Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Musik  ~  Döds/Gore/Grind

InläggPostat: lör jul 10, 2004 14:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tis mar 23, 2004 15:35Inlägg: 4135Ort: Nilbog
Adam Gäfvert skrev:
Får väll vara den som som inte går med gruppen, hatar sån här musik.

Skulle inte gå så långt att säga att jag hatar sådan musik men enligt mig så finns det betydligt bättre musik. Just nu lyssnar jag mest på post-rock och emo. Har några mangel skivor som jag sällan lyssnar på.

InläggPostat: lör jul 10, 2004 14:07 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån maj 10, 2004 09:09Inlägg: 2717Ort: Örebro
NIN skrev:
c0ma skrev:
Jasså, visste inte att det fanns en video till Cash's version av Hurt. :shock:

Och vilken sten har du legat i 1 år då? :wink:

En mossig jävel.
Men ajg har aldrig ahft någon koll på Cash. Fick bara upp ögona när jag hörde Hurt eftersom jag letade NIN covers.

InläggPostat: tis jul 13, 2004 09:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Entombed för faaan!!!

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 09:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis jul 13, 2004 08:28Inlägg: 200
Entombed för faaan!!!

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 09:35 Svara med citat
Entombed för faaan!!!

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 09:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: lör jan 24, 2004 15:06Inlägg: 400Ort: Lund
en trippelpost, vad hände här fick du ett litet epileptiskt anfall i hander när du skulle trycka skicka :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 13, 2004 10:41 Svara med citat
Hehe, jag ble så upphetsad av tanken på entombed :wink: .

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 21, 2004 08:23 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Räkna med mig!

Favvo dödsen: IMMOLATION, Malevolent Creation, Repulsion, Malignancy, Suffocation, Obituary, Dismember, Carnage, Rebaelliun, Krisiun, Bolt Thrower, Terrorizer, Cannibal Corpse, Cryptopsy, Dying Fetus, Gorguts, Spawn of Possession, Insision, Nile, Origin, Profanity, Visceral Bleeding, Vomitory...

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 19, 2011 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Lääänge sedan denna tråd var uppdaterad men kanske fler som har några favoritband inom denna genre?

Några av mina favoriter är:

Suffocation, Immolation, Incantation, Nile, Possessed, Cryptopsy (gamla, med Lord Worm), Skinless, Cannibal Corpse, Sickening Horror mfl mfl..

Gillar döds i första hand men kan även lyssna in mig lite på black metal också..

/Ullis

InläggPostat: tis apr 19, 2011 13:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jul 21, 2004 07:03Inlägg: 2216Ort: Sundsvall
Shit, a blast from the past :D

Dessa dagar är inte som andra dagar, då dessa dagar jag lyssnar mindre på döds o grind.
Men de gamla hjältarna hänger kvar än.
Snackar vi nyare band så gillar jag franska Benighted, spanska Wormed, polska Antigama, kanadensiska Fuck the Facts (OK inte så nya, men de fick ganska nyligen ett uppsving i karriären), danska Usipian, svenska Tribulation och amerikanska Goratory.

\m/

Instagram: grillchirre
Offline Profil
InläggPostat: tis apr 19, 2011 13:38 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Gamla Entombed, Vomitory, Torture Division, Aeon, Spawn of Possession, Nile, Blood Red Throne, Vile, Suffocation(!!!), Sanctification, Bolt Thrower, Iniquity och många många fler. Underbar genre!

InläggPostat: fre aug 19, 2011 11:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån aug 08, 2011 09:21Inlägg: 65Ort: Öland
Dyrkar gammal hederlig döds men kan inte med det här meck stuket med gruff sång - noll känsla. Gillar gammalt sket som Possessed, Mantas/Death, Genocide/Repulsion, Deathstrike/Master, Autopsy, Terrorizer, Morbid Angel, Atheist, Necrovore, Macabre End/God Macabre, Carnage, Dismember, Nihilist/Entombed, Grotesque, Demigod, Convulse, Demilich, Bolt Thrower etc. Dålig koll på alla nya band men nyare Svenska band som Verminious, Funeral och Tribulation är schyssta. Japanska Coffins är goa som fan också.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2011 12:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: sön mar 13, 2005 22:50Inlägg: 1239Ort: Husqvarna..
Inga dumma band där :D

/Ullis

InläggPostat: fre aug 19, 2011 12:59 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Dom band jag brukar lyssna mest på är The Faceless,, Nile, Necrophagist, Job For A Cowboy(Ruination plattan som är helt jävla grym. Några från Genesis också.
Doom är inte nice alls, ingen death där inte.

Gillar som sagt rätt mycket tech och meck, men inte bara. Är såklart en massa mer death metal band jag lyssnar på.

Edit, Morbid Angel är ju självklara favoriter också. Men som sagt så finns det massa mer men var bara tvungen att nämna dom också.

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2011 13:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: mån aug 08, 2011 09:21Inlägg: 65Ort: Öland
dogwillhunt skrev:
Doom är inte nice alls, ingen death där inte.

Det finns ju många döds band som har jävligt mycket Doom i sig som är grymt bra. Autopsy fattade det där ju tidigt. Har gamla reh. taper med dem när de kör någon Trouble cover.

Har dålig koll vilka nyare band som förvaltar ärvet, men upptäckte Japanska Coffins för ett par år sedan som jag tycker är fantastiska. Men visst, detta är så långt från meck döds du kan komma :

http://www.youtube.com/watch?v=9LtrSmggbLU&feature=related

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2011 15:33 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: tis jun 21, 2011 20:47Inlägg: 372Ort: Göteborg
Dom har en EP som heter Doom från deras korta Deathcore tid. Syftade inte på genren :)

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2011 15:42 Svara med citat
Sorry, då missförstod jag totalt. Har några sjuor med Doom någonstans. Hail to Sweden sjuan är ju jävligt cool!

Offline Profil
InläggPostat: fre aug 19, 2011 16:42 Svara med citat
Det var väldigt lätt att missförstå!

Offline Profil
InläggPostat: tor sep 29, 2011 23:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Svenska bandet "The Toilet" kanske är något för er:
Riktig häftig Electro-Gore:

http://www.youtube.com/watch?v=_rgJF77Jf5s

InläggPostat: tor sep 29, 2011 23:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån mar 17, 2008 12:44Inlägg: 294Ort: Västra Götaland
Världens bästa kvinnliga growlare från bandet Cerebral Bore:

http://www.youtube.com/watch?v=gWE9YmB8reQ

Stabwound: Sveriges bästa band inom dess genrer genom tiderna:

http://www.youtube.com/watch?v=_LPWWt85t1Q

InläggPostat: fre sep 30, 2011 08:30 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: mån feb 07, 2005 11:52Inlägg: 2945Ort: Sundsvall
Greigh skrev:
Svenska bandet "The Toilet" kanske är något för er:
Riktig häftig Electro-Gore:

http://www.youtube.com/watch?v=_rgJF77Jf5s

Festligt! :ar!

InläggPostat: fre sep 30, 2011 15:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tis jan 27, 2009 23:04Inlägg: 1742
Så jävla sinnesrubbat :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=vzvi5_-GKak

Observera även Onkel (den sk. "bajsmannen"), som kör in en toalettborste i käften ~6 minuter in i klippet.

Offline Profil
InläggPostat: lör okt 08, 2011 16:19 Svara med citat
kruxz skrev:
Så jävla sinnesrubbat :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=vzvi5_-GKak

Observera även Onkel (den sk. "bajsmannen"), som kör in en toalettborste i käften ~6 minuter in i klippet.

Hehe, kan informera om att jag stod och bögdansade med herr Onkel på den konserten ^^.

InläggPostat: lör okt 29, 2011 19:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: fre dec 28, 2007 13:40Inlägg: 78Ort: Haddonfield
Haemorrhage är ett fint band! Kan även rekommendera Machetazo, Gorerotted, Exhumed och Insision. Det är väl det jag lyssnar på när det gäller denna sortens musik.

InläggPostat: lör apr 14, 2012 11:11 Svara med citat
Läste precis att Mike Smith hoppade av Suffocation i februari det här året. Känns riktigt jävla synd. Dave Culross som gått med i bandet igen är i och för sig riktigt vass, men Mike är speciell.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
87 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori