Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Döds/Gore/Grind

Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
InläggPostat: tor mar 04, 2004 01:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån feb 09, 2004 10:19Inlägg: 80Ort: Orsa, Sweden.
Jag tycker att det bör finnas en tråd för den lite mer extrema musiken som ofta relaterar till skräckfilm och gore. Death/Gore/grind är de bästa genrerna tycker jag, och jag antar att det lär finnas en del här på splatterforum som diggar döds osv.

Den största anledningen till att jag startar tråden är pga att jag tycker att det finns för få seriösa forum för endast döds/gore/grind härikring. Oftast hittar jag bara forum som är blandade med black metal, och om nån frågar mig så tycker jag att black metal och döds inte har nåt gemensamt alls. Fast det är ju min åsikt, well well. Kladda vad fan ni vill här som har med döds/grind/gore att göra, kul om vi kan få till lite diskussioner.

http://www.myspace.com/vomitous
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 04, 2004 10:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Lyssnade mer på sådan musik när jag var yngre, men ibland kan jag få något ryck och slita fram några plattor med exempelvis Obituary och Bolt Thrower. Riktig nostalgi kick, när man upptäcker någon skräck/splatterfilm med sjysst growl musik som t ex Leif Jonkers film Darkness.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: tor mar 04, 2004 14:58 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån feb 09, 2004 10:19Inlägg: 80Ort: Orsa, Sweden.
Ah, kan tänka mig att det är trevligt :)
Jag funderar, faces of death-serien och de andra dylika serierna har väl massa dödsmusik i bakgrunden?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 00:29 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGod of GoreGod of GoreBlev medlem: sön okt 12, 2003 13:41Inlägg: 707Ort: Uppsala
Traces of Death brukar köra med en del growl. Har för mig att t.o.m. Umeås stolthet (? :lol: ) Meshuggah är med. Har för mig att jag har sett fler skräckfilmer också, som i varje fall har en eller ett par låtar med, men just nu står det still i skallen.

Mina DVDs
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 12:35 Svara med citat
Åhå åhå, coolt coolt. :D

Synd bara att Traces/Faces of Death och vad fan alla dom heter suger nåt så kopiöst :?

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 13:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Lyssnar på Carcass då och då, det är väl det enda.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 13:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis okt 28, 2003 17:11Inlägg: 2065Ort: Lund
Vän av ordning skrev:

Annars är det Skinny Puppy som gäller?
Bild
Senast spelade skiva. Assimilate gillar till och med flickvännen.

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 13:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tor nov 06, 2003 08:17Inlägg: 2159
Jo, Skinny Puppy, Download och Doubting Thomas.

Men jag börjar bli gammal så jag lyssnar på Johnny Cash också. :D

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 16:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
death metal är helt klart den bästa musiken, t ex Morbid angel, Cannibal corpse, Deicide osv

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 05, 2004 17:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNew York RipperNew York RipperBlev medlem: lör nov 01, 2003 22:23Inlägg: 10659Ort: Vettet!!!
Vän av ordning skrev:
Jo, Skinny Puppy, Download och Doubting Thomas.

Men jag börjar bli gammal så jag lyssnar på Johnny Cash också. :D

Cash cover på NIN:s Hurt är en riktig höjdare. Vi "gamlingar" får faktiskt lyssna på Cash! :wink:

InläggPostat: lör mar 06, 2004 12:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
heheh själv anser jag mig inte så jävla Old (25 bast) lyssnar en jävla massa på Death/black men även en massa Cash oxå, Deppresiv country och klassiskt funkar oxå...

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: sön mar 07, 2004 15:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
jag då som är ynka 19 år... Manglar nästan enbart grind och döds.
band som nasum, birdlesh och krigshot får en att hoppa högt

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 11, 2004 11:28 Svara med citat
SDC skrev:
Vän av ordning skrev:

Annars är det Skinny Puppy som gäller?
Bild
Senast spelade skiva. Assimilate gillar till och med flickvännen.

Skinny puppy är varken döds, gore eller grind. :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor mar 11, 2004 15:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
Skald skrev:
heheh själv anser jag mig inte så jävla Old (25 bast) lyssnar en jävla massa på Death/black men även en massa Cash oxå, Deppresiv country och klassiskt funkar oxå...

Deppresiv Country, snackar vi 16 horsepower då eller?, dom gillar jag skarpt...Lite off topic kanske men har du fler skivtips på sån typ av Countrymusik?

InläggPostat: tor mar 11, 2004 16:49 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: sön feb 01, 2004 19:12Inlägg: 567Ort: Norrtelje
vet iofs inte om man skall räkna detta band som deppresivt hehe men har du lysstnat någe på Coffinshakers?? helt underbart, bara en massa vampyrer och dylikt i Country stil :)

http://www.intervocative.com/dvdcollect ... x/Ulvdalum
Offline Profil
InläggPostat: fre mar 12, 2004 01:33 Svara med citat
Ni kanske skulle starta en Countrytråd? Det här är en DEATH/GORE/GRIND-tråd och inte en country-tråd. :evil:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 12, 2004 11:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis okt 21, 2003 17:40Inlägg: 257Ort: Motala.Östergötland.Sverige
Vomitous skrev:
Ni kanske skulle starta en Countrytråd? Det här är en DEATH/GORE/GRIND-tråd och inte en country-tråd. :evil:

hehe, förlåt. kan tipsa om bra grind/döds som jag gillar som kompensation, hehe :) .

Döds/grind som snurrar jävligt hemma hos mig.
Monstrosity, Iniquity, Immolation, Suffocation,Wacko jesus, Ultra vomit,Decapitated

InläggPostat: fre mar 12, 2004 11:21 Svara med citat
Skald skrev:
vet iofs inte om man skall räkna detta band som deppresivt hehe men har du lysstnat någe på Coffinshakers?? helt underbart, bara en massa vampyrer och dylikt i Country stil :)

Jo Coffinshakers är jävligt bra. brukar spelas mycket på våra partyn.
Black sunday är grymmt bra, hehe.

"I was laid in the crypt and shunned
'Cause the earth couldn't bury all the sins that I'd done
On that Black Sunday" :twisted:

InläggPostat: fre mar 12, 2004 13:37 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån okt 20, 2003 17:16Inlägg: 1056Ort: Värmland
Svartheim skrev:
Immolation, Suffocation

Bra band :)

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 12, 2004 18:09 Svara med citat
Jag brukar, eller vill inte verka gnällig. Men snälla. Starta en ny tråd för countrymusik om det är det ni vill snacka om :wink:

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 12, 2004 18:14 Svara med citat
Svartheim skrev:
Vomitous skrev:

hehe, förlåt. kan tipsa om bra grind/döds som jag gillar som kompensation, hehe :) .

Döds/grind som snurrar jävligt hemma hos mig.
Monstrosity, Iniquity, Immolation, Suffocation,Wacko jesus, Ultra vomit,Decapitated

Oh, en hel del bra band där. Jag har dock aldrig förstått på mig storheten med Immolation, fast fan. Smaken är som baken, hehe.
Själv är jag mest inne på extrem US-döds såsom Devourment, Disgorge, Lust of DEcay etc etc.. :P

Offline Profil
InläggPostat: fre mar 12, 2004 20:14 Svara med citat
AnvändarvisningsbildHorrorfreakHorrorfreakBlev medlem: mån okt 13, 2003 21:29Inlägg: 1037Ort: Lappland för helvete!
Själv håller jag Aborted rätt högt, blir inte bättre gore/grind än detta.

http://www.goremageddon.be/

Horror/Splatter/Gore/explotation på DVD
Offline Profil
InläggPostat: lör mar 13, 2004 18:23 Svara med citat
Jag kunde reserverat mig lite mera. Immolations gamla skivor kicka röv.
Men deras senste/senare så försöker dom bara låta mer tekniska än vad dom själva klarar av ungefär.

Men Close to a world below med immolation är ett gvet köp för alla döds diggare.

InläggPostat: lör mar 13, 2004 20:49 Svara med citat
Gore skrev:
Själv håller jag Aborted rätt högt, blir inte bättre gore/grind än detta.

http://www.goremageddon.be/

Devourment kommer alltid att ligga varmast om mitt hjärta :P
Warriors of apocalyptic enbludgeonment för fan! :twisted:

Offline Profil
InläggPostat: sön mar 14, 2004 21:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tis okt 21, 2003 16:41Inlägg: 7501Ort: Örebro
Skitsystem är fint också Dying fetus.. Fast just nu är det Courtney Loves nya platta som snurra mest i stereon!!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 1 av 4
87 inlägg
Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori