Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Vilka festivaler ska du på i år?

InläggPostat: fre mar 20, 2009 22:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: lör dec 17, 2005 10:01Inlägg: 6172Ort: Sala
Hemma hos dig eller? :D

Gud skapade lizzardking bara för att djävlas med Hellbender!"
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 20, 2009 22:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Vi har faktiskt en årlig fest i byn Hebbe lille ;)

Dock heter den Yran nu men Grisfesten låter bättre

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 21, 2009 19:01 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons mar 18, 2009 18:14Inlägg: 37
Summer Breeze i Tyskland och kanske Metaltown

Senast redigerad av Vargsvans sön mar 22, 2009 13:00, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 22, 2009 12:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Verkar bli:
West Coast Riot
Metaltown
Arvikafestivalen (Torsdagen iaf, enbart för NIN spelningen)
Way Out West,

+ att det finns strö spelningar jag tänkt gå på i sommar också.

InläggPostat: sön mar 29, 2009 23:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Arvika 100% klart
Where the action is 100% klart
Way out west, 90% klart
Hultsfred, 70% klart

Sen spanar jag in 2-3 andra festivaler som kan bli intressanta.

InläggPostat: mån mar 30, 2009 07:53 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis apr 08, 2008 16:04Inlägg: 9575Ort: Norrland
Ska ingen på Piteå Dansar Och Ler (a.k.a "piteå super o spyr")
:wink: :))

"How do you kill something that's already dead?!"

Stöd WSPA i kampen för bättre djurvälfärd!
WSPA
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 18, 2010 10:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Nej ska nog bannemig ta & kolla redan nu! Nån forumit som tänkte dra till SRF dvs Sweden rock festival i år? \m/ Är pank än så länge men ska skynda mig att beställa plåt när jag får råd....Aerosmith, Billy Idol, Sabaton, WASP & en hel del annat gott ju? Tänkte att det ju vore bra om man kunde gå ihop & bila ner och/eller ha ett gemensamt tält?

Nån som är på? :mrgreen:

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 18, 2010 11:09 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor jul 24, 2008 20:32Inlägg: 2496Ort: Mölndal
Hade mer än gärna gått på både Sweden Rock & Metaltown i år men med tanke på att jag har bokat skräckfilmsfestivaler i både Tyskland & USA så blir det nog att spara slantarna till dessa. Eventuellt Metaltown om jag kan hora till mej lite extra $

InläggPostat: tor feb 18, 2010 15:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Det blir garanterat Grisfesten i år också

Filmsamlarträffen i Sala

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: tor feb 18, 2010 19:45 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Ingen som ska på House Of Metal?

InläggPostat: tor feb 18, 2010 19:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons jul 08, 2009 17:15Inlägg: 1299
x

Senast redigerad av Cenobite lör feb 05, 2011 21:31, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: fre feb 19, 2010 09:41 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
Cenobite skrev:
Fast blir nog inte av pga andra filmrelaterade evenemang.

Riktigt schyst att du i år prioriterar film event som Den Magiska Biodagen
och Weekend of Horror. 8)
Jag LOVAR att du inte kommer ångra dig för fem öre. :wink:

För min del blir det också bara film festivaler i år, musiken har hamnat i skymundan det sista för mig.

Jag går i perioder, ett tag köper jag bara musik (vinyl) och några månader senare är det bara film som gäller.

Just nu är det film för hela slanten.

InläggPostat: lör feb 20, 2010 00:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis mar 23, 2004 11:51Inlägg: 6200Ort: Norra sthlm
Jamenvafan nu får jag ju rejält med ångest över en massa roliga grejer jag missar! :lol: :P

Bloggar ju smått också

STÖD DIN LOKALA DVD/FILMBUTIK

This aint a godamned fieldtrip, this is a fucking war!

Youre all muscles and no brains are you boy?!

AKA: Allmän sabotör and Stor orange kanin
Offline Profil
InläggPostat: mån feb 22, 2010 21:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Det blir väl det vanliga skitet för min del, Malmöfestivalen, Helsingborgsfestivalen och Rix FM Festival :wink:

InläggPostat: ons feb 24, 2010 15:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6225Ort: Haddonfield
^^Så det blir Hårdrock och Metall band för HELA slanten med andra ord. :wink:

InläggPostat: ons feb 24, 2010 15:47 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: ons aug 25, 2004 08:38Inlägg: 12075Ort: Skåneland
Helt klart :mrgreen:

InläggPostat: ons mar 03, 2010 23:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Om det blir någon festival i sommar för mig så blir det nog Getaway Rock Festival, Rockweekend eller West Coast Riot. Är riktigt sugen på den förstnämnda faktiskt.

Offline Profil
InläggPostat: mån mar 15, 2010 14:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön okt 26, 2003 10:21Inlägg: 4893
Har biljett till Arvika och Sonisphere. Ska köpa biljett till Peace and love, way out west, west cost riot och metaltown vid löning. Sen håller jag koll på Putte i parken med.

InläggPostat: tor mar 18, 2010 16:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Kommer köpa plåt till Getaway Rock i Gävle då kulorna regnar in. \m/

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2010 19:10 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Många fina band på Getaway Rock. Extra härligt är det med The Crown, Deicide, Exodus och Vader.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 19, 2010 19:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Visst är det, förvånande faktiskt då festivalen ligger så pass nära norrland. Vi brukar oftast få skit eller inget.

Jag åker mest för att se OVERKILL. Har varit ett fan sedan tidigt 2000-tal, och gillar det mesta de släppt. Helt otroligt att sångaren Blitz har fyllt 50 nu. Kan man inte tro på rösten :)

Bonusar blir: Megadeth*, The Crown, Deicide, Exodus*, Cavalera Conspiracy (ge oss många sepultura klassiker, plz), The Haunted*, Cannibal Corpse*, The Haunted*, Crucified Barbara.

* = sett tidigare

Vader har jag sett 1 gång tidigare. Aldrig varit ett fan, men LITANY plattan är grym, det måste erkännas. Få se om jag kommer kolla på dem.

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2010 01:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: fre sep 15, 2006 08:57Inlägg: 1384Ort: GBG
Glöm inte heller, dagen efter West Coast Riot:

Bild

Bandsläpp kommer så småningom!

InläggPostat: lör mar 20, 2010 02:33 Svara med citat
Även Rockweekend ligger ju typ i Norrland. Men det ser inte ljust ut för den festivalen nu, i och med att Getaway Rock är samma datum, med lite vassare lineup.

Overkill har jag aldrig direkt lyssnat på. Kan du rekommendera ett par album? Vader upptäckte jag ganska nyligen, gillar dem skarpt. Cavalera Conspiracy's skiva var sådär, bättre än det mesta Sepultura spelet in sen -93, men ingenting jämfört med det äldre. Några klassiker lär de väl köra iaf. :)

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2010 03:33 Svara med citat
Sure. Blitz röst är dock en love it or hate it typ av deal, så du vet.

Feel the Fire (1985)
- Lite punkig thrash, men även ganska nära de 2 första Iron Maiden plattorna vissa stunder.

Under the Influence (1988)
- Thrash med sköna heavy metal solon + lite mosh inspirerade stunder. Gillar man bas så hörs den väl här, annars klagar ganska många på produktionen. Jag har aldrig haft problem med den dock. Thrash ska låta lite trasigt.

The Years of Decay (1989)
- En av deras mest populära plattor, mer mosh o ännu mer udda idéer. Jag har dock lite svårt för den...5 första spåren är bra, men sen tröttnar jag. Basbreaket i Nothing to Die For är förbaskat ljuvligt!

Horrorscope (1991)
- Förmodligen deras mest populära platta tillsammans med debuten. Feta låtar, fet produktion och lite experimentell lusta. Den klassiska eran tog slut i och med denna platta.

W.F.O. (1994)
- Står för Wide Fucking Open. Efter den måttligt opopulära I Hear Black-plattan kom de tillbaka här i gammal god form. Har en del schysta/och klassiska låtar, men ännu en gång har många svårt för produktionen. Basen hörs för mycket gnälls det om. Whatever, jag gillar det.

From the Underground and Below (1997)
- Ett helt nytt band kan man nästan säga. Mer modern stil, mer groove. Förmodligen deras mest experimentella platta thus far. Låten IT LIVES är inte att leka med, röj!

Bloodletting (2000)
- En blandning av det nya och det gamla. En av mina favoriter helt klart.

Alla skivor har något att erbjuda egentligen (fanboy) men deras mest hatade plattor är följande, så se upp.

I Hear Black (1993)
ReliXIV (2005)
Immortalis (2007)

Senaste plattan Ironbound (2010) visa sig vara väldigt populär för stunden. Till o med folk som slutade lyssna på Overkill i o med Horrorscope tycker det.
Den är faktiskt inte så dum, lite mer oldschool doftande än på mycket länge. Mycket välkomnande efter de två skitkorvarna de tröck ur sig innan.
Ironbound är producerad av Peter Tägtgren.

Hoppas du hittar några låtar du gillar. \m/

Offline Profil
InläggPostat: lör mar 20, 2010 15:40 Svara med citat
Tack för tipsen! :)
Lyssnade lite på youtube förut, låter riktigt bra. Har en polare som verkligen skulle älska dem, om han nu inte redan gör det, hehe.

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 5 av 6
135 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori