Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Påhopp och andra former av regelbrott.

InläggPostat: ons jul 26, 2006 22:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Ok, jag hade hoppats på att inte behöva skriva ett sådant här inlägg, men tydligen så är det dags nu när vi närmar oss 160 000 inlägg.

Det har inkommit klagomål från flera håll den senaste tiden att folk inte verkar veta vett när det gäller hur man ska bete sig på forumet. Även om man själv tycker man skojar eller inte riktigt menar det man skriver så tar folk tydligt väldigt illa upp.

Detta måste givetvis sluta. Det har även ramlat in kommenterar ang. bilder som ramlar in på forumet. Alla vet att man inte bara kan ta en bild från en site och posta in här utan att i alla fall ge någon form av käll-länk.

Vi klarar oss utan påhopp, politiskt mumbojumbo, stjälande av bilder, och annat onödigt.

Samtidigt som jag skriver detta är det även tydligt att det krävs mer moderatorer, då många som jag bara kan titta in här då och då (just nu på semester i usa tex..). Så känner ni manade att agera moderator här. Skicka gärna ett mail till mig med lite text om varför just "du" ska vara lämpad.

Nog skrivet. Kärlek :)

InläggPostat: tor jul 27, 2006 08:01 Svara med citat
Försök hitta någon som är så neutral som möjligt och som inte blir inblandad i tjafs. Jag passar t ex inte. Inte heller Bazzoni, NIN, BeyondTheDarkness, Final_Cut och några till (inget ont om dom, men vi är alla för debattsugna). Behövs någon som inte tar illa upp, inte hoppar på någon annan eller är allt för besserwissig.

Lizzardking har skött sig bra, det vore ett val enligt mig.

InläggPostat: tor jul 27, 2006 08:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Lizzardking och Hellbender är ju två herrar som bara har tillfört positiva saker på detta forumet och inte varit involverade i några gräl så vitt jag vet! Båda två hänger ju här relativt ofta, kan mycket om film och skulle enligt mig passa alldeles utmärkt som moderatorer!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 08:24 Svara med citat
smulan skrev:
Lizzardking och Hellbender är ju två herrar som bara har tillfört positiva saker på detta forumet och inte varit involverade i några gräl så vitt jag vet! Båda två hänger ju här relativt ofta, kan mycket om film och skulle enligt mig passa alldeles utmärkt som moderatorer!

Jepp, håller med till fullo! Hoppas då dessa herrar ställer upp! :)

InläggPostat: tor jul 27, 2006 09:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag skriver under både på Lizzardking (som är en hyvens karl) och Hellbender (som gör ett mkt bra jobb på Filmsamling).

InläggPostat: tor jul 27, 2006 10:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
fredzilla skrev:
Försök hitta någon som är så neutral som möjligt och som inte blir inblandad i tjafs. Jag passar t ex inte. Inte heller Bazzoni, NIN, BeyondTheDarkness, Final_Cut och några till (inget ont om dom, men vi är alla för debattsugna). Behövs någon som inte tar illa upp, inte hoppar på någon annan eller är allt för besserwissig.

Lizzardking har skött sig bra, det vore ett val enligt mig.

Va? :shock: Vilket förtal! :lol:

men visst jag förstår din poäng Fred.

fast jag har faktiskt anmält intresse för tjänsten! :(

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 11:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Vet faktiskt inte vad jag ska svara på detta :oops: :lol:
Roligt som fan att få denna uppskattning :P
Kanske borde ge det en chans om nu Hebbe också är sugen på det :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 11:30 Svara med citat
lizzardking skrev:
Vet faktiskt inte vad jag ska svara på detta :oops: :lol:
Roligt som fan att få denna uppskattning :P
Kanske borde ge det en chans om nu Hebbe också är sugen på det :P

Jag stödjer dig! :)

Bazzoni: bra att du förstår min poäng där, så att vi är överens om nåt för en gångs skull ;)

Edit: iofs är väl NIN inte så farlig, det är nog bara jag och han som tjafsar då och då.

InläggPostat: tor jul 27, 2006 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Go for it, lizzard. :)

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 11:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Sagt och gjort!
Tackar för all uppmuntran och uppskattning av er alla!
Det värmer :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 12:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Jag tycker också att Hellbender vore bra om han känner för det. Han sköter sin roll utmärkt på Filmforum. 8)

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 13:50 Svara med citat
Jag tror vi alla skulle känna oss väldigt trygga med Lizzard och Hellie som mini-bossar 8)

InläggPostat: tor jul 27, 2006 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Håller med föregående talare! :)

InläggPostat: tor jul 27, 2006 14:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Jag instämmer på det som sagts tidigare i tråden :).

InläggPostat: tor jul 27, 2006 23:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Har jag bidragit till att du känt dig manad att behöva skriva detta inlägg? Behöver inte säga några namn eller nåt, jag bara undrar... isåfall får jag skärpa mig :oops:

Senast redigerad av Spietato fre jul 28, 2006 11:44, redigerad totalt 1 gång.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 28, 2006 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Skulle vilja tillägga fler potentiella styrmän, typ Hedulven, Mamoulian, Geten, Gäfvert osv... Verkar vara rätt förnuftiga medborgare.

InläggPostat: fre jul 28, 2006 12:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Inte illa.. fast Gäfvert har väl inte varit online på länge länge?

InläggPostat: fre jul 28, 2006 12:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Tackar, persson. Du verkar förnuftig själv och torde väl kunna vara en lämplig kandidat med.

Jag känner mig dock tveksam till om det är min "grej" (lite svårt för att tillrättavisa och styra upp saker och ting :wink:). Ska ta en funderare dock.

Geten verkar passande, som sagt.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 28, 2006 13:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Jag är nog här för sällan, och dessutom helt ansvarslös :wink: .

Men Lizzardking, Hellbender (om han vill åtaga sig ett till forum), Geten, Mamoulian och Hedulven är mina kandidater. Det var nog ett tag sen Gäfvert var här, det är sant...

Det kanske vore skoj att i sann demokratisk anda rösta fram ett antal nya moderatorer, bland de som har anmält sitt intresse. Då får vi ju de chefer vi vill ha och stämningen fortsätter vara på topp.

InläggPostat: fre jul 28, 2006 16:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
Alla nämnda skulle funka för mig mig. Skulle även vilja se intresse från typ the price fighter inferno och haiylund.

InläggPostat: fre jul 28, 2006 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Tackar för det! :)

InläggPostat: fre jul 28, 2006 17:05 Svara med citat
OndSaft skrev:
Alla nämnda skulle funka för mig mig. Skulle även vilja se intresse från typ the price fighter inferno och haiylund.

ja. Haiylund är soft. det skulle funka det med. 8)

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 28, 2006 22:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
OndSaft skrev:

Skulle jag funka? Jag kan vara seriös som fan. Fan att jag har gjort bort mig för mycket :lol:

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: fre jul 28, 2006 22:24 Svara med citat
8)

InläggPostat: fre jul 28, 2006 23:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
En viktig sak imo som en moderator bör tänka på när denne redigerar inlägg tar bort inlägg etc etc är att alltid skriva en anledning i det inlägget man redigerar.

De bör oxå möda med att ändra topicar som nybörjare skrivit
lite väl otydligt.

Lite småsaker man bör tänka på som moderator :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 3
70 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori