Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Cadaverize!

InläggPostat: mån dec 06, 2010 18:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Bild

Japp, det är mitt "nya" band det (vi bildades sommaren 2009 men har legat lite lågt vilket vi i och för sig fortfarande gör). Vet inte hur många det är som lyssnar på metal här på forumet, men jag tänkte att det kanske är någon själ här inne som är intresserad.

Bandet består av 3/5 av mitt förra band, Torn Apart (http://www.myspace.com/umetornapart). Det är alltså jag, Petter Johansson, på bas, Cristoffer Långström på sång och gitarr och Alexander Wegebro på trummor. Vi spelar dödsmetall med lite blandade influenser, både svenska och amerikanska. För ungefär en och en halv månad sedan blev vår demo, Depictions of Gore färdig. Den finns för nedladdning från vår hemsida (under media-sektionen) och det går även att streama den direkt från vår myspace. Observera att hemsidan fortfarande är under uppbyggnad.

Vår logo gjordes av Cristoffer Horst (http://www.myspace.com/metalhorst)

Demon spelades in under sommaren i studio stallet under 5dgr. Sånginspelning, mixning och mastering sköttes i studio cadaver av Cristoffer. En liten studiovideo finns att kolla på vår myspace-sida (i videons finns ett par samples från ett par låtar, de är dock från en provmix och inte från det slutgiltiga resultatet). Det är den första video som jag klippt, så det är inget mästerverk. Tyvärr filmade vi inte så mycket under inspelningen som jag önskat (speciellt av basinspelningen då vi bara fick in ca 20-25sek och ingenting alls på sången då Cristoffer spelade in sången helt själv). Inget omslag finns till den och jag vet inte om vi kommer att fixa det då vi ser det som en gratisdemo som folk får ladda hur de vill och kommer alltså mest troligt inte tryckas.

För tillfället håller vi på att skriva material till nästa demo. Tre låtar är för tillfället klara och en fjärde är på gång. Även denna demo kommer att hamna på 5-6 låtar som det ser ut just nu. Om vi kommer trycka den demon har jag tyvärr ingen aning om.

http://www.corpse-devourment.com
http://www.myspace.com/corpsedev

Så, vad tycker ni är bra och vad är dåligt? (Ja, jag vet. Namnet är inte speciellt originellt, men vi har inte bara försökt slänga ihop två andra bands namn för att få fram vårat. Det var först efter att vi bestämt oss som vi upptäckte det :P)

Senast redigerad av dechristianize tor maj 12, 2011 22:36, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis dec 07, 2010 11:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
\m/ 8)

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: sön dec 19, 2010 20:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre feb 09, 2007 15:46Inlägg: 974Ort: Du vet den där gamla lådan med skräp du har på vinden? Kolla bakom den.
låter ju riktigt riktigt bra det här, köttigt värre! \m/ finfint med lite hederlig death metal från umeå!

InläggPostat: sön dec 19, 2010 20:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Tackar tackar :) Nu till veckan ska jag åka till Umeå för att fira jul och då blir det även att passa på att repa lite. Låt nr 4 till den kommande demon ska då repas in och om vi känner att vi har tid så blir det eventuellt även nr 5. Är grymt taggad på att dra in i studion för att spela in igen. 8)

InläggPostat: tor maj 12, 2011 22:36 Svara med citat
Nu har vi gått och bytt namn till Cadaverize av rätt så logiska skäl 8)

Bild

Nya hemsidan finns på www.cadaverize.com och så har vi en myspace på www.myspace.com/cadaverize. Myspace-sidan är dock fortfarande under uppbyggnad och jag kommer ta tag i det under nästa vecka. Anledningen är att jag har haft lite problem med mitt internet de senaste dagarna och myspace är såpass tungdriven, så det har inte varit speciellt roligt att ens försöka logga in :P

InläggPostat: mån sep 19, 2011 21:14 Svara med citat
Har glömt laddaren till min videokamera i Umeå så jag har inte haft möjlighet att klippa ihop någon studiovideo än. Det kommer så fort jag får tag på den. Har dock laddat upp en kort video på när Cristoffer lägger de två kvarvarande gitarrspåren på låten Carnal Domination.

Så om någon är intresserad, gå in på http://www.youtube.com/watch?v=qErX1duuP0M

InläggPostat: tis sep 20, 2011 19:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons aug 20, 2008 23:10Inlägg: 2052Ort: I Roslagens Famn
Bra drag i låtarna... men personligen så förstår jag mig inte på "sången" (låter mest i mina öron som när katten försöker låta farlig med sina avgrundsvrål :lol: Han kanske var deathmetalsångare i förra livet :wink: ) men själva musiken rockar :P \m/

min samling & önskelista

http://www.discshop.se/hem/astoon/

mina filmer för utbyte

http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?f=14&t=9783
Offline Profil
InläggPostat: tis sep 20, 2011 20:34 Svara med citat
Tackar tackar. Har inte pratat med Cristoffer på någon vecka men jag hoppas han börjar bli redo för att lägga sången snart. När det är klart så kommer jag nog lägga upp en liten teaser med klipp från de fem låtar vi spelat in. Kan bara säga att det kommer låta fett! \m/

InläggPostat: tis dec 13, 2011 03:31 Svara med citat
Det har tagit lång tid men jag fick höra den färdiga mixen för någon vecka sedan. Det låter verkligen grymt! Ska ta och klippa ihop en teaser under de kommande dagarna.

Sedan har jag också lagt upp en ny studiovideo. Ha dock i åtanke att jag inte är så haj på att klippa ;)

http://youtu.be/_PyFegnM7bw

InläggPostat: tis dec 13, 2011 11:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Säg till om du behöver skivomslag ;D

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2011 17:33 Svara med citat
Cristoffer, gitarristen/sångaren, ska redan ha kontaktat dig :)

InläggPostat: tis dec 13, 2011 17:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: sön maj 24, 2009 22:01Inlägg: 453
Det stämde nu när jag tänker efter. =)

Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2011 18:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Studiogrejen låter fet! Imponerad av att ni kan lira dom där grejerna, med klick dessutom! \m/

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis dec 13, 2011 20:40 Svara med citat
Pazzo: Tackar tackar. Vi har spelat in ett par gånger med vårt tidigare band utan metronom men vi har kommit fram till att det fungerar allra bäst att köra med. :)

Observera att vi dessutom repar ytterst lite tillsammans numera. Cristoffer och Alexander kommer dra igång repandet mer på allvar nu när båda bor i Umeå (Cristoffer bodde en bit utanför tidigare) och då påbörjar de också skrivandet på nya låtar. Inför inspelningen hade vi alltså inte repat mycket alls. Alexander och Cristoffer körde ett par gånger tillsammans, jag lärde mig låtarna här hemma och sedan repande ett fåtal tillfällen med grabbarna innan inspelningarna drog igång. Det gick förvånansvärt bra trots allt.

Om någon enstaka dag kommer en teaser med ett par korta snuttar från alla låtarna att läggas upp. Det finns så mycket bra riff som jag vill lägga in som jag inte kunde använda i videon! 8)

InläggPostat: ons dec 14, 2011 22:24 Svara med citat
Nu har jag laddat upp både en teaser och en full låt från nya demon. De finns att lyssna på men även ladda ner direkt från vår hemsida; http://www.cadaverize.com

Eller om ni föredrar det finns teasern även på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=SK0ktQMlSiA

InläggPostat: tis jun 05, 2012 01:32 Svara med citat
För ett litet tag sedan blev omslaget till vår demo 'Dominate in Carnage' färdigt. Det är vår alldeles egna Tarman som stått för omslaget. Tack så mycket, vi är sjukt nöjda!
Vi har även beslutat oss för att lägga upp alla låtar till denna demo på hemsidan. De går alltså att ladda hem gratis på cadaverize.com

Bild

InläggPostat: tis jun 05, 2012 11:16 Svara med citat
Woho!. Gött att ni är nöjda. Jag hade jävligt skoj med detta omslag. skenade iväg en aning dock men jag hoppas att det var till det bättre..=)

Offline Profil
InläggPostat: tis jun 05, 2012 14:59 Svara med citat
Du, vi är grymt nöjda. Att du skenade iväg gjorde alltså ingenting. Av allt jag sett som du gjort så litar vi på dig ;)

InläggPostat: tis mar 11, 2014 09:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jaha, utan någon vidare vetskap har jag suttit och lyssnat på Depictions of Gore och Dominate In Carnage sedan ni lade upp demona på hemsidan. Har dock aldrig vetat att du varit delaktig i bandet. Fett :)

InläggPostat: ons mar 12, 2014 11:02 Svara med citat
Haha, jasså. Alltid kul att veta var folk fick vetskap om oss, var hittade du oss? ;)

*edit*
Det var ett tag sedan jag uppdaterade hemsidan men det finns ett par mindre inlägg på facebook. Trummisen hoppade av i somras så inspelningen som skulle bli av då lades alltså på hyllan. Han sade att han egentligen han kunde genomföra inspelningen ändå men vi kände att det inte riktigt var rättvist att göra det om han egentligen inte var peppad. Vi beslutade att fundera på hur vi skulle göra, lägga ner bandet eller leta vidare efter en ny trummis.

Senast jag var i Umeå kom vi dock överens om att Cadaverize inte är dött. Förra veckan fick jag en skiss på en ny låt. Den är mer straight forward men låter jäkligt bra. Hur vi fortsätter härifrån vet jag inte riktigt. Några inspelningar är det inte tal om på ett tag men blir det av gör vi det antingen med programmerade trummor eller tar in någon vi känner :)

InläggPostat: ons mar 12, 2014 21:15 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Jag hade som uppdrag att hitta så många svenska döds metall som möjligt. Jag hade till slut en lista på över 500 band och där låg även Cadaverize listat. Så det var på det sättet jag fann er helt enkelt :P

InläggPostat: sön mar 16, 2014 22:42 Svara med citat
Haha, härligt. Kan tänka mig att det tog tid att lista upp alla dessa :P

InläggPostat: mån mar 17, 2014 09:50 Svara med citat
Två dagar, så inte farligt lång tid :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 1
23 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori