Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Anledning till varje regel?

InläggPostat: tor aug 10, 2006 12:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Jag vet vilka regler det är här, men kan någon moderator skriva en anledning till exakt alla dessa regler:

1. Inga personangrepp

2. Ingen politik, religion eller osmaklig sexplotation.
Blir bara en massa osämja. Drog-relaterade länkar och diskussioner plockas bort. Porr, real gore/snuff och liknande (ink. diverse mondo eller sexploitation) accepteras inte heller. Inga avatars med politiska & religösa symboler. Bandloggor är okej.

3. Inget prat om kopiering, hemladdning, rippning
Finns andra forum där sådant kan diskuteras. Eller ta det privat genom e-mail eller liknande.

4. Ingen spamming

5. Avatars
Använd avatars om ni vill, men inga bilder större än en smiley ska finnas i signaturen. Inga avatars som är större än 80 x 80 pixels eller 6kb. Undvik även att använda animerade avatars, om ni måste, se till att de inte loopar. Se även regel 2. Tänk också på att det finns massor med avatars redan att hämta från Avatargalleriet på sidan.

6. Använd sökfunktionen
Glöm inte att använda sökfunktionen! Många av filmerna har redan tagits upp, och då är det onödigt att börja nya trådar. Fortsätt på de gamla istället!

7. Bilder
Vill man posta en bild med sitt inlägg så ska man se till att bilden inte är för stor. Inga bilder ska vara bredare än 550pixlarx. Är de bredare, så är det bättre man skapar en länk till bilden.

8. Långa addresser
Vill man posta en URL/hemsideaddress så kan man använda sig av verktygen på shorl.com eller tinyurl.com, annars kan det lätt bli att man har världens längsta addresser i inläggen, och det ser mindre snyggt ut.

9. Inga pirat-annoser
Vill ni kränga piratfilm. Gör det på någon annan site

InläggPostat: tor aug 10, 2006 12:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
vaultkeeper skrev:
Jag vet vilka regler det är här, men kan någon moderator skriva en anledning till exakt alla dessa regler:

1. Inga personangrepp

Blir bara en massa osämja. Drog-relaterade länkar och diskussioner plockas bort. Porr, real gore/snuff och liknande (ink. diverse mondo eller sexploitation) accepteras inte heller. Inga avatars med politiska & religösa symboler. Bandloggor är okej.

Finns andra forum där sådant kan diskuteras. Eller ta det privat genom e-mail eller liknande.

4. Ingen spamming

5. Avatars
Använd avatars om ni vill, men inga bilder större än en smiley ska finnas i signaturen. Inga avatars som är större än 80 x 80 pixels eller 6kb. Undvik även att använda animerade avatars, om ni måste, se till att de inte loopar. Se även regel 2. Tänk också på att det finns massor med avatars redan att hämta från Avatargalleriet på sidan.

6. Använd sökfunktionen
Glöm inte att använda sökfunktionen! Många av filmerna har redan tagits upp, och då är det onödigt att börja nya trådar. Fortsätt på de gamla istället!

7. Bilder
Vill man posta en bild med sitt inlägg så ska man se till att bilden inte är för stor. Inga bilder ska vara bredare än 550pixlarx. Är de bredare, så är det bättre man skapar en länk till bilden.

8. Långa addresser
Vill man posta en URL/hemsideaddress så kan man använda sig av verktygen på shorl.com eller tinyurl.com, annars kan det lätt bli att man har världens längsta addresser i inläggen, och det ser mindre snyggt ut.

9. Inga pirat-annoser

Varför? Jag ycker nog att dom inte kräver någon särskild förklaring.

InläggPostat: tor aug 10, 2006 13:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Står ju dessutom en motivering i nästan varje regel?

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 10, 2006 13:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
vaultkeeper skrev:

1. Inga personangrepp

4. Ingen spamming

5. Avatars

6. Använd sökfunktionen

7. Bilder

8. Långa addresser

9. Inga pirat-annoser

Din lilla spammare :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 10, 2006 13:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 21, 2004 17:31Inlägg: 1318Ort: Last House On The Left i Sundsvall
ja dom behöver väll ingen förklaring? :?

http://swedish-psycho.dvdaf.com/
Offline Profil
InläggPostat: tor aug 10, 2006 15:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Har man sunt förnuft så förstår man dom där reglerna utan någon som helst förklaring :P.

InläggPostat: tor aug 10, 2006 15:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Fiskarn skrev:
Har man sunt förnuft så förstår man dom där reglerna utan någon som helst förklaring :P.

:lol:

InläggPostat: tor aug 10, 2006 15:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
vaultkeeper skrev:

Nej, därför att

1 -
Fiskarn skrev:

2 - Jag har ingen lust.

3 - Det finns ingen poäng med det. Dessa är reglerna och de är inte öppna för diskussion. Detta forum är ingen demokrati.

InläggPostat: tor aug 10, 2006 17:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Aaahh, dessa ungdomar som ska ifrågasätta allting! :D

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: fre aug 11, 2006 01:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildShinjuku DrifterShinjuku DrifterBlev medlem: sön okt 26, 2003 11:00Inlägg: 11168Ort: Neo-Shinjuku
mamoulian skrev:
Aaahh, dessa ungdomar som ska ifrågasätta allting! :D

jepp, det e ju deras livstill! :)

"Given the choice of Hollywood or poking steel pins in my eyes, I'd prefer steel pins." - Mike Leigh
Offline Profil
InläggPostat: lör aug 12, 2006 11:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån okt 25, 2004 14:35Inlägg: 343Ort: Republiken
De flesta regler är ju självklara (personangrepp, spam, sökfunktion osv.). Det finns väl nån som jag gärna skulle diskutera närmare, men det är ingen big deal. Jag accepterar reglerna fastställda av "diktaturens kreatur" :wink: .

InläggPostat: mån aug 14, 2006 11:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
vaultkeeper skrev:

Detta är väl den regeln som är lite flummig med tanke på att en hel del intressanta filmer ÄR mer lr mindre porr. Även mondo bör kunna snackas om, och det gör det, så jag förstår inte riktigt hur denna regel är utformad.

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 18:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Tycker att de borde vara varning på att quote`a ett inlägg om man är först att svara på det. Dvs att quote`a det inlägget som är senast skrivet.

:)

InläggPostat: mån aug 14, 2006 18:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
AndiOne skrev:
Tycker att de borde vara varning på att quote`a ett inlägg om man är först att svara på det. Dvs att quote`a det inlägget som är senast skrivet.

Varför? :lol:

InläggPostat: mån aug 14, 2006 18:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
AndiOne skrev:

Ärligt talat vad är det för larv?

InläggPostat: mån aug 14, 2006 18:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
För att de endå är uppenbart att man svarar på inlägget som är ovanför?

Visst kanske inte så jobbigt när är en quote som du gjorde nu.
Men t ex andra inlägget i den här tråden är ju helt onödigt att qoute`a första inlägget. Blir ju så jävla mkt onödigt plats på sidan. Värsta exemplena är när någon lagt in typ 7 bilder i en post o den som skriver direkt efter quoetar alla jävla bilderna så man får scrolla i 5min för att läsa 2 meningar text.

InläggPostat: mån aug 14, 2006 18:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis aug 08, 2006 17:35Inlägg: 368Ort: Stockholm
AndiOne skrev:

Men t ex andra inlägget i den här tråden är ju helt onödigt att qoute`a första inlägget. Blir ju så jävla mkt onödigt plats på sidan. Värsta exemplena är när någon lagt in typ 7 bilder i en post o den som skriver direkt efter quoetar alla jävla bilderna så man får scrolla i 5min för att läsa 2 meningar text.

Det är ju sant men då kan du säga som så att när man quotat ngt med massa bilder i så kan man ta bort bilderns "[img]" del så slipper bliderna komma med igen. Tycker jag inte är för mycket begärt.

InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:03 Svara med citat
Ja absolut, men ärligt talat VARFÖR måste du quote`a något som skrevs precis innan då?

Om tex Kalle skriver

Igår såg ja New York ripper. Väldigt bra film.

Måste då Knatte quote`a kalles inlägg för att du ska förstå va knatte menar om han bara skriver direkt efter , utan att Quote`a:

Ja det är en ruskigt bra film, en Fulci`s bästa filmer.

InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:09 Svara med citat
Citera:
Jag tycker rutan som citaten hamnar i är så snygg!

InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Andione:
Håller med dig! Tyvärr verkar en del här på forumet "lite" oseriösa och spammar (och ska alltid quote det de svarar på). Sällan de har något intressant att skriva om själva!Som du sett i tråden!

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
AndiOne skrev:

Jag reagerade mest på ditt förslag att man ska varnas för en sådan, i mitt tycke, petitess...
Men visst att det är onödigt kan jag hålla med om, förtjänar dock inte en varning, jag menar ska man bannas då om det upprepas?

InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Det bannas på tok för lite :wink:

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:58 Svara med citat
Ja, verkligen! Iaf tas för få användare bort. Titta på "Medlemslistan", det finns cirka 870medlemmar, varav 180 skrivit något och 100 kanske är aktiva.

InläggPostat: mån aug 14, 2006 19:59 Svara med citat
Nej altså givetvis tycker ja inte man ska bli varnad för det.
Skrev de mest för att folk skulle få upp ögonen :)

Men ja tycker dock att de tillhör forumetik o att man ska tänka på det :)

InläggPostat: mån aug 14, 2006 20:18 Svara med citat
Det håller jag med om! :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 2
31 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori