Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Kommande konserter

Gå till sida Föregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
InläggPostat: tor apr 09, 2015 21:56 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Jag var där! och det var nice, men det var ju en mix med Shpongle, 1200 mics och Raja Ram och Simon Posford var ju inte heller där. Men Raja Ram var asball. 74 bast och spelade på sin flöjt och jammade loss. Han var riktigt cool. Michele Adamsson sjöng ju som en gudinna oxå. Det var väldigt bra men hade hoppats på lite mer Shpongle.

Däremot så ska Shpongle (Simon Posford) Spela på Emmabodafestivalen i sommar. Så tänkte dra o se han oxå :)

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 10, 2015 14:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6169Ort: Haddonfield
Ishipishi skrev:
Jag var där! och det var nice, men det var ju en mix med Shpongle, 1200 mics och Raja Ram och Simon Posford var ju inte heller där. Men Raja Ram var asball. 74 bast och spelade på sin flöjt och jammade loss. Han var riktigt cool. Michele Adamsson sjöng ju som en gudinna oxå. Det var väldigt bra men hade hoppats på lite mer Shpongle.

Däremot så ska Shpongle (Simon Posford) Spela på Emmabodafestivalen i sommar. Så tänkte dra o se han oxå :)

TACK som tusan för info/recension, det va väldigt kul att läsa. :)

Raja Ram i all ära, men det känns som att det är Simon Posford som är det musikaliska geniet.

1200 mics är fan grymma också tycker jag.

Alla dessa asgrymma vokalist brudar som sjunger på diverse techno/trance/house låtar finns det hundratals av.

Få se om man kan stuva in Emmaboda festivalen i schemat då.

InläggPostat: sön apr 12, 2015 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: mån jan 19, 2015 16:21Inlägg: 144Ort: Stockholm
Ja alltså om du tycker om Psy, och sånt så spelar ju oxå Captain Hook, Astrix, och som jag är sjukt pepp för Ott..

Offline Profil
InläggPostat: tis apr 14, 2015 11:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6169Ort: Haddonfield
Ishipishi skrev:
Ja alltså om du tycker om Psy, och sånt så spelar ju oxå Captain Hook, Astrix, och som jag är sjukt pepp för Ott..

Astrix har jag sett 2 ggr innan, en gång i Tyskland och en gång i Frakrike.

De är lätt den bästa gruppen inom Full-On trance.

InläggPostat: fre apr 17, 2015 09:02 Svara med citat
haha inte när han spelade i Sverige då? xD

Men Argento du bor inte i stockholm eller? Spelar ju olika transce artister varje månad ju.

såg Totalt Jävla Mörker igår. Fan vad välproducerat och fräscht det lät. Det var som o vara i typ The twilight zone. :P Riktigt nice iaf, så får ni chansen och tycker om sån musik, gå se dom!

Kommande spelningar:

The Bloody Beetroots
Göta Källare (24 April)
Ace Ventura Slakthuset (30e April)
Mystical Complex & Magic Mizrashi Eventhuset (2 maj)
Bongzilla Nalen (5e maj)
Captain Hook Slakthuset (13e maj)
Maskinen Trädgården (14e maj)
Public Enemy Debaser Medis (1a Juli)

Offline Profil
InläggPostat: fre apr 17, 2015 11:36 Svara med citat
Ishipishi: Bor 5 mil ifrån Göteborg så jag är tyvärr inte i närheten av Stockholm.

Men visste händer det att man åker upp till Stockholm för någon spelning/fest.

Jag har ju till exempel åkt på 9 kryssningar med MondayBar gänget.

Och de är ju GRYMT bra med massa bra musik, både från DJ's och grupper. 8)

Annars älskar jag när det är fest på Münchenbryggeriet, där har jag varit på en 5-6 fester.

Samt självklart älskar jag Göta Källare också, där har jag varit en 6-8 ggr.

InläggPostat: ons apr 22, 2015 14:35 Svara med citat
Shit! Tänkte åka på Monday bar nu men det blev tyvärr inte av. Det kommer ju en massa event på sommaren! Men jag uppdaterar här och berätta när saker o ting kommer xD Om du någonsin kommer upp så hojta till :D

Offline Profil
InläggPostat: tor nov 10, 2016 15:53 Svara med citat
INTE kommande, utan något jag sett. Lägger den här. :)

I helgen va jag i Tyskland och såg John Carpenter LIVE. 8)

Helt jävla galet BRA va det, hade gåshud under större delen av konserten. :D

Bild

img hosting

Bildscreen shot windows

Bildpicture share

Bildimage hosting

Bildimage upload no size limit

Bildfree upload image

Bildpic host

Bildimage post

Bildfree upload pictures

Bildprint screen windows 7

Bland det absolut bästa jag varit på, så fruktansvärt grym stämning och jävligt kul och se film bilder till nästan varje låt. 8)

Bildfree image host

Efteråt va vi en 10-12 styckna som fick lite filmer/foton signerade. :ymparty:

Carpenter blev väldigt glad när jag sa att konserten va helt magisk.

InläggPostat: tor nov 10, 2016 21:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor mar 04, 2004 20:04Inlägg: 8191Ort: Borås, Sweden
Wow, nu blir jag rejält avundsjuk alltså! Visste ju om att du skulle se honom live i Tyskland, men med dom bilderna så ser det ut att ha varit betydligt mycket bättre än vad jag vågade hoppas på.

Mina dvdfilmer:
http://www.discshop.se/hem/gottesnask/
Offline Profil
InläggPostat: lör nov 12, 2016 12:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12036Ort: Skåneland
Argento Rules - Riktigt coolt att ni såg John Carpenter live i Tyskland :ymparty:
Riktigt trevligt att han signerade efteråt :)

InläggPostat: lör nov 12, 2016 13:42 Svara med citat
Jo, det va en helt grym konsert.

Bland det bästa jag sett/hört.

Trodde nog jag skulle ha mest gåshud under Halloween, men otippat så va det The Fog som jag fick mest gåshud av. Satans så bra den va LIVE.

Coolt att hans grabb Cody Carpenter är med i bandet. :)

YES, han va väldigt snäll och trevlig som signerade lite. :ymparty:

InläggPostat: fre maj 19, 2017 22:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Goblin på Kraken den 9/6 är ett måste. Jag ska skramla ihop mina pantflaskor och se om jag får ihop till inträdet. Måste nog vässa liftartummen och ta med stormkök och sovsäck, men dit ska jag (hoppas jag iaf). Får väl se vad ödet skickar för käppar i hjulen den här gången! När jag åkte till Frizzi 2 Fulci passade bilhelvetet på att skära ihop... ...men tack vare hyrbil och lite flexibilitet så fick jag se och höra Maestro Frizzi efter vi sett en riktigt kass och misshandlad Zombie Flesheaters på 35 mm.

Någon mer som kanske ska dit och avnjuta lite klassiker?

Argento Rules ska väl dit, eller?

InläggPostat: lör maj 20, 2017 10:35 Svara med citat
Inglorious Bastard skrev:
Någon mer som kanske ska dit och avnjuta lite klassiker?

Argento Rules ska väl dit, eller?

Jag har sett dom LIVE 3 ggr och mött dom 4 ggr och fått autografer från dom alla. 8)

Så det får räcka för mig.

Men hade jag inte jobbat den helgen så är det inte helt omöjligt jag hade kört en veva till med dom. :ymparty:

InläggPostat: lör maj 20, 2017 22:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10656Ort: Vettet!!!
Är ingen autografjägare direkt utan vill bara få trumhinnorna bombarderade med lite schysst progg innan de italienska farbröderna får tinnitus, bältros eller benskörhet och tvingas lägga instrumenten på hyllan.

The Horror är ju på pappret helt lysande. Orvar borde föräras med en stor fet medalj för främjandet av spel-
& skräckfilmsmusik. Ska bli kul att se om Fabio Frizzi sitter i publiken som utlovat!?

InläggPostat: tis maj 23, 2017 10:46 Svara med citat
Är verkligen ingen autograf jägare heller, men när det kommer till Argento och hans posse så är det som att finna den heliga graalen.

Och eftersom jag hade både Asia Argento och Dario Argento på min Argento box så ville jag så klart ha alla från Goblin på samma box. 8)

Det räcker gott med att höra dom och deras schysta musik. :ymparty:

InläggPostat: ons maj 24, 2017 16:45 Svara med citat
Argento Rules skrev:
Är verkligen ingen autograf jägare heller, men när det kommer till Argento och hans posse så är det som att finna den heliga graalen.

Och eftersom jag hade både Asia Argento och Dario Argento på min Argento box så ville jag så klart ha alla från Goblin på samma box. 8)

Det räcker gott med att höra dom och deras schysta musik. :ymparty:

Coolt!
Skulle inte tacka nej till en signerad box även om jag inte jagar autografer. :)

InläggPostat: fre maj 26, 2017 08:19 Svara med citat
Inglorious Bastard skrev:
Coolt!
Skulle inte tacka nej till en signerad box även om jag inte jagar autografer. :)

Det va det jag menade, vissa saker kan man bara inte säga nej till. :P

Och speciellt då Asia Argento nästan ALDRIG besöker film konvent, när jag träffade henne va det ENDAST den 3:e gången någonsin hon va på något sådant.

Så hon är inte lätt att få autograf ifrån så jag passade på och tog 3-4 styckna. 8)

Dario Argento har jag träffat 3 ggr så han har jag en del signerat med.

Men det är som sagt bara Argento och hans posse/folk som vart med i hans filmer jag bryr mig om då Argento är min husgud. :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 31 av 31
767 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori