Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Vilka festivaler ska du på i år?

Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
InläggPostat: sön jan 14, 2007 17:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Ja, även om det är Januari så börjar det rycka i festival tarmen. Framförallt så börjar dom första artisterna komma fram och om man är smart köper man ju biljett tidigt.

Så jag undrar vilka festivaler ni planerar att åka till?

Dessa ska jag till 100% åka på:

Inferno festival
Sweden rock festival
Hultsfred
Arvika

Sedan så är det stor chans jag åker på Wacken också.
Är även mycket sugen på Peace & love, Roadburn Festival (om kan få med mig någon?), With Full Force, mm

InläggPostat: sön jan 14, 2007 19:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Sweden Rock har jag verkligen funderat på.

Offline Profil
InläggPostat: sön jan 14, 2007 20:34 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Hultsfred och Augustibuller har jag planerat. Men sen är jag sugen på Peace & Love och T In The Park.

InläggPostat: sön jan 14, 2007 21:42 Svara med citat
Har köpt Biljett till Arvika festivalen.
Sedan ska man på självklart på Bullret.

InläggPostat: sön jan 14, 2007 23:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Skulle tro att det bara blir Sweden Rock Festival.

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 04:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör aug 19, 2006 22:46Inlägg: 94Ort: Uppsala
Hultsfred har blivit lite av en tradition. Men vill gärna vänta ett tag så jag hinner se några bandsläpp innan jag köper en biljett. Sweden Rock funderar jag på.

InläggPostat: mån jan 15, 2007 10:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Jag ska på Bjuvs Festivalen :D

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 10:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Blir nog fasen ingen festival alls för mig i år.

InläggPostat: mån jan 15, 2007 14:24 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
SRF (antagligen bara supa), Wacken, Party San, Metal Camp och ett antal metalfestivaler runt om i Europa som faller samman med våran tågluff!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 18:52 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
lizzardking skrev:
Jag ska på Bjuvs Festivalen :D

Låt mig gissa, det blir du, din 80-åriga granne, ditt uppblåsbara får och sen.....ingen mer? :lol:

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 19:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Ja, om du kommer som du snackat om nu i ett halvår så blir vi fyra :lol:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 15, 2007 19:57 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Jag vill också till Bjuv på Festival :D

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor jan 18, 2007 19:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Hultsfred om det kommer vettiga band (vilket det till 99% säkerhet INTE kommer göra). Bullret ska jag absolut till. Resten avvaktar jag tills jag ser bandsläppen.

InläggPostat: tor jan 18, 2007 19:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Ska på augustibuller jag med, om det kommer nåt eller några bra band, och om man har någon att vara med (läs:någon som inte ska vara packad)

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 19, 2007 00:06 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Pazzo sluta nu, annars kommer jag o smyger ner whiskey i colan! :wink:

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre jan 19, 2007 00:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
Nu har jag bestämt mig för att det blir Peace & Love för mig nu när jag fick reda på att The Stooges dyker upp. :o

InläggPostat: fre jan 19, 2007 01:01 Svara med citat
Några polare här ifrån stan tror jag ska spela där, de heter Litania och blev månadens band i Close Up. Adde från Birdflesh, General Surgery och Jigsore Terror på trummor! Mycket bra! En av gitarristerna är förövrigt med i bandet Eviscerated där jag lirar trummor!

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: sön jan 21, 2007 13:45 Svara med citat
NewbieNewbieBlev medlem: tor jan 18, 2007 18:56Inlägg: 14
Inga vad jag vet, tror inte jag får semester i sommar, ska till Thailand i jul.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 22, 2007 18:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Pazzo skrev:
Ska på augustibuller jag med, om det kommer nåt eller några bra band, och om man har någon att vara med (läs:någon som inte ska vara packad)

eh, jag ska nog dit, och jag dricker inte på festivaler av rädsla för att missa bra band!

Ozzy, Wolfmother, The Ark, Joy Denalane, Converge, Hatebreed + Justice klara till hultsfred. Verkar bli avslaget iår igen...

InläggPostat: mån jan 22, 2007 18:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5971Ort: Camp Blackfoot
Bra, då har jag ju sällskap fixat :wink:

Nej, Hultsfredsläppen är ju inget att hurra för. Nerknarkade föredettingar är inget jag går igång på.

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: mån jan 22, 2007 21:51 Svara med citat
Men hallå där grabbar; Converge!

InläggPostat: mån jan 22, 2007 21:57 Svara med citat
Över 1000 spänn för ett band? Näru Trocadero-mannen, den går inte.

Offline Profil
InläggPostat: mån jan 22, 2007 22:00 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 04, 2005 20:22Inlägg: 2281
Inferno skulle vara rätt läckert, men blir nog till att spara pengar och eventuellt åka på något till sommaren istället. Har en kompis som kanske ska till Arvika så jag kanske följer med dit om det blir några intressanta band.

InläggPostat: mån jan 22, 2007 22:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: lör aug 19, 2006 22:46Inlägg: 94Ort: Uppsala
.Själv hoppas man på den 21 Februari istället då nästa bandsläpp till Hultsfred kommer. Men jag tvivlar på att det blir något bra :( .

InläggPostat: mån jan 22, 2007 23:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön maj 29, 2005 10:07Inlägg: 3900
jag är för gammal för festivaler. :(

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 6
135 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori