Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Other Horror  ~  Varulvsfilmer sökes

Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
InläggPostat: ons jul 23, 2008 16:39 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Wolfen är en dryg film. Den är väl inte baserad på boken Varulvar med Strieber för då är den inte i närheten varken i kvalité eller handling.

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 23, 2008 16:48 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: lör jul 03, 2004 07:58Inlägg: 7393Ort: Beneath the Engulfed Metropolis of Noxious Exhalations
Ingen aning huruvida den är tänkt att bygga på boken... Whitley Striebers original heter ju THE WOLFEN ... "Baserad" ger ju ingen garanti för nåt egentigen... Kan dock i förbifarten tipsa om en annan roman av samma författare: The Wild (en studie av vargen inom oss)... Sen finns ju vampyraspekten i Thirst som blev film med Bowie och Deuneuve (fast nu gick det väl OT :wink:)

Tread slowly the path of my blog!

The Collection
Offline Profil
InläggPostat: ons jul 23, 2008 20:11 Svara med citat
SplatterheadSplatterheadBlev medlem: fre maj 16, 2008 10:04Inlägg: 595
Recension av utmärkta, och blodiga, Bad Moon:

http://fredzilla.blogspot.com/2008/07/recension-bad-moon-1996.html

InläggPostat: ons jul 23, 2008 20:40 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Angående Paré tycker jag han nästan alltid varierar mellan usel och bra i filmerna. Bad Moon är en trevlig film, inte bland varulvsfavoriterna dock. Favoriten är nog "The Howling" (och dess absurt underhållande uppföljare), "Silverbullet" och "An American Werewolf in London" (som också har en bra uppföljare). Samt den skumma och härliga "The Company of Wolves".

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 23, 2008 20:45 Svara med citat
Fast jag tycker han beter sig extremt i Bad Moon. I Seed och BloodRayne 2 är han till exempel genomjämn, hur nu det gått till.

Bra att du nämner Howling 2, en höjdarrulle. Men jag har lovat mig att inte se om den förrän det kommer en vettig dvd-release av den. The Howling älskade jag när jag var yngre, men av någon anledning är jag inte lika förtjust i den nu. Den är dock grymt snygg, har ett par fenomenala varulvsattacker och förvandlingscener. För att inte tala om rollsättningen. Mums!

InläggPostat: ons jul 23, 2008 20:59 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: tor jul 22, 2004 11:43Inlägg: 3625Ort: Strömstad
Se där, jag har inte sett varken "Seed" eller "BloodRayne 2" ännu. Har dom fått Paré att bli jämn. :)

När det gäller Howling är det nästan tvärtom för mig. Jag såg nog tvåan och några uppföljare till först, och blev besviken på ettan. Men nu är jag stormförtjust i den. :D

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 23, 2008 21:02 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Men Howling 2 finns i ett okej släpp. Kanske inget extra men den är i anamorfisk wide åtminstone.

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 23, 2008 21:06 Svara med citat
Vilken anser vi vara bäst av alla mystiska orelaterade Howling-uppföljare då? Förutom den beryktade tvåan :)

Jag blandar alltid ihop dem, men den som jag fastnade för mest var den som utspelar sig på ett tivoli. En freakshow eller något liknande. The Howling IV: The Freaks. En annan av uppföljarna jag gillar är Howling V: The Rebirth - trots att den är en extremt besvikelse när det gäller gore.

Önskar nästan att det fanns en box med alla Howling-uppföljarna så att man slapp gissa sig till vad man vill ha ;)

InläggPostat: ons jul 23, 2008 21:06 Svara med citat
lizzard: Jaså? Vart då? Måste ha! Läste du min recension av Bad Moon förresten? :)

InläggPostat: ons jul 23, 2008 21:13 Svara med citat
Howling VI: The Freaks har jag faktiskt på DVD nånstans, vill minnas den var rätt underhållande och lite tafflig i effekterna. Dags att gräva fram den igen. :lol: Tror del 4 var en av de första jag såg, minns knappt nåt av den utom att viss underhållning bjöds. Tvåan har jag denna utgåva av: http://www.axelmusic.com/productDetails/027616926654

Offline Profil
InläggPostat: ons jul 23, 2008 21:16 Svara med citat
Jag slog till och beställde Howling 2 till 6 :) Får väl skylla mig själv, men ska jag se igenom en hel serie, oavsett de hänger ihop eller ej, så måste jag köpa skiten :) Finns visst något som heter Howling 7: Mystery Woman också, men jag hittade inte den på Axel.

Edit: För att inte tala om något som heter The Howling: New Moon Rising... herregud. Jaja. Vi får väl se vad jag kan hitta. Mystery Woman kanske bara var inbillning, plötsligt hittar jag ingen info alls om den.

InläggPostat: ons jul 23, 2008 21:26 Svara med citat
Rörigt är det. Som sagt skulle en rejäl komplett box sitta fint. 8) Inte som den "American Ninja"-boxen jag lånade av en kompis, där man inledde med tvåan. :?

Jag känner mig verkligen nollställd gällande alla senare Howling-filmer nu och vill kolla upp dom.

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 24, 2008 09:42 Svara med citat
fredzilla skrev:
lizzard: Jaså? Vart då? Måste ha! Läste du min recension av Bad Moon förresten? :)

Det var den som da Ulv hänvisade till.
Din recension var bra, måste lära mig att våga kommentera dem med bara :wink:

Offline Profil
InläggPostat: tor jul 24, 2008 09:46 Svara med citat
Lizzard: Joda, tvåan är beställd nu - men jag avbokade del 5 och 6 då jag tror att jag har dessa nånstans :)

InläggPostat: tor jul 24, 2008 13:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildDr ButcherDr ButcherBlev medlem: lör mar 06, 2004 11:08Inlägg: 5524Ort: Gällivare The Hole in Lapland.
Jag har sagt det förr ocg säger det igen. Bad Moon är en djävligt bra varulvsfilm. Han som spelar varulven är ju ingen mindre än Ken Kirzinger som även var Jason i Freddy Vs Jason. Lite kul tycker jag. 8)

InläggPostat: tor jul 24, 2008 13:54 Svara med citat
1. Dog Soldiers
2. Silver Bullet
3. Valfri Naschy/Daninsky-film
4. The Howling
5. Bad Moon
6. Ginger Snaps
7. Ginger Snaps 2 - Unleashed
8- Ginger snaps Back - The Beginning
9. The Beast Must Die
10: Werewolf Woman

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 02, 2008 11:08 Svara med citat
Är det något som sett Metalbeast? Den verkar faktiskt skitbra :)

http://www.imdb.com/title/tt0114193/

InläggPostat: lör aug 02, 2008 14:24 Svara med citat
Ingen aning om att den fanns bara men den verkar onekligen intressant!

Offline Profil
InläggPostat: mån aug 04, 2008 20:00 Svara med citat

InläggPostat: tis aug 12, 2008 16:05 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGorehoundGorehoundBlev medlem: tor dec 23, 2004 11:58Inlägg: 1041
Werewolves on wheels är en underhållande film. den är inte riktigt som titeln, eller trailern antyder men den är bra.

Offline Profil
InläggPostat: lör aug 16, 2008 19:54 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: sön jan 27, 2008 21:32Inlägg: 1785Ort: Karlstad
Big Bad Wolf har jag haft ögonen på ändå sedan release, men inte vågat mig på en beställning. Någon som har sett den eller? Ödlan? Kostar nu bara dryga 70 spänn från Play, så den åker nog med i nästa beställning.

InläggPostat: sön aug 17, 2008 08:55 Svara med citat
Den börjar skönt med en ful varulv som drar oneliners och sätter på den ena killens brud innan han slår ihjäl henne för att visa killen att han inte lär få komma till. För sedan tappa all fart och bli tråkig och upprepa sig. Kanske skulle se om den men inte vågat ännu :|
Effekterna var okej har jag för mig men är ett bar tag sedna jag såg den nu.

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 21, 2008 15:13 Svara med citat

InläggPostat: tor aug 21, 2008 16:07 Svara med citat
GorehoundGorehoundBlev medlem: ons maj 11, 2005 11:56Inlägg: 1562
Här är några som jag kommer på, på rak arm. Sorry om en del redan varit uppe tidigare i tråden. Bryry mig inte heller om att ta bort dom mest uppenbara skitfilmerna heller, sortera bland dom är bättre att den nyfikne gör istället. ;)

Denna sida kan jag även rekommendera: werewolf-movies.com

Kibakichi: Bakko-yokaiden (Werewolf Warrior)
Huntress: Spirit of the Night
Never Cry Werewolf
Underworld
Underworld 2
Underowrld 3 (Kommande)
Cursed
Ginger Snaps
Ginger Snaps: Unleashed
Ginger Snaps Back: The Beginning
Wolf
The Werewolf of Woodstock
The Wolf Man
Dog Soldiers
Blood and Chocolate
An American Werewolf in London
An American Werewolf in Paris
The Howling
Howling II: ...Your Sister Is a Werewolf
Howling III
Howling IV: The Original Nightmare
Howling V: The Rebirth
Howling VI: The Freaks
Wolfen
Teen Wolf ;)
Teen Wolf Too ;)
I Were a Teenage Werewolf
The Company of Wolves
Skinwalkers
Eyes Of The Warewolf
Romasanta
Dark Wolf

Offline Profil
InläggPostat: tor aug 21, 2008 17:26 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: tor mar 09, 2006 08:35Inlägg: 633Ort: Monster island
SLL: Din lista är en usel lista! Den har ju inte en enda Waldemar Daninsky film!!! Var är Paul Naschy!?!?!?! ;)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 7 av 9
212 inlägg
Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori