Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Påhopp och andra former av regelbrott.

InläggPostat: lör jul 29, 2006 10:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
BeyondTheDarkness skrev:
8)

Äh, jag ger upp :lol:

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: lör jul 29, 2006 20:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
AndiOne skrev:
En viktig sak imo som en moderator bör tänka på när denne redigerar inlägg tar bort inlägg etc etc är att alltid skriva en anledning i det inlägget man redigerar.

De bör oxå möda med att ändra topicar som nybörjare skrivit
lite väl otydligt.

Lite småsaker man bör tänka på som moderator :)

Hehe. Jorå. Själv är jag mest för lat. Ska bli välkommet med lite hjälp :)

InläggPostat: sön jul 30, 2006 08:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
david skrev:
Ok, jag hade hoppats på att inte behöva skriva ett sådant här inlägg, men tydligen så är det dags nu när vi närmar oss 160 000 inlägg.

Det har inkommit klagomål från flera håll den senaste tiden att folk inte verkar veta vett när det gäller hur man ska bete sig på forumet. Även om man själv tycker man skojar eller inte riktigt menar det man skriver så tar folk tydligt väldigt illa upp.

Detta måste givetvis sluta. Det har även ramlat in kommenterar ang. bilder som ramlar in på forumet. Alla vet att man inte bara kan ta en bild från en site och posta in här utan att i alla fall ge någon form av käll-länk.

Vi klarar oss utan påhopp, politiskt mumbojumbo, stjälande av bilder, och annat onödigt.

Ja, det höll ju i ett par timmar:
viewtopic.php?t=3248&start=25

Offline Profil
InläggPostat: sön jul 30, 2006 11:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
Sorry att jag frispel på Fredzilla, men han har hållit på sådär rätt länge nu. Han drygar sig och kallar folk för idioter till höger och vänster. Nu ska forumets största offer tydligen "ta semester eftersom han inte orkar mer" och helt ärligt så tycker jag bara att det ska bli skönt. Annars hade det fan i mig varit läge för att stänga av honom. Folk är så jävla toleranta mot Freds påhopp och tycker så synd om honom när han får smaka på sin egen medicin. Visst är han en av forumets största profiler, men det ursäktar fan inte hans beteende. Man ska inte behöva bli påhoppad och bli kallad idiot bara för att man skrivit ett inlägg om en film.

Senast redigerad av Grisen sön jul 30, 2006 14:02, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: sön jul 30, 2006 13:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Ja, det där var en rätt grov överreaktion från Fred :shock: . Hoppas att han var full och trött, men det är väl ingen ursäkt egentligen.

InläggPostat: sön jul 30, 2006 14:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån maj 31, 2004 20:14Inlägg: 1248
persson skrev:
Ja, det där var en rätt grov överreaktion från Fred :shock: . Hoppas att han var full och trött, men det är väl ingen ursäkt egentligen.

Men det var ju inte ens en reaktion. Det var ett helt oprovocerat påhopp.

InläggPostat: sön jul 30, 2006 14:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
Han reagerade på att du skrev
Citera:
Det är ju inte så att en italiensk thriller per automatik blir en giallo

och kallade dig både det ena och det andra. Det ser jag som en överreaktion, men det är oviktigt vad det kallas, det var jävligt onödigt.

InläggPostat: sön jul 30, 2006 14:42 Svara med citat
Att gå till personangrepp pga vad man skriver om en film är inte vad jag skulle kalla en normal reaktion i varje fall. I mitt första svar så var jag jävligt otrevlig tillbaks, men jag mildrade det något eftersom jag inser att Fredzilla har jävligt stora problem med sig själv och sitt liv. Det är dock ingen ursäkt för hans angrepp. Att han dessutom slängde in lite skryt om sig själv gör det hela bara än mer sorgligt och patetiskt.

InläggPostat: mån jul 31, 2006 21:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Hur blev det med moderatorer? Fick vi några nya? :)

InläggPostat: mån jul 31, 2006 23:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
Grisen skrev:
persson skrev:

Men det var ju inte ens en reaktion. Det var ett helt oprovocerat påhopp.

Tyvärr är hans "sort" av folk lite överkänsliga. Ni som känner till Fred vet vad jag menar.
PS:fast det finns gott om folk här på forumet jag skulle också kalla idioter, egoskallar och andra fula ord. :evil:

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 01, 2006 14:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Vadfalls?! :shock: ska inte jag få nån uppmärksamhet, otacksamma jävlar?! :lol: :wink: hehe skämt åsido vill jag inte favorisera nån men lizzard är en skittrevlig kille som absolut platsar som moderator! :D

BTW skulle väldigt gärna vilja göra affärer med dig nån gång kompis :D

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 01, 2006 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Stor orange kanin skrev:
Vadfalls?! :shock: ska inte jag få nån uppmärksamhet, otacksamma jävlar?! :lol: :wink: hehe skämt åsido vill jag inte favorisera nån men lizzard är en skittrevlig kille som absolut platsar som moderator! :D

:oops:

Bara att höra av dig, kompis :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 07, 2006 11:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån jan 03, 2005 06:10Inlägg: 1512Ort: Göteborg
Stor orange kanin skrev:

Har ej snackat med ödlan särskilt mycket men han verkar säkert vara en schysst snubbe.

Mina filmer: http://www.dvdforum.nu/?act=uhp&userhp=26061&type=tra
Mina skivor: http://skivsamling.nu/show.pl?id=31497
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 00:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Om inte detta är gjort, kanske en omröstningstråd eller poll kan vara en ide??

Jag har själv inte vart online på forumet på väldigt länge så det verkar som det skett en del under sommaren..

/Ullis

InläggPostat: tis aug 08, 2006 07:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Tackar för förtroendet. Eftersom jag är moderator även på filmsamling så ser jag inga större problem med att vara det på detta forum också.
Så anses jag lämplig så kan jag visst ställa upp.
Jag tycker som flera tidigare redan nämnt att även vapenbroder Lizzardking vore lämplig som moderator. Två nya moderatorer borde underlätta en del.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 07:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
lizzardking skrev:
Kanske borde ge det en chans om nu Hebbe också är sugen på det :P

Jag tycker absolut du ska ge det en chans Lizzy! Bättre val finns inte, och självklart ställer även jag upp om så önskas.

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Då verkar det ju inte vara några problem! Bara att få det gjort!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 11:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Håller med! Tycker både hellbender och lizzardking verkar vara vettiga val! Även inglorius bastard tycker jag verkar vara ett vettigt alternativ.
Ser dock gärna att de nya moderatorerna vågar säga till på skarpen (ev med avstängning som följd) mot vissa individers idiotiska och högst provocerande åsikter!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 11:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10657Ort: Vettet!!!
Tack för förtroendet Evil Gus. Men jag anser nog att vi får två mkt bra moderatorer om Lizzardking och Hellbender tillträder, så mina tjänster vore överflödiga. Jag är rätt så nöjd med att "bara" skriva och läsa som läget är just nu! :wink:

InläggPostat: tis aug 08, 2006 11:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Ok! Då lägger jag min röst på hellbender och lizzardking!

Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 12:21 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Evil Gus skrev:
Ok! Då lägger jag min röst på hellbender och lizzardking!
Jag med!

InläggPostat: tis aug 08, 2006 13:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Hellbender skrev:
lizzardking skrev:

Jag tycker absolut du ska ge det en chans Lizzy! Bättre val finns inte, och självklart ställer även jag upp om så önskas.

Ja, för fasiken!
Det kör vi på :P

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis aug 08, 2006 13:09 Svara med citat
lizzardking skrev:
Hellbender skrev:
lizzardking skrev:

Ja, för fasiken!
Det kör vi på :P

Once and for all brothers :D

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 13, 2006 21:19 Svara med citat
Ondsaft och david:
När ni väljer moderatorer, kan ni då tänka på att välja personer som jobbar för att se till att folket på sidan diskuterar DET AKTUELLA ÄMNET I TRÅDEN och att personer som enbart spammar hela tiden hålls i tyglarna (blir jäkligt tröttsamt i längden när en del (nämner inga namn) enbart spammar och aldrig på riktigt deltar i diskussionerna!

Offline Profil
InläggPostat: sön aug 13, 2006 21:43 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Evil Gus skrev:
Ondsaft och david:
När ni väljer moderatorer, kan ni då tänka på att välja personer som jobbar för att se till att folket på sidan diskuterar DET AKTUELLA ÄMNET I TRÅDEN och att personer som enbart spammar hela tiden hålls i tyglarna (blir jäkligt tröttsamt i längden när en del (nämner inga namn) enbart spammar och aldrig på riktigt deltar i diskussionerna!

Lasse Kronér är polisanmäld för misshandel.
Efterfesten på hotellet spårade ur totalt.
- Kronér slog mig på halsen och tog stryptag. Det gör fortfarande ont när jag sväljer, säger barchefen Stefan Johansson, 27.

:shock:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 3
70 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori