag tror inte att det skadar med listor som anses som representativa för genren.
En intresserad nybörjare kan ju snabbt med lite otur ödelägga en hel genre med fel film.

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 05, 2006 13:58 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Fråga: Jag funderar på att köpa den Svenska Argento boxen utgiven av Atlantic Film men jag undrar nu hur utgåvorna är.

Svar: Du hittar en fin genomgång av boxen via denna länk http://www.darkdreams.org/reviews/se_boxset_review.html

Offline Profil
InläggPostat: lör jul 21, 2007 09:59 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: ons jul 18, 2007 14:15Inlägg: 19Ort: GBG
Och här dog tråden...vad hände?

Jag är ju en av dessa nykomlingar som ställer dumma frågor. Jag behöver en ordlista på alla genrer som diskuteras... bl a.
Var hittar jag detta?

Jag slog på FAQ men gick bet. Slog på ordlista och hittade hit. Har inte slagit på genre än, men bör väl för ordningens skull göra även det :)

Kan man inte bara i denna tråd fortsätta med dumma frågor som besvaras? Jag kan hjälpa till med frågorna! 8)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 12:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Finns planer på att göra en FAQ eller ej ? Kanske kan börja lite smått i alla fall, sedan kan moderatorerna ta emot PM men förslag på vad som bör stå i FAQen.

Well what do I know :-??

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 14, 2009 13:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Helt klart för, förslagsvis uppdelad via filmnamn i bokstavsordning

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
38 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori