Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Hur lägger man upp bilder i sitt meddelande

InläggPostat: lör nov 04, 2006 11:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Hej!
Försöker lära mig att lägga upp bilder från mitt skrivbord (som jag kan använda i diverse trådar på forumet) som jag tagit med min digitalkamera.
Hur gör jag? Har tidigare försökt lägga upp en egen avatar men det gick inte så jag försöker nu iallafall lära mig att lägga upp bilder.
Tacksam för svar!

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 11:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Alltså, när det gäller egna bilder så brukar jag använda mig av photobucket.com eller imageshack för att sedan klistra in rätt url till forumet...

Vad gäller avataren så får du ju fixa 80x80 pixels och max 6 kB ... Du får gå in på din profil och sedan leta upp din färdigproportionerade bild från datorn...

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 11:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Ska du lägga upp en bild så gå tex. in på http://www.imageshack.us/, lägg upp bilden där. Sen tar du ditt meddelande, skriver eller vad nu det är som du ska göra, klickar på IMG, den näst sista tlll höger där du skriver ditt meddelande, och klistrar in länken du får från imageshack när dem har laddat upp din bild och sen är det bara att lägga in den efter IMG och efter du lagt i den så tryck på IMG igen så ska det vara där. Kör en förhandsgranskning så ser du om det funkar

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 12:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Ett alternativ till att skriva "taggen" innan dvs imgwww.bilden.nu/img
Är att bara markera texten med länken o sedan trycka på IMG.
Detta fungerar utmärkt med alla kommandon man vill använda.

InläggPostat: lör nov 04, 2006 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jun 08, 2006 10:41Inlägg: 3057Ort: Göteborg
Hej!
Har lagt upp bilden på imageshack och följer sen era råd (img sen klistrar in länken (finns flera) o sen img. Det som händer när jag förhandsgranskar är antingen att bilden blir ruskigt stor eller att det bara står en massa siffror o bokstäver! Hur får jag ner bildstorleken?

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Det är det som gör att jag oftast tar photobucket.com -- en bild, en storlek -- punkt! :wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 13:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Prova att sänka den innan du lägger upp den i något program, jag sänker mina själv i ACDSee. Helst sådana som jag har tagit själv, de är ofta ruggigt stora.
Annars får allt mamoulianbaby lätta på sina hemligheter angående photobuckét :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:04 Svara med citat
Ok! Ska testa det!

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Använd resize när du slänger upp den i imagehack annars:
640x480 för messageboards blir kalas.
Det är den här bilden resizad med :)

Bild

InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:07 Svara med citat
:lol: -- Ja, just det... Måste komma på det själv :wink:

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:31 Svara med citat
Mamoulian, Lizzardking, Andione:
Ett stort tack för hjälpen :D .
Nu kan även jag börja lägga upp lite bilder (blir nog ett par i helgen gissar jag). Nu ska jag fixa avatar oxå!
Som sagt, tack så mycket!

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:32 Svara med citat
Härligt :D

InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:47 Svara med citat
Föresten, på mina bilder står det img före o efter bilden. Ska det vara så eller går de o ta bort?

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:50 Svara med citat
När du kopierar din URL får du automatiskt [img]...[/img] med dig, så då behöver du inte trycka upp ytterligare IMG på forumet...

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 14:53 Svara med citat
Tack så mycket!

Offline Profil
InläggPostat: mån dec 04, 2006 14:09 Svara med citat
Nu har jag själv gått över helt till att lägga upp bilder på imageshack så att de blir mindre thumbnails... Känner faktiskt att det är bättre när man själv ibland får en sämre uppkoppling... Tänkte om fler kunde lägga sina bilder likadant så tar det inte så lång tid för sidan att ladda ner...

The Collection
Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
16 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori