Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Wolf Creek

InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:28 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
lizzardking skrev:
Inget fel på reg 2 förutom att den saknar textning, fin på alla vis annars 8)

tack, då slår jag till :!:

fastn e dyyr... (13 pund på play.com)

InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:29 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Såg filmen för ett tag sedan och jag måste säga att jag blev lite besviken. Tycker den är lite seg och det tar ett bra tag innan den kommer igång och fångar mitt intresse.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:31 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: tor jan 06, 2005 01:32Inlägg: 5978Ort: Camp Blackfoot
Själv blev jag smått besviken på Wolf Creek efter alla lovord jag hört om den. Visst är mördaren en obehaglig kille och visst innehåller den obehagliga och smaskiga scener, men det känns ändå som att det verkligen saknas något. Underhållande dock.

3 ryggmärgar av 5

Sveriges bästa e-tidning för skräck-, kult- och genrefilmsentusiaster: http://www.frombeyond.se
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
rageman skrev:
lizzardking skrev:

Varsågod, kolla annars vad discshop tar för den då är den inte så dyr längre :wink:

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 13:53 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Ondskapt skrev:
Själv blev jag smått besviken på Wolf Creek efter alla lovord jag hört om den. Visst är mördaren en obehaglig kille och visst innehåller den obehagliga och smaskiga scener, men det känns ändå som att det verkligen saknas något. Underhållande dock.

3 ryggmärgar av 5

Jag håller med. Den känns så här i efterhand väldigt hypad och jag lurades nog in i den känslan med innan jag såg den. Det är ju ingen dålig film men den levererar inte direkt det jag fick för mig att den skulle göra.

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 14:11 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: ons nov 30, 2005 16:14Inlägg: 1164Ort: Stockholm
lizzardking skrev:
rageman skrev:
lizzardking skrev:

Varsågod, kolla annars vad discshop tar för den då är den inte så dyr längre :wink:

Jo, 249 spänn e ganska mycket i min book.
EDIT:
Nej, det är riktigt jävla fåndyrt. :jason:

Senast redigerad av rageman tis mar 14, 2006 14:19, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: tis mar 14, 2006 14:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Drabbar ingen fattig det :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tis mar 14, 2006 14:20 Svara med citat
lizzardking skrev:

E de jag som e riche :?:

Haru kollat taxeringskalendern, din spjuver :mrgreen:

InläggPostat: tis mar 14, 2006 14:24 Svara med citat
rageman skrev:
lizzardking skrev:

E de jag som e riche :?:

Haru kollat taxeringskalendern, din spjuver :mrgreen:

Who can tell, im a strange guy :P

Offline Profil
InläggPostat: tis jul 18, 2006 16:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Synd nu bara att dom har ändrat den svenska titlen till "Morden vid Wolf creek", låter ju som någon jävla tv-deckare :evil:

InläggPostat: tis jul 18, 2006 17:00 Svara med citat
vaultkeeper skrev:
Synd nu bara att dom har ändrat den svenska titlen till "Morden vid Wolf creek", låter ju som någon jävla tv-deckare :evil:

Nån som har nån info om den svenska utgåvan? Jag vet bara att den kom i fredags och är från Scanbox, vilket kan vara både heaven och hellvete.

InläggPostat: ons jul 19, 2006 07:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor feb 16, 2006 11:16Inlägg: 4476Ort: Malmö
rageman skrev:
vaultkeeper skrev:

Nån som har nån info om den svenska utgåvan? Jag vet bara att den kom i fredags och är från Scanbox, vilket kan vara både heaven och hellvete.
Finns lite info på dvdcompare.net:http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=8720

InläggPostat: ons jul 26, 2006 15:32 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: mån jul 26, 2004 14:36Inlägg: 333Ort: Malmö
rageman skrev:
vaultkeeper skrev:

Verkar var ganska lik den engelska utgåvan, men med ett plus för Scanbox då de har klämt in DTS på sin utgåva. Det svenska omslaget är dock en hisklelig historia...hu.

Bild

InläggPostat: ons jul 26, 2006 15:58 Svara med citat
tyckte denna var riktigt bra! gillar att filmen i sin första timma är något av en roadmovie/drama för att sedan bryta ut i terror den sista halvtimman som är riktigt äcklig och skitig. jag kommer antagligen köpa svenska dvdn.

InläggPostat: tor jul 27, 2006 12:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån apr 05, 2004 13:03Inlägg: 696
BeyondTheDarkness skrev:
tyckte denna var riktigt bra! gillar att filmen i sin första timma är något av en roadmovie/drama för att sedan bryta ut i terror den sista halvtimman som är riktigt äcklig och skitig. jag kommer antagligen köpa svenska dvdn.

Gillade den skarpt också. Jag köpte den svenska utgåvan (2-disc), och den hade bra bild och ljud. Dom kunde ha skippat namnändringen dock och bara haft "Wolf Creek".
Alltid ett stort plus med svensk text, speciellt när det är australisk engelska.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 27, 2006 12:25 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
snask skrev:
Alltid ett stort plus med svensk text, speciellt när det är australisk engelska.

Köpte den helt otextade engelska utgåvan av"Chopper" en gång i tiden och förstår ärligt talat inte mer än hälften av dialogen i den. Snacka om grötig tal.

InläggPostat: tor jul 27, 2006 13:20 Svara med citat
Hade reg 1-släppet på denna och det var fanimej ingen text på den :twisted:
Fattade nada av dialogen men våldet var kul i allafall :lol:

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 08:11 Svara med citat
King of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån okt 23, 2006 15:01Inlägg: 6123
Jag tycker att "Wolf Creek" är ruggigt bra.. :)
Den börjar långsamt för att man ska lära känna och bry sig om karaktärerna. Fotot är, genomgående, väldigt bra och stämningen är härligt mörk.
Jag har den engelska utgåvan men ska köpa Scanbox utgåva också..

/Daydreamer

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 09:18 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: ons jan 04, 2006 18:25Inlägg: 3266Ort: Partille
Daydreamer:
Scanbox utgåva är helt okej, förutom det där så kallade omslaget *brrr* :? . Dom borde ha hyrt in samma designer som har fräschat upp Atlantics utgåvor.

InläggPostat: fre nov 03, 2006 13:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter-o-holicSplatter-o-holicBlev medlem: tis sep 20, 2005 11:56Inlägg: 3324Ort: Wexio
Om nån är sugen så har jag svenska släppet till salu, helst byte dock...

FNA Smulan.

Over and out.
Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 13:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildModeratorModeratorBlev medlem: ons mar 30, 2005 07:38Inlägg: 4249Ort: Norrköping
Jag har svårt att ta till mig filmen faktiskt.

InläggPostat: fre nov 03, 2006 15:19 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: mån mar 06, 2006 19:50Inlägg: 1295Ort: Bergvik
Den träffar perfekt som man vill att den ska vara.
Når förväntningarna, lever upp till "snacket" om den, och är en bra film.

Offline Profil
InläggPostat: fre nov 03, 2006 18:40 Svara med citat
Jag håller med Andione där, känner att jag hade klarat mig utan den visuella upplevelsen faktiskt. Känner mig lite smutsig vid tanken på det faktiskt :lol:

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 02:45 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: tis nov 04, 2003 00:29Inlägg: 239
que, är det min onykterhet som får mig att inte förstå eller min hårfärg?
kentis, vad är det som får dig att känna dig smutsig? :)

Offline Profil
InläggPostat: lör nov 04, 2006 07:41 Svara med citat
Tanken på att jag ödslade nästan 2 timmar av mitt liv på den :lol:

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 3 av 4
100 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till: