Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Regler, Nyheter och Feedback  ~  Recension kategori (forum del)

InläggPostat: tor nov 09, 2006 23:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
Det är inget fel på "senaste sedda filmen" tråden men det kanske finns fler än jag som tycker det är intressant att se flera recensioner av en film.
Man kan använda sök funktionen nu, problemet är att man får med alla quotes ala "ja den e skit bra !!!" osv..vilket inte är så intressant.
Ett enkelt sätt vore att skapa en egen kategori här på forumet där varje film får en egen tråd där alla tillhörande recensioner plitas ner.
Man kan lägga till omröstning ala 1-5, 1-10 om det känns intressant för att få ett medel betyg.
En sån kategori kräver ju en viss disciplin,dvs inget spam, utan bara recensioner, men jag tror det skulle funka fin fint.

va tror ni ?

InläggPostat: fre nov 10, 2006 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Ja varför inte :)

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 10, 2006 08:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Låter som ett intressant förslag, blir kanske mer fokus på själva filmen då. :)

InläggPostat: fre nov 10, 2006 10:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Låter som en mycket bra idé, dock tycker att man ska få komma med kommentarer om andras recensioner. Eller kanske inte för då blir det bara massa tjafs, det kan man hålla i den berörda filmens vanliga tråd. Jag tycker iallafall detta är en bra idé!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 10, 2006 10:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Jag har för mig att detta har varit på tapeten förr... Men det är en väldigt bra idé!

InläggPostat: fre nov 10, 2006 16:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: ons jan 28, 2004 15:40Inlägg: 1179Ort: Stockholm
Vi har ju länge försökt ha specefika filmtrådar, men många väljer ibland att skapa sidtrådar och dylikt. Bättre att varje film har sin "tråd". Enklare att hitta all info om just den filmen där.

Alla åsikter är bra, så kan vi försöka fixa något bra!

InläggPostat: fre nov 10, 2006 17:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
Poängen med en recension kategori skulle vara att den fungerar som ett boll plank mot resten av forumet.

som exempel tar vi en nystartad tråd i cult, indie... om Fransk exploitation, där hoppar gwendoline upp, man gör en sökning i recension kategorin och "hittar en tråd" hehe..med säg kanske 2-3 recensioner, och man får sig en bild av filmen.

Recensionerna behöver inte vara noveller,en redogörelse vad filmen handlar om och vad man tyckte om det hela räcker ju gott och väl, sen om man vill skriva en rejäl en, sure thing.
Omröstning är väl mest en kul grej man kan lägga till.

Tycker att trådarna enbart ska innehålla recensioner, inga kommentarer osv..om man vill kommentera någons recension får man göra det i sin egen :)

my two cents ;)

InläggPostat: lör nov 11, 2006 10:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
Jag är skeptisk, tror det vore bättre att se till att råda bot med tramset och de korta inläggen i on topic i stället för att skapa en recensionsdel. En recensionsdel tror jag skulle medföra ännu mer innehållslösa inlägg i övriga on topic och senast sedda-tråden skulle bli ännu mindre intressant. Dessutom skulle det antagligen bara vara ett fåtal som tog sig tid att skriva recensioner så mångfalden skulle bli lidande också. Mer uppstyrt för alla i de forumdelar som redan finns, hellre än nya forumdelar för bara ett fåtal personer är mina 2c.

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 11, 2006 11:36 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Håller med Bazze där faktiskt ... Varför kan inte den som vill skriva sina recensioner göra det där de brukar och de som bara vill skriva ett lagom omdöme göra det? Ofta vill man ju få en bild av filmen, men för egen del tycker jag ofta en recension kan förleda eller rent av fördärva intrycket av en film. Det är olika vad man föredrar. Ett lite personligt omdöme på en fyra, fem rader ska väl kunna räcka om man inte vill recensera? Är det inte en riktigt svår film känner ju många redan till handlingen och kanske även budskapet, eller så kan man ju ta reda på det ändå på annat håll. Nej, ingen separat recensionstråd!

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 11, 2006 20:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag håller med mamoulianbaby här.
Det är bra som det är, alla skriver vi olika och det enda smolket i denna bägaren blir ju när det oreras nästan på en helsida om Suspiria är bra eller ej. Och allt detta bara för en inte gillade den, tar man det i den tråden som innehåller Supiria så slipper man det problemet och nu var detta med Suspiria bara ett exempel så alla ni som var inblandade där behöver inte ta vid er :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 11, 2006 20:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Nu blev jag faktiskt ledsen... :cry:
:wink:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
11 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori