Aktuellt Visningar Forum Kontakt Forumstart
Forumindex
Författare Meddelande

<  Asian Horror  ~  Hong Kong Horror of the 70's & 80's

InläggPostat: tis apr 14, 2009 14:42 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons nov 12, 2008 21:15Inlägg: 35
Dddhouse tar også PayPal. Det er absolut den bedste og billigste butik. :D

InläggPostat: ons apr 15, 2009 22:51 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Ska se vad jag kan o ska göra. :)

Senast redigerad av Ketcham tor apr 16, 2009 11:42, redigerad totalt 2 gånger.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 16, 2009 07:04 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
Finns redan tråd om cat III här så det är bara att fortsätta diskutera det i den tråden. Ingen mening med två trådar om samma ämne.
viewtopic.php?f=4&t=113&hilit=cat+III

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 16, 2009 09:49 Svara med citat
Gore AddictGore AddictBlev medlem: lör aug 13, 2005 12:41Inlägg: 411Ort: Stockholm
Jag tycker nog att Cat III-filmerna är ganska olika de lite äldre filmerna vi pratar om i denna mycket informativa tråd, så det är motiverat med två trådar.

Terror in the midnight sun - filmaffischer med mera
http://lunchroommanners.blogspot.com
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 16, 2009 10:17 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGiallo AficionadoGiallo AficionadoBlev medlem: fre dec 19, 2008 01:58Inlägg: 12061
Kände tyvärr inte till detta faktum. Men, jag ska göra lite ändringar här nu.

Senast redigerad av Ketcham tor apr 16, 2009 11:39, redigerad totalt 1 gång.

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 16, 2009 11:33 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jul 08, 2004 16:28Inlägg: 15300Ort: Skaune
The Untold Story har en egen tråd här till exempel: viewtopic.php?f=4&t=176&hilit=untold+story

Allt finnes om man bara söker.

Finns till och med en om hela serien med:
viewtopic.php?f=4&t=198&hilit=untold+story

Bring Me The Blogg Of lizzardking
Offline Profil
InläggPostat: tor apr 16, 2009 11:52 Svara med citat
OK, då är denna tråd återigen enbart ämnad åt HK-skräck från 70- o 80-talen. :ymparty:

Centipede Horror var det visst nå'n som hade sett, läste jag på imdb, o h*n
hade mått dåligt/känt sig äcklad som 17 efteråt. Låter som en film man gärna vill se. :mrgreen:

Har nå'n här sett den?

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 19, 2009 19:50 Svara med citat
Denna verkar ju hur bra som helst! :))

Från imdb:

Worm-puking nightmare.

"The Devil" is a typical example of early 80's gross Hong Kong horror.A loving family's world is turned upside down when a stranger named Chao arrives and ends up marrying into the family.He has conned them all because he is not the kind and caring person he at first appears to be,in fact he is a ruthless devil intent on stealing everything the family has.The cruelty gets out of control and results in the death of one of the family elders.Finally the forces of dark sorcery are called upon to attempt to exact a violent revenge.This absolutely revolting horror film is definitely not for the easily offended.Bodies are ripped open to show the insect covered entrails within,blood squirts,kung-fu ghosts attack,tons of maggots are regurgitated amidst waves of green bile,faces are bashed in and many more.The death scene of the man who threatened Chao at his wedding has to be seen to be believed.He throws up live worms,centipedes and snakes,amidst slime and blood and is burned alive by some town people.The special effects by Cheng Yu Feng are surprisingly effective and the cast is pretty good.Overall,if you like bizarre Asian horror films you can't go wrong with "The Devil".7 out of 10.

Offline Profil
InläggPostat: sön apr 19, 2009 20:03 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGoremeisterGoremeisterBlev medlem: sön jan 29, 2006 11:04Inlägg: 4285Ort: Skellefteå
Det var onekligen ett tilltalande upplägg... :lol:

InläggPostat: sön apr 19, 2009 20:16 Svara med citat
AnvändarvisningsbildNewbieNewbieBlev medlem: ons nov 12, 2008 21:15Inlägg: 35
Ja THE DEVIL er virkelig underholdende!! :D

Den findes desværre kun på en bootleg DVD som sælges på amazon (under den idiotiske aka-titel Devil's Express), hvor printet er hentet fra et japansk videobånd!

http://www.amazon.co.uk/Tales-Voodoo-Vo ... 051&sr=1-1

Ketcham; jeg har set CENTIPEDE HORROR og den er også rigtig god, synes jeg. Den er desværre aldrig udsend på officiel dvd, men kun video og laserdisk. Man har kunnet købe en bootleg fra Sazuma i Østrig, men jeg ved ikke om de stadigvæk har den.

InläggPostat: mån apr 20, 2009 01:48 Svara med citat
Det var då fan att den inte fanns med på sidan HKCinemagics lista (den jag lagt upp här).. :? Inte under nå'n annan titel heller (inte ens originaltiteln).

Ja, denna (o dom andra som ex. Centipede Horror) ska absolut ses om det så vore det sista man gjorde i livet, ta-mig-fan! :jason: :lol:

The Devil fann jag först i en bok om slafsfilmer, The Gorehound's Guide to the Splatter Films of the 1980s av Scott Aaron Stine. Tacka fan för den! \m/

EDIT:

Varsågod, slafshundar, läs mer o njut! :ymparty:

http://www.imdb.com/title/tt0229335/

Offline Profil
InläggPostat: ons apr 22, 2009 01:15 Svara med citat
Tjohooo!

Boken Spooky Encounters är på väg nu o landa i min brevlåda!

Skulle bara kolla om jag hade fått nå'n e-post innan sängdax o möttes av denna skallmanglande fina nyhet! :ymparty:

\m/

Nu kommer man sova skönt! ZZZZZZZZZZZ!

Offline Profil
InläggPostat: tor apr 23, 2009 11:53 Svara med citat
Nu sitter man här o har Spooky Encounters liggande
på skrivaren o bara väntar på o få bli sönderläst. :ymdevil:

Det klyver satan det! \m/

Boken är en guide över 80-talsskräckisarna o
"jääävligt intressant" är en underdrift. :ymparty:

Offline Profil
InläggPostat: lör maj 09, 2009 18:44 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatter fanSplatter fanBlev medlem: fre aug 15, 2008 20:41Inlägg: 211
Ketcham skrev:
The Devil fann jag först i en bok om slafsfilmer, The Gorehound's Guide to the Splatter Films of the 1980s av Scott Aaron Stine. Tacka fan för den! \m/

EDIT:

Varsågod, slafshundar, läs mer o njut! :ymparty:

http://www.imdb.com/title/tt0229335/

Försökte se den filmen för nåt år sen men det gick inget bra då ljudet på skit-DVD'n från USA är out of synch.

Offline Profil
InläggPostat: tor maj 14, 2009 13:55 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
Bless this house verkar inte ha nänmts i denna tråd, trevlig(tramsig) skräck/komedi.

http://www.imdb.com/title/tt0095616/

InläggPostat: fre maj 15, 2009 12:46 Svara med citat
Ren jävla horror ska det ju vara! :jason:

Offline Profil
InläggPostat: fre maj 15, 2009 13:54 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Men nu är det ju så att trams-skräck är bra

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 15, 2009 14:08 Svara med citat
AnvändarvisningsbildSplatterheadSplatterheadBlev medlem: mån okt 25, 2004 13:29Inlägg: 675
Man kan lägga Bless this house i samma låda som Mr Vampire, Encounters of the spooky kind, The eternal evil of asia, så den funkar fin fint i denna tråd ;)

InläggPostat: fre maj 15, 2009 14:13 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: sön jan 30, 2005 13:51Inlägg: 10975Ort: Köping
Då måste jag ju kolla upp den, gillar första Mr Vampire

Det är så synd om fotomodellen. Hon får ingen mat. Hamburgaren tar de ifrån henne, när de har fotat klart. Stackars lilla fotoprinssesan måste ha diet. Men hon vet att hon är vacker måste stå emot sina hunger attacker.
Offline Profil
InläggPostat: fre maj 15, 2009 15:56 Svara med citat
Naturligtvis platsar även skräckkomedier här, men i mitt onda hus o i min onda bok ska det vara ren skär skräck. :ymdevil:

Offline Profil
InläggPostat: lör jun 20, 2009 18:12 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: mån aug 01, 2005 09:36Inlägg: 5228Ort: Sölvesborg
Black Magic (1975)
Bild

Helt ok skräckfilm från Hong Kong om en väldigt självisk kvinna som är kär i en man som redan är nygift med en annan kvinna. Hon anlitar en svartkonstnär att få den nygifte mannen att bli förälskad i henne, och hon lyckas. Men problemet är att även svartkonstnären blir förälskad i henne och samtidigt planerar mannens fru en gruvlig hämnd på svartkonstnären...
En helt ok spännande kinesisk skräckfilm från Hong Kong, nästan helt gorefri, men filmen levererar en spännande skräckberättelse om svartkonst, hämnd och kärlek.
6/10

Devil Fetus (1983)
Bild

En bra och spännande kinesisk rysare från deras filmstad Hong Kong. Handlar om att en kvinna köper en gammal jade-vas vid en auktion. När hon kommer hem så blir hon våldtagen av den onda ande som bor inuti vasen. När hennes pojkvän kommer in i rummet så slår han sönder vasen direkt, och det resulterar i att hans hud börjar ruttna direkt vilket leder till att han begår självmord direkt när han ser sin spegelbild. Några dagar efteråt så begår även kvinnan självmord. Eftersom parets andar är besatta av onda krafter så kastar buddistprästen några trollformler över kistorna för att hålla de onda andarna borta från omvärlden, och ingen får bryta förseglingen under 12 års tid och detta för att parets andar ska kunna reinkarneras så småningom. 11 år senare så har barnen växt upp och bryter klantigt nog förseglingen och familjens tonårsson blir besatt av de onda andarna och börjar mörda efter att ha ätit inälvor från familjens hund som först var besatt av andarna...
En mycket underhållande film med en helt galen handling som ibland är svår att hänga med i. Filmen är ungefär som en Hong Kong-variant på Amityville 2, fast med mer gore och galenskap. Dessutom finns det en del av filmen som plagierar Poltergeist totalt.
7/10

Centipede Horror (1984)
Bild

En helt ok HK-skräckis. Men jag förstår inte riktigt mig på vad som många tycker är så jävla äckligt med denna filmen, okej det finns ett par scener där det kräks ut tusenfotingar, men inte mycket mer än så, knappt något gore. Men vill man se en HK-skräckis där dom spyr insekter så rekommenderar jag The Devil som är mycket bättre, och där har ni massor av gore också. Men det finns både sämre och betydligt bättre HK-skräckisar än Centipede Horror.
6/10

InläggPostat: ons jun 17, 2020 09:46 Svara med citat
AnvändarvisningsbildGore AddictGore AddictBlev medlem: tis maj 12, 2020 20:08Inlägg: 336
Detta är mer i min smak, vad asiatiskt beträffar. 8)

Dom här har vi kollat på:

Bewitched
Seeding of a Ghost
Black Magic 2/Revenge of the Zombies
Black Magic with Buddha
The Boxer's Omen
The Seventh Curse
Curse of Evil
(sämst)
Devil Fetus
Possessed
Possessed 2
Centipede Horror
The Rape After
(bäst!!!)
Brutal Sorcery
Blood Sorcery
The Devil
(möjligen den kladdigaste)

Offline Profil
InläggPostat: mån jun 22, 2020 13:27 Svara med citat
AnvändarvisningsbildKing of SplatterKing of SplatterBlev medlem: tor jun 07, 2007 14:32Inlägg: 6502Ort: Haddonfield
hatchet skrev:
The Boxer's Omen

OjOjOj!!!

Satan vilken BRA film detta är. :)

Blev HELT golvad när jag såg den första gången.

Säkert sett den 7-8 ggr. :ymparty:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Sida 2 av 2
48 inlägg
Gå till sida Föregående  1, 2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori