Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Varför censureras könsord?

InläggPostat: lör maj 27, 2006 20:32
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
*** *** VÅLDTOG EN SLAMPHORA OCH GENOMFÖRDE EN ANAL RÖVVÅLDTÄKT!

sedär, jag testar gränser igen! :D :lol:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 27, 2006 20:37
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Har det blivit för mycket paus-cola nu igen Kaninen ?

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör maj 27, 2006 20:39
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
dr alban skrev:
Har det blivit för mycket paus-cola nu igen Kaninen ?

faktiskt inte :cry: :cry: abstinensen satte igång :wink: 8)

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: sön maj 28, 2006 12:19
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4895
Det är jäkligt trist och onödigt.
Dock skulle jag vilja ha som dvdmaniacs forum, där man varnar i trådnamnet lr dyl, att det finns nakenbilder i tråden. För mig som kollar ofta här när jag är på jobbet så är det en fördel, eftersom det blir ett jäkla liv om jag skulle surfa "porr".

Offline Profil
InläggPostat: ons jun 07, 2006 21:50
NewbieNewbieBlev medlem: fre jun 02, 2006 19:11Inlägg: 75
undrar desamma, låt de ocensurerade flöda fritt!! alla hatar väll censurerade filmer?

InläggPostat: ons jun 07, 2006 22:00
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
En amerikansk dubbelmoral som har förflyttat sig sakta till europa. Fuck The Censur! :evil:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 18, 2006 19:49
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Vem är det dom deletar alla svärord här då?

InläggPostat: sön jun 18, 2006 19:57
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Deletar? Forumet censurar automatiskt.

InläggPostat: tor aug 24, 2006 20:30
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 24, 2006 20:30
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
vaultkeeper skrev:
Vem är det dom deletar alla svärord här då?

Svordomar heter det? :wink:

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 24, 2006 22:22
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Pip and Pip Show

Senast redigerad av Robinism fre mar 23, 2007 22:02, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 06, 2007 13:00
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Ni borde byta till *beep* istället. Som på Imdb!

InläggPostat: lör apr 14, 2007 21:29
Splatter fanSplatter fanBlev medlem: fre dec 22, 2006 20:05Inlägg: 178Ort: Östersund
Nä jag förstår inte heller poängen med att cencurer, vi är ju inte nå småbarn,
snarare ett gäng halv morbida gubbar. vissa av oss till och lite smått pervers. Då kan man ju känna sig diskriminerad om man inte får skriva ***, *** å sånt.

Bye, Bye !
Offline Profil
InläggPostat: sön jun 10, 2007 13:11
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
*** bögfitts rövhål

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 20, 2007 02:25
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis maj 31, 2005 13:10Inlägg: 1463Ort: Helsingborg
Inte ändrat gubbmoralen än? Låter i mina öron som maktmissbruk - kan man förbjuda grejer så ska man också göra det...för sakens skull. Visst är det coolt att vara moderator (inte när man får såna här inlägg men ändå) :lol:

Offline Profil
InläggPostat: tor dec 20, 2007 06:05
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
***! ***! moderator***!

Offline Profil
InläggPostat: fre dec 21, 2007 07:48
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Skyll inte på moderatorerna. De ser bara till att ni sköter er. De har inte rättigheter att ändra på inställningarna för forumet.

InläggPostat: fre dec 21, 2007 12:37
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ja förstår inte riktigt hur man kan orka störa sig på att man
blir censurerad över vissa ord.

InläggPostat: fre dec 21, 2007 16:44
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Så fort det finns någon form av förhållningsregler eller rent av vissa saker som kan behöva censureras på ett forum, nog fanken är det alltid några som måste opponera sig mot detta. Varför gnälla över några ord som stryks eller vissa ämnen och genrer man inte får snacka om när det ändå är så fritt för övrigt? Skärpning! :evil:

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 23, 2007 04:57
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Fast en autospärr för ord som ***, ***** och ****** är faktiskt lite fånigt.
Det är typ lite frireligiöst.. Vad kommer det sig av egentligen? Är det överforumet (på pingströrelsens server?) som inte tillåter såna ord eller? Jag tror aldrig att jag stött på den formen av censur på nåt annat svenskt forum, så lite skumt känns det ju. Inte för att det gör så mycket och jag orkar inte kritisera det heller, men det är ju onekligen lite komiskt, med tanke på vad detta är för forum.

Det här med att man inte får diskutera allt är ju en helt annan sak.

InläggPostat: sön dec 23, 2007 11:15
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Själv är jag knappast nån pingstvän, men har aldrig skrivit något som blivit censurerat med autospärr... Att bli censurerad eller inte är inget jag tänkt på medvetet, utan jag har väl klarat att få fram det jag vill säga utan dessa *-iga ord... Svårt va? :wink:

Regler är regler, rätt och slätt -- och antingen följer man dem, bryter dem, ändrar dem... eller så kanske man följer strömmen eller ger sig av (svårare än så kan det väl inte va?) 8)

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 23, 2007 16:25
Öhm, jag var inte alls seriös i mitt nyliga inlägg. Tycker mod:arna gör ett väldigt bra jobb och har aldrig hamnat i gruff med nån av dem.

Offline Profil
InläggPostat: sön dec 23, 2007 16:49
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
mamoulian skrev:
Själv är jag knappast nån pingstvän, men har aldrig skrivit något som blivit censurerat med autospärr... Att bli censurerad eller inte är inget jag tänkt på medvetet, utan jag har väl klarat att få fram det jag vill säga utan dessa *-iga ord... Svårt va? :wink:

Regler är regler, rätt och slätt -- och antingen följer man dem, bryter dem, ändrar dem... eller så kanske man följer strömmen eller ger sig av (svårare än så kan det väl inte va?) 8)

Jag hoppas du skämtar?! Det kan väl inte vara så att det på nåt sätt skulle tillhöra regelveket i detta forum att man inte får skriva k.u.k. och f.i.t.t.a? Jag gjorde mig lustig över det, eftersom jag antog att det berodde på nåt annat än på reglerna i just det här forumet.

InläggPostat: sön dec 23, 2007 17:17
Varför inte; har du frågat? Men viktigare: Är det livsavgörande att man verkligen måste få skriva av sig dessa ord, verkligen få ut det ur systemet så man inte exploderar ett blodkärl i hjärnan för att man känner sig så frustrerande förtryckt...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 23, 2007 17:24
Ja, jag slängde ju ur mig frågan alldeles nyss. Jag känner mig inte alls förtryckt, däremot så känns det rätt fånigt med censur av de de vanligaste könsorden på ett vuxenforum om väldigt barnförbjudna filmer. Det är ju inte ens fula ord. Det är ju de orden som oftast används av folk.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
75 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori