Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Vad skulle du kategorisera dig som?

InläggPostat: lör jan 10, 2009 21:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
hehehe okej okej
men det är en bred genre...

Slipknot existerade väl innan "nu-metal" begreppet togs i bruk
Limp Bizket är väl radiovänligare än 3 Doors Down, i alla fall så
tycker jag att de är minst lika mesiga som band som Nickelback,
3DD o Lifehouse.
KoRn gillar jag men tog ej med dem.
Adema jo visst...

Om inte Staind är nu-metal vad är då nu-metal ? :o
de är väl "mjäkig" nu-metal personifierad ?

Queens... är vad ? Stoner-rock ? haha vilka mer ingår i den
kategorien i så fall ?

System är kanske inte nu-metal där kan vi vara överens men
bra som _____ är de i alla fall :)

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: lör jan 10, 2009 21:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Jag tror det finns en mängd olika varianet av vad som är nu-metal och vilka band som klassas som det... Kolla t.ex. in detta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nu-metal :lol: :lol: :lol:

Limp Bizkit är la inte radiovänligare än 3 doors down?????? LP´s första platta är ju underbart hård om du jämför med 3 doors down...

Glöm det där med Queens of the stoneage som stoner, tänkte jäkligt galet där...blandade av nån väldigt märklig anledning ihop dem med Kyuss... :oops: ...sorry!

Men egentligen är denna grej onödig, du HAR ju bra musiksmak så varför tjafsa??? :D

InläggPostat: lör jan 10, 2009 22:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Precis är som att säga att man gillar "Pop", hur ska det definieras ;)

Eftersom jag inte gillar Limp Bizket så kanske jag var lite fel ute där...
Tycker dock att de (lilla) jag hört är mjukt eller i alla fall inte blytungt.

Äh vi tjafsar väl inte, vi för enbart en (o)givande dialog :D
Forum är ju till för att diskutera fram & tillbaka o det är ju
det vi gör.

Bäst just nu i alla fall Three Days Grace, sen vad de spelar i för
genre behöver vi inte gå in på ;)

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: lör jan 10, 2009 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: lör maj 31, 2008 06:54Inlägg: 1692Ort: Göteborg
Hade inte hört Three Days Grace förut, kollat upp dem nu och de var la så där...skönt gitarrplock i i hate everything about you dock...

Kolla upp Limp Bizkit´s första platta, three dollar bill y´all, den är riktigt bra, sen blev de softare det kan jag lugnt hålla med om...

InläggPostat: lör jan 10, 2009 23:03 Svara med citat
Första plattan är grym rakt igenom. Speciellt som du sa "I Hate" (Everything About You) & "Home".

Andra plattan är mycket bra men vissa låtar är lite softare.
Dock håller texterna samma mått :) "Animal I Have Become"
mest känd från det albumet.

Okej får ta o checka Limp Bizkits första platta nån gång

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: ons jan 14, 2009 08:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån nov 19, 2007 00:58Inlägg: 153Ort: Kina
ichi skrev:
Hip-Hop, gansta rap, Hårdrock, Metal .....jag lyssnar på allt möjligt, DOCK EJ dansband, synth, disco och band som The Hives

Håller med här :)

Offline Profil
InläggPostat: tor jan 15, 2009 07:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSite AdminSite AdminBlev medlem: fre mar 26, 2004 11:56Inlägg: 1155
kill187 skrev:

Glöm det där med Queens of the stoneage som stoner, tänkte jäkligt galet där...blandade av nån väldigt märklig anledning ihop dem med Kyuss... :oops: ...sorry!

Det var väl inget märkligt. Queens of the Stoneage föddes ju ur askan av Kyuss.

Själv år jag svårkategoriserad. Jag har varit hårdrockare och synthare, men nu lyssnar jag även på hiphop (av det mer intelligenta slaget), post-rock, folkmusik, you name it...

InläggPostat: tor jan 15, 2009 08:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Även om jag inte är nån skatepunkare så är det den musiken som gäller 8)

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 15, 2009 15:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Skatepunk 2009? Vad lyssnar man då på för band, eller kör du alla de goda banden från 90-talets glansdagar? :D

InläggPostat: tor jan 15, 2009 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag kör hårt med Skumdum 8)

Blir även Millencolins första och enda bra plata Tiny Tunes också

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 02, 2009 14:50 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
Det är från och till asså. Ibland äre Grindcore som gäller, ibland äre lite synth, ibland äre lite Old School Black/Death... Skulle fan helst klassa mig som bäst helt enkelt. :D

InläggPostat: tis feb 03, 2009 13:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Kollade upp Skumdum efter Albans "tips". Hade alltid trott att det var ett "ploj" band. Döm min förvåning när det faktiskt var riktigt bra.
Alltid kul när man hittar nya band. Tackar Alban!

InläggPostat: tor jul 23, 2009 15:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Anhängare av Satanic metal. Dock ej svartmetallare. Gillar inget black metal-band, direkt. Det är för tunt o tramsigt. Deicide däremot är brutalt, skoningslöst o helvetets ständiga husorkester. Mercyful Fate o King Diamond är oxå bra.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 23, 2009 17:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 19:08, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 24, 2009 12:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Maiden är skitbra! Det är alltid gångbart. \m/

Offline Profil
InläggPostat: fre jul 24, 2009 12:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: ons jun 09, 2004 16:39Inlägg: 273Ort: Göteborg
Metal-skalle sedan barnsben. Växte upp med Black Sabbath, Deep Purple, Rainbow & hela det kalaset. Med det upptäcktes Maiden, AC DC, Metallica, Priest osv. Kommer ihåg hur jag satt framför TVn & spelade in låtar rakt in i min mini-stereo. Inte sällan kunde man sen höra hur morsan diskade i bakgrunden :mrgreen:

Senare fick jag upp intresset för artister som Springsteen & Dylan. Nu får de dela på tiden med metal-band av olika slag. Men om det kommer till en fight vinner hårdrocken :ymdevil:

Konserter går jag på så ofta jag kan. Nu senast AC DC på Ullevi, Deep Purple på Trägårn & i måndags var det Metallica i Copenhagen \m/

InläggPostat: mån jul 27, 2009 20:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Jävligt svårt att kategorisera sig när man lyssnar lika mycket på Skate- och Hardcorepunk som man lyssnar på Death Metal, Grindcore, Industrial samt Alternativ Rock och Post-Punk. :)

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 28, 2009 13:13 Svara med citat
Ja "allätare" låter så mesigt. Även om många säkert skulle kunna hamna i det facket. Då är det som sagt bättre att rapa upp alla stilar man lyssnar på \m/

min samling & önskelista

mina filmer för utbyte

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 28, 2009 13:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Är jag väldigt PK om jag säger att jag inte gillar att placera sej i ett fack?

InläggPostat: ons feb 17, 2021 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6917Ort: Stockholm Norra
Nån här inne som inte längre anser att han/hon faller inom en särskild musik-kategori?

Som jag säkert nämnde tidigare i tråden är jag väl (fortfarande) mest "metalhead" då det ändå är den musik jag lyssnat mest intensivt på under åren, varit på Sweden Rock etc

Men en del av mitt hjärta dunkar ändå för elektronisk musik (och har nog gjort så sedan högstadiet åtminstone) Tror att jag nämnde Kraftwerk lite här och där (stolt över att ha sett de live, innan Florian Schneider tyvärr lämnade jordelivet alldeles för tidigt) men tack vare "Tuben" så har jag bit för bit fastnat alltmer för typ Darkwave, EBM och liknande!

Mörkt och härligt drömskt (en härlig gotisk känsla kanske man kan säga) är det jag främst kommer att tänka på när jag hör sån musik

Vi kanske kan säga 75-80% hårdrockare \m/ & 20-25% elektroniskt ungefär 8)

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!
Joe Pilato Day of the Dead
Youre all muscles and no brains are you boy?!
Bobby Rhodes Demons 2

FD: Allmän sabotör, Herr Lejon Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: ons feb 17, 2021 20:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2591
Jazzrock/fusion- o hårdrocksfantast främst.

Men, jag kan inte desto mindre
uppskatta väldigt många olika
typer av musik.

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 18, 2021 17:20 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6917Ort: Stockholm Norra
Jo det är som man säger, Gott o blandat :wink: 8)

Men jag gillar att du kallar det Jazzrock/fusion- o hårdrocksfantast :D Folk som blandar stilar ska absolut vara stolta över att de vägrar att stereotypiskt sättas i ett fack \m/ 8)

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil
InläggPostat: mån feb 22, 2021 13:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6970Ort: Haddonfield
100% allt elektroniskt. :ymparty:

Upptäckte Kraftwerk i tidiga tonåren och sedan va det kört. 8)

Sett dom 7-8 ggr LIVE och de är alltid sanslöst bra.

Men mycket film musik med, men de jag gillar är ju som oftast elektroniskt typ Vangelis, Tangerine Dream, Giorgio Moroder m.m.

Och ÄLSKAR så klart Goblin, de är väl progressiv rock men dom som har sett Goblin live vet ju att Claudio Simonetti lirar på 4-5 synthar som står ovanpå varandra. 8)

Och de har ju grymma synth partier i sina låtar. :ymparty:

InläggPostat: mån feb 22, 2021 18:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 2591
Progressiv musik är nå't jag alltid gillat.
Är även en gammal Mike Oldfield-fantast. 8)

- That he did.
- And then, for no reason, abandoned
everything. Slaughtered his mistress
and
- And there he was, researching suicide.
The times we have to live in. Taxi!
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 22, 2021 19:44 Svara med citat
Det är säkert jag som är lite fördomsfull men jag trodde du var mer åt metalhållet AR? Kanske är hästsvansen som jag fokuserade på helt (har ju sett några bilder på dig) :mrgreen:

Bobby Rhodes Demons 2

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
128 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: